کد خبر 24548
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

افشين قطبي نمي توانست خوشحالي اش را پنهان کند، مربي اي که تيمش به عنوان اولين تيم به مرحله بعد صعود کرده است.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري بعد از بازي  گفت: وقتي که ما به اين مسابقات آمديم،‌ هم به باز‌هاي مرحله گروهي فکر مي‌کرديم و هم به بازي‌‌هاي مرحله حذفي. به همين خاطر تلاش کرديم که بازي به بازي با برنامه جلو برويم. کره‌شمالي هميشه حريف سختي بوده است. آنها هميشه محکم دفاع مي‌کنند و منتظر ضدحمله هستند. به همين دليل بايد با حوصله بازي مي‌کرديم و بازي را به دست مي‌گرفتيم.ما نسبت به بازي قبل چند تغييرداشتيم که باعث شده بود شرايط بازي عوض شود. اما چون نيمکت خوبي داشتيم، بازيکنان جديد خوب عمل کردند و توانستيم بازي را ببريم.

قطبي درورد بازي تيم ملي در نيمه دوم گفت: ما چهار تعويض در تيممان داشتيم و در اين مواقع زمان مي‌برد که شرايط بازي عادي شود. از طرفي با کره‌شمالي بايد با صبر و حوصله بازي کرد. بازيکنان ما با همين صبر و حوصله جلو رفتند و با فرار و يارگيري و با استفاده از فضاهاي خالي، توانستند بازي را به دست بگيرند و نسبت به نيمه اول بهتر بازي کنند. اين را هم نبايد ناديده گرفت که تيمي که مي‌خواهد ببرد، هميشه استرس دارد. به ويژه اينکه بازيکنان ايراني احساسي هستند و اين استرس بيشتر مي‌شود. در نيمه اول به همين دليل خوب عمل نکرديم و هافبک‌هاي راست و چپ ما نتوانستند از دفاع کره عبور کنند. اما ما با تغييراتي که در نيمه دوم داديم توانستيم به هدف خود برسيم.

سرمربي تيم ملي قطبي افزود: من پيش از مسابقات گفته بودم اين گروه، گروه مرگ است و ايران براي صعود کار سختي دارد. ما بازي‌هاي‌ سخت را انجام داده‌ايم و با دو بازي خوب توانسته‌ايم امتيازات لازم را به دست آوريم. با اين حال من معتقدم که بازيکنان ما بهتر از اين هم مي‌توانند بازي کنند و در مراحل بعد نتايج خوبي به دست بياورند. در اين بازي دو تيم با دو شيوه متفاوت روبه‌روي هم بازي ‌کردند. ما حمله مي‌کرديم و مي‌خواستيم گل بزنيم، اما آنها دفاع مي‌کردند. حتي در نيمه اول يک گل سالم زديم که داور قبول نکرد. انصاري‌فر در نيمه دوم گل زد و سه امتياز بازي را گرفت.من به داشتن چنين بازيکني که خوب و بين‌المللي بازي مي‌کند، افتخار مي‌کنم.
وي در پايان گفت: همه بازي‌ها براي ما مهم است و ما بايد در هر بازي برنامه داشته باشيم. ما بايد انرژي خودمان را براي بازي‌‌هاي مرحله بعد حفظ کنيم. به همين دليل به چند بازيکن اصلي استراحت مي‌دهم که در آن بازي‌ها آماده باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس