کد خبر 246075
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶

منابع بیمارستانی و امنیتی عراق اعلام کردند، در سلسله انفجارهایی که روز سه شنبه مناطق عمدتا شیعه نشین این کشور را هدف قرار داد، حداقل ۴۹ نفر کشته و ۱۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: منابع امنیتی و بیمارستانی عراق اعلام کردند:« 11 خودروی بمب گذاری شده به صورت هماهنگ و با فاصله زمانی کم در نقاط مختلف بغداد منفجر شد که بر اثر آن دست کم 40 نفر کشته و بیش از یکصد تن دیگر زخمی شدند.»

این منابع تصریح کردند:« هدف از این حملات تجمع های مردمی در مناطق عمدتا شیعه نشین بغداد بود.»
یک افسر در وزارت کشور عراق گفت:« در انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در بازاری در منطقه الاعلام واقع در غرب بغداد دست کم 8 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.»

وی افزود:« انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه «جمیله» در شرق بغداد نیز 4 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت.»

در انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده مقابل یک مغازه در جاده اصلی منطقه «الکراده» در مرکز بغداد، 6 نفر کشته و 17 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی و بیمارستانی اعلام کردند:« انفجار دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده در جاده اصلی محله الحسینیه در شمال شرق بغداد، به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر منجر شد.»

در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک یک حسینیه در منطقه «زعفرانیه» در جنوب بغداد نیز 4 نفر کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در منطقه «شرطه الرابعه» در غرب بغداد نیز 6 نفر کشته و دست کم 15 تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار یک خودرو در منطقه «الطالبیه» در شمال شرقی بغداد نیز دست کم 6 نفر کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در منطقه «بغداد الجدیده» در شرق پایتخت عراق 2 نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع امنیتی عراق افزودند در انفجار یک دستگاه خودرو در منطقه «الدوره» در جنوب بغداد یک نفر کشته و دست کم 4 تن دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام این منابع، در انفجار هشتمین خودروی بمب گذاری شده در بازاری در منطقه «المعامل» در شرق بغداد 2 نفر کشته و دست کم 8 تن دیگر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس