با شرط تولید خودروی رقابتی و کم مصرف قیمت بنزین 3 هزار تومانی مناسب است، نه‌ اینکه برای گذران زندگی خودروسازان به مردم زور بگوییم.

 به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما اظهار داشت: در حال حاضر در بخش گاز با یک کمبود تولید جدی مواجه هستیم.

وی افزود: هم اکنون در فصل تابستان به نیروگاه‌ها روزانه 90 میلیون لیتر سوخت مایع می‌رسانیم که این رقم در زمستان به بیش از 170 میلیون لیتر خواهد رسید.

زنگنه با بیان اینکه به‌جز 4 یا 5 میلیون لیتر مصرف روزانه سوخت مایع نیروگاه‌ها می‌توان بقیه حجم مصرف را با گاز جایگزین کرد، گفت: متأسفانه گازی که باید آن را با مصرف سوخت مایع جایگزین کنیم در پارس جنوبی از سوی دیگر کشورها برداشت می‌شود و در نیروگاه‌های ما سالی 18 میلیارد دلار سوختی که می‌توان آن را صادر کرد به مصرف می‌رسد.

وزیر نفت اذعان داشت: هم اکنون در پارس جنوبی، گاز، میعانات گازی، LPG و خوراک اتان صدها واحد پتروشیمی از دست ما می‌رود، ازاین‌رو اولین کاری که در وزارت نفت با اولویت پیگیری می‌شود تولید گاز در کوتاه‌ترین زمان از فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 است که این فازها با تولیدی معادل 7 فاز استاندارد حدود 170 میلیون مترمکعب گاز، 300 هزار بشکه میعانات گازی، 2 میلیون تن اتان و 2 میلیون تن LPG به تولید کشور اضافه خواهند کرد.

رساندن ظرفیت تولید نفت به مقدار سال 84 تا 7 ماه دیگر

وی ادامه داد: در مرحله بعدی مسئله نفت در اولویت قرار دارد و کار با هدف افزایش ظرفیت تولید نفت انجام می‌گیرد بدین معنی که توانایی افزایش تولید را در هر زمان داشته باشیم.

زنگنه با بیان اینکه میزان تولید نفت کشور همواره به شرایط بازار بستگی دارد، گفت: برنامه ریزی شده این افزایش ظرفیت تولید و رسیدن به ظرفیت تولید سال 84 در مدت زمان 7 ماه انجام شود.

این عضو کابینه دولت، مشکل اصلی صنعت نفت را گرفتاری ظرفیت‌های مدیریتی این صنعت دانست و گفت: مشکل کنونی ما در صنعت نفت پول نیست بلکه مشکل گرفتاری ظرفیت‌های مدیریتی، نابسامانی‌ها و به‌هم ریختگی‌هاست که موجب شده در چندسال اخیر پول زیادی خرج شود اما بهره‌وری آن پایین باشد.

زنگنه در خصوص برنامه‌های میان‌مدت خود در وزارت نفت اذعان داشت: در میان‌مدت به توسعه بقیه فازهای پارس جنوبی و توسعه میادین مشترک نفتی و گازی خواهیم پرداخت.

هنوز تغییری در وزارت نفت نداده‌ام/ تغییرات از 10 روز دیگر

وزیر نفت در پاسخ به اینکه ادامه تغییرات در وزارت نفت چه‌زمانی انجام می‌گیرد، گفت: هنوز تغییراتی در وزارت نفت ندادم، فقط در این مدت دو حکم مدیرکل دفتر بازرسی و مدیرکل دفتر شکایات صادر شد و چند سرپرست تعیین شد.

وی افزود: تغییرات را ظرف 10 روز آینده و پس از تکمیل مطالعات انجام می‌دهم و محور اصلی تغییرات معاونانم است اما تمامی معاونان را تغییر نمی‌دهم.

زنگنه با بیان اینکه میزان مصرف شاخص مناسبی برای تشخیص بهره‌وری نیست، اذعان داشت: باید به‌جای اندازه گیری میزان مصرف، شدت انرژی به‌عنوان شاخص در نظر گرفته شده کاهش یابد.

وی ادامه داد: مثلاً در یک اقتصاد 400 میلیارد دلاری هرچه میزان مصرف انرژی برای تحقق این 400 میلیارد دلار کمتر باشد، بهتر است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به‌منظور تأمین همین هدف تشکیل شد، گفت: باید بهینه سازی مصرف و حرکت به‌سمت آن احیا شود و این کار جزو برنامه‌های میان‌مدت من است.

قانون هدفمندی باید مورد بازنگری قرار گیرد

زنگنه اجرای قانون هدفمندی را به‌صورت دم‌بریده و ناقص دانست و گفت: پیش از این در ماده 3 برنامه چهارم توسعه موضوع هدفمندی دیده شده بود اما مجلس هفتم با حذف بخش قیمت گذاری که جان این ماده قانونی بود آن را خراب کرد.

وی افزود: باید به‌سمت اصلاح قیمت برویم و مشخص کنیم که با این پول می‌خواهیم چه کنیم.

زنگنه به خودرو و مصرف سوخت به‌عنوان مثالی برای این رویّه اشاره کرد و اذعان داشت: خودروهایی تولید کنیم که مصرفشان بالاست، جلوی واردات خودرو را نیز بگیریم، خودروی داخلی با مصرف بالا و گران‌تر از قیمت واقعی به مصرف کننده بدهیم، اینها اجحاف در حق مصرف کننده است.

وی ادامه داد: این رویّه باید اصلاح شود و حتماً باید این قانون هدفمندی که به‌طور کامل اجرا نشده، با توجه به عملکرد، تجربه به‌دست آمده و نتایج اجرای آن، مورد بازنگری قرار گیرد.

قیمت مناسب بنزین لیتری 3 هزار تومان است

وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت به‌عنوان یکی از اعضای دولت در قیمت گذاری نقش دارد، گفت: برای فراورده‌های نفتی قیمتی که در منطقه معامله می‌شود مناسب است و برای گاز نیز کمترین قیمت صادراتی آن مناسب خواهد بود.

وی افزود: با این شرایط قیمت مناسب بنزین بالای 3 هزار تومان است اما شرطش این است که خودرویی تولید کنیم که رقابتی باشد نه‌اینکه برای گذران زندگی خودروسازان به مردم زور بگوییم.

زنگنه از مذاکره خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نظر آقای نعمت‌زاده نیز در خصوص تولید خودرو با نظر من یکسان است.

وی خاطرنشان کرد: در تولید خودروی مناسب و اصلاح این رویّه باید حرکتی را آغاز کنیم تا ظرف 3 تا 4 سال آینده به این هدف برسیم.

دیپلماسی فعال با همکاری وزارت نفت و وزارت امور خارجه

وزیر نفت با بیان اینکه معتقدم وزارت نفت و وزارت امور خارجه می‌توانند کمک بسزایی به یکدیگر در پیشبرد دیپلماسی کشور کنند، اظهار داشت: وزارت امور خارجه با کمک به بازاریابی‌ها می‌تواند به وزارت نفت کمک کند و بهترین کمک وزارت نفت به وزارت امور خارجه نیز افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت است تا این وزارتخانه در مذاکرات خود از موضع قدرت وارد شود.

وی افزود: در نظر داریم تمامی امور مربوط به بازاریابی و فروش نفت در امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران متمرکز شود اما در بازاریابی و فروش از تمامی ظرفیت‌های ملی چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور استفاده می‌کنیم.

زنگنه با بیان این مطلب که این مسئله به‌معنای این نیست که همه بتوانند فروشنده نفت باشند، گفت: هرکس بتواند در بازاریابی نفت کمک کند مطمئناً هم کشور و هم صنعت نفت و هم شخص فعال در این زمینه سود خواهند برد که در این میان می‌توانیم از ظرفیت‌های اتحادیه‌ها و بورس نفت کمک بگیریم.

برای توسعه نفت امتیازاتی خواهیم داد

وزیر نفت تصریح کرد: تغییر ساختاری قراردادهای نفتی را با هدف اینکه این قابلیت را در قراردادها ایجاد کنیم که بتوانیم در میادین موجود طرحهای افزایش ضریب بازیافت را اجرایی کنیم؛ پیوستگی برای تولید و اکتشاف ایجاد کرده و برای پیمانکاران نیز جذابیت بیشتری برای فعالیت در توسعه نفت ایجاد کنیم در نظر گرفتیم.

وی افزود: برای توسعه نفت امتیازاتی خواهیم داد که این امتیازات در خزر بیشتر است، در زاگرس میانی، غرب زاگرس و پارس جنوبی نیز متفاوت است که در مجموع این قراردادهای جدید، بیع متقابل توسعه یافته است.

زنگنه با بیان اینکه مردم وضعیت برداشت نفت از میادین مشترک را مطلوب نمی‌دانند، اذعان داشت: من نیز نظر مردم را قبول دارم و تلاش می‌کنیم تا به اهداف توسعه‌ای در این زمینه دست یابیم.

تغییر اساسی در تولید پارس جنوبی

وزیر نفت شرط انجام مذاکره را حضور از جایگاه قدرت دانست و گفت: اگر قطر برای مذ اکره در پارس جنوبی بیاید من همین فردا حاضر به انجام این مذاکره هستم اما قطر هرزمان که وضع ما خوب بوده برای مذاکره پیش‌قدم شده اما زمانی که وضع مناسبی نداریم به مذاکره تن نمی‌دهد.

وی افزود: باید به وضعیتی برسیم که تولیدمان بالا رفته و از دیدگاه قدرت به مذاکره وارد شویم که این افزایش تولید از پارس جنوبی در اوسط سال آینده محقق شده تولید به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد.

زنگنه با بیان اینکه برنامه اکتشافات جدید ادامه خواهد داشت، گفت: برای اکتشاف دو بخش سامان داده شده که یکی اکتشاف مستقیم خود مدیریت اکتشاف است و دیگری این است که یک بلوک یا منطقه را به شرکت‌های خصوصی واگذار کنیم تا خودشان کار سرمایه گذاری و انجام اکتشاف را انجام دهند اما به‌دلیل نبود بسترهای مناسب قانونی برای مالکیت ملی نفت و گاز در صورت اکتشاف و اشکالات ساختاری موجود این بخش از انجام امور اکتشاف اجرایی نشد.

دبیرکلی اوپک برای ما چندان مهم نیست

وزیر نفت از آمادگی کامل ایران برای همکاری با اعضای اوپک و مجمع صادرکنندگان گاز خبر داد و گفت: جایگاه ما در اوپک تضعیف شده و تنها راه ارتقای آن بالا رفتن ظرفیت تولید و افزایش سطح تولید واقعی است.

وی افزود: دیبرکلی اوپک برای ما فرع است درواقع دبیرکل تأثیر چندانی در اوپک ندارد اما این بدین معنی نیست که بگذاریم حق ما را نادیده بگیرند.

زنگنه قیمت فعلی نفت را قیمت مناسبی دانست و گفت: از نظر سیاست‌مداران افزایش قیمت نفت مناسب است چرا که در کوتاه‌مدت مشکلات کشور را حل می‌کند اما ما همواره در زمان افزایش جهانی قیمت نفت، تولیدمان کاهش یافته و دیگران از این افزایش قیمت بهره برده‌اند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نفت در درازمدت باعث می‌شود سهم اوپک در بازار کاهش یابد، با افزایش نفت به 100 دلار تولید غیرمتعارف نفت مثل شل گسها اقتصادی شد به‌طوری که اوباما اعلام کرد امریکا که بزرگترین وارد کننده نفت جهان بوده در سال 2016 به صادرکننده نفت تبدیل می‌شود.

تدوین سازوکار جدید در پتروشیمی تا 5 ماه آینده

زنگنه با بیان اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی دولت نباید روی پتروشیمی سرمایه گذاری کند، گفت: با سرمایه دولت پتروشیمی از یک میلیارد دلار در سال 76 به 20 میلیارد دلار رسید و برای جهش دوم پتروشیمی و رسیدن به 40 میلیارد دلار و تبدیل شدن به رتبه نخست منطقه باید فرصت‌های برابر و بدون رانت در شرایط سرمایه گذاری، کار، دسترسی به فاینانس‌ها و دسترسی به خوراک برای همه ایجاد کنیم که این سازوکار جدید در صنعت پتروشیمی ظرف 5 ماه آینده تدوین می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و اصفهان تا پایان سال جاری گفت: وضع پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با بهره برداری از ان حدود 35 میلیون لیتر به تولید روزانه بنزین کشور اضافه شده و به ثبات خوبی در تولید بنزین می‌رسیم، خوب نیست و بسیار آشفته است چرا که سهامداران آن حاضر به تزریق منابع مالی به پروژه نیستند، باید با آنها جلسه ای بگذاریم که این مهم در برنامه هفته آینده من قرار دارد.

باید با نفت، اقتصاد را گسترش داد تا سهم نفت در اقتصاد کم شود

زنگنه با بیان اینکه در وهله کنونی چاره‌ای نداریم جز اینکه از نفت برای بودجه جاری کشور استفاده کنیم، گفت: باید از نفت در بخش سرمایه‌گذاری‌های باز با بازگشت مناسب سرمایه استفاده کرد و به‌عبارتی از نفت باید برای گسترش اقتصاد بهره گرفت.

وی افزود: در اقتصاد 400 میلیارد دلاری درآمد 150 میلیارد دلاری نفت می‌شود سهم 40 درصدی نفت در اقتصاد ولی اگر اقتصاد گسترش یابد و به 1000 میلیارد دلار برسد در صورت تحقق درآمد 200 میلیاردی نفتی نیز، سهم نفت به 15 تا 20 درصد می‌رسد.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: برای گسترش اقتصاد به‌کمک درآمدهای نفتی، صندوق توسعه ملی بسیار راهگشاست تا با هدایت سرمایه‌ها توسط این صندوق بتوانیم روز به روز اقتصاد ملی را بزرگتر کنیم.

به گزارش خبرنگار ما بیشتر رسانه ها در برداشتی نادرست از صحبت های شب گذشته وزیر نفت تیتر "دفاع زنگنه از بنزین سه هزار تومانی" را در اخبار خود منتشر کردند ،در حالیکه زنگنه برای محقق شدن این قیمت بنزین شرط هایی گذاشته بود مانند اینکه" وقتی بنزین سه هزار تومان بشود که ماشین کم مصرف و ارزان بدست مردم بدهیم و در صنعت ساختمان مبحث بهینه سازی انرژی در اولویت و اجرایی شود و در غیر از این شرایط بنزین سه هزار تومانی ظلم به مردم است. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    همین آقایون اصلاح طلب به خاطر زره ای گرانی جنجال راه می انداختند حالا مثل آب خوردن از بنزین سه هزار تومانی حرف میزنن. خدا به داد مردم برسه
  • م ل اراکی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    با سلام به نظر من این قیمت مناسب است به شرطی که دولت و شهرداری ها وسائل ایاب و ذهاب مرم را با قیمت مناسب فراهم کنند. متاسفانه خودرو در ایران و کشورهای امثال ایران بخاطر ارزان بودن سوخت بیشتر وسیله ای شده است برای تفریح و وقت کشی . در صورتیکه در کشورهای اروپای غربی کسی به خاطر گران بودن سوخت جرأت استفاده بی حهت از خودرو ر ندارد. واما در رابطه با میدان های مشترک نفتی با کشور های همجوار دولت باید در درجه اول سعی کند که از این میادین نفت و گاز استخراج کند تا این وقت به کشوری مثل قطر داده نشود تا با کمک غربی ها این میادین را غارت کنند. ما هر چه توان داریم باید روی این میادین بگذاریم .
  • مجید تهران ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    به نظر من قیمت 3هزار تومانی برای مردم سنگین بوده و به آنهایی که مجبورن از خودرو خود چه ماشین وچه موتور برای گذران زندگی استفاده کنند قابل درک نیست.ما هنوز قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیستیسم. کشورهای غربی برای هر دقیقشون برنامه ریزی دارند وسرویس حمل ونقل عمومیشون طوری هست که احتیاجی به وسیله شخصی اونهم با اون اصتحلاک ندارند. به نظر من اول باید زیر ساختها درست بشه بعد به فکر افزایش قیمت بود.
  • M a R ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    آقای زنگنه بنزین 30000 هزار ریالی لازمه اش رقابت خودروهای داخلی نیست لازمه آن واردات خودروهای خارجی میباشد تا خودروسازان داخلی به خود بجنبند. آیا میدانید شرکت بنز چگونه خودرو هایش را میسازد؟ آیا میدانید رادیاتور تبریز بعلت آلیاژ خوبش در سطح جهانی بر روی خودروی بنز نصب است! تعجبی ندارد! و همچنین دیگر قطعهای خود را از دیگر کشورها جمع آوری میکند! منظور بنده این است مردم باید اجناس را به قیمت واقعی بخرند بله قیمت واقعی بنزین در سطح جهانی بالاتر از این مبلغ فوق الاشاره است اما مردم دنیا خودروهایشان را به مبلغ نسبتا" واقعی میخرند نه اینکه چند برابر مبلغ پول گمرک بدهند!!!
  • تقی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    موافقم برادر
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    اشکال نداره ولی به شرطی که درامد هم سه برابر بشه نه اینکه درامدیه حقوق بگیرهمون باشه شماها هم قیمتهارو ببریدفضا اقایون محترم خواهشا بیسترازین گرون نکنید که دیگه تحمل نداریم.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    درود بر مایه ی افتخار ایران مهندس زنگنه
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    آقای م ل اراکی آیا شما از بستگان شرکت نفتی نیستید که اینطور نفست از جای گرم بلند میشه.. لطفا انعکاس دهید ...
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    مگر نظر مردم داراي اهميتيست اصلا مردم كيا هستن اول مشخص كنيد بعد نظر خواهي كنين..
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    بنزین و دلار گرون فقط برا احمدی نژاد بد بود، برا اینا خوبه!
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    واي اگه احمدي نژاد اين حرفو زده بود چه بلايي كه سرش نمي آوردند
  • علی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    ای بابا ، مگه مسئولین دولتی با ماشین شخصی میرن بیرون ، یا مگه حقوقشون کمه !!!! یا مگه اصلاً با ماشین میرن اینور و اونور که بنزین 3هزار تومانی براشون مشکل ایجاد کنه؟!!!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    هر کسی از راه میرسه فقط به فکر پر کردن جیب خودشه کجای لیتری 3000 تومان خوبه با کدوم درامد با کدوم امکانات مالی
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    میبینم که احمد نژادیا جمع شدن تو مشرق البته باهاتون موافقم بنزین 3000 تومن بشه ولی دستمزدها هم جهانی بشه الان استاد دانشگاه 600 دلار میگیره این پول دستمزد یه خدماتی تو اروپاس
  • sniper ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    از تو سوئد بله همه چیز مناسبه!
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    شما ها فقط این قسمت صحبتاش رو خوندین؟ گفته بنزین گران به شرط خودروی خوب ارزان. متوجه شدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    واقعاً دلشیفه ادبیات آقای احمدی نژادی؟؟؟؟؟؟؟ هرچی ابر تورم و ...... است ازون به ارث رسیده
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    بله منم با اسپاینر موافقم. آدم سوئد باشه و بشینه نظر بده. چقد عالی میشه
  • محمدرضا ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام نظر خوبیه با دو شرط 1-خودروری خوب و ارزان تحویل مردم بدهند2-حقوق مردم هم مانند کشورهای پیشرفته با دلار ویورو حساب شود .ماهیانه 3000تا5000دلار
  • میثاق ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام اینا کاری به این حرفش ندارن صد خط می گردند/به یه چیزی گیر بدن/ کارشون/گیر ندن خدا بهشون رزق نمی رسونه !!! مشرق تایید کن
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    من یک کارگر هستم که هفته ای سی لیتر مجبورم بسوزم تا به سر کارم برسم با حقوق ماهی 490 هزار تومان.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    تا اخر مطلب رو بخون ایشون گفتن به شرط تولید خودرو رقابتی
  • م ل اراکی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    با سلام دوباره. حقوق ومواجب مردم باید بر اساس دو اصل بهروی و مرغوبیت حساب شود. هر چه بهروری بالاتر و مرغوبیت کالا بهتر حقوق بیشتر. به نیروی کاری که دارای بهره وری پايینه و کالای با کیفیت غیر قابل رقابت در بازار تولید میکنه نمی توان به اندازه نیروی کار آلمانی حقوق داد. در ضمن ما باید تصمیم بگیریم که آیا میخواهیم اقتصاد بر اساس بازار آزاد داشته باشیم (البته این شامل حال درمان و بهداشت، آموزش و پرورش و دفاع کشور نمی شه) یا اقتصاد دولتی. اقتصاد ایران در حال حاضر مریضه. یک مثال: در اروپای غربی یک قوطی رب گوجه فرنگی ترک ۷۸۰۰ تومانه در صورتیکه رب گوجه ایرانی در اینجا ۱۴۰۰۰ تومانه همینطور رب انار و غیره. خوب علت این چیست؟ ۱- وجود دلال بازی در سیستم اقتصاد کشور. ۲- سرمایه دار ایرانی نیامده می خواد سرمایشو چهار برابر کنه. ۳- بهره وری پایین نیروی کار. ۴- بالا بودن هزینه تولید.
  • ma.shahinghavi@yahoo.com ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    استهلاک
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    پس بايد 90 هزار تومن بدي واسه بنزين بقيشو پس انداز كن واسه مسكن خودتم هوا بخور تا سير شي
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    بیشتر مایه افتخار نروژ و فرانسه و اماراته تا ایران
  • بی نام ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    قیمت بنزین باید وفوب خلیج فارس باشد .
  • ایمان ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    دوستان در کشورهای منطفه اگه قیمت بنزین گرونه حقوق کارکنان و کارمنداشونم زیاده و براشون پولی نیست
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    آره بالاترش رو هم میخوندی که گفته قیمت مناسب ۳ هزار تومانه. بعد اصلا حرفش مهم نیست. مهم اینه که مردم رو فریب میدن.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    برادر سوسولگرا نمیخواد جوش بزنی فرافکنی هم نکن مشرق با زنگ آبی هم برات نوشته که دیگه از این حرفا نزنی
  • محمد ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    آقاي زنگنه يا هر دولتمرد ايراني اول خودرو رو ارزون و به قيمت دنيا برسونيد بعد بنزين رو مطابقت بديد.چرا همش مردم هزينه بپردازند!!!
  • میثاق ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    من اصلا متنا نخوندم من مستقیم حرفشونا گوش کردم/ و همه حرف هاش را گوش کردم/نه یک خط !!!!
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    من تو تهرانم و با "م ل اراکی" موافقم
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    چی؟!
  • میثاق ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام خوب ایشونم همینا گفتن !!!! گفتن خودرو ارزون و با مصرف کم و بعد 3000 نه/الان !!!!
  • سوىن ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    به اىن شرط سه هزار تومان باشد به شرط اىنکه حقوق کارمندان بالاى پنج مىلىون باشد
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    حقوق، دستمزد، ماشین و تجارت آزاد همه چی مانند کشورهای صنعتی و تراز اول دنیا باشه بهتره. نه بشه. چون بشه مثل یارانه یکطرفش اجرا میشه طرف دیگرش رو برخی ها 00000000000000
  • رضایی ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    متاسفانه اکثر عزیزان نظراتشان طوری است که احساس میشود یا متن را کامل نخوانده یا با اغراض سیاسی نظر داده اند .به گروه اول توصیه میشود لطفا متن رادقیق بخوانید.واما برای گروه دوم ازخداوند میخواهم به این عزیزان انقدرشعور سیاسی عطا بفرماید که متون را بریده بریده تفسیر نکنند وهر حرف درستی حتی ازمخالفان رابپذیرند.
  • میثاق ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    قیمت ها و هزینه ها جهانی درامدها ایرانی. ای خدای خوب و مهربون ما ملت ایران و ..... تا خیال همه راحت شه خواهش میکنم خدا
  • عبدا... ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    احتمالا یا جوک میگی؟ یااصلا در ایران زندگی نمی کنی که قپی در میکنی؟
  • علی دادا ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    آخه پدر آمرزیده ماشین دیگه چقدر کم مصرف اصلا تو بگو بی مصرف باز هم بنزین 3000 تومانی زیاده قرار بود 38%گرون بشه درضمن با این حرف ها امید به وجود آمده در دل مردم (بنا به فرمایش خودتون) رو از بین نبرید
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    یعنی حقوق در پاکستان و افغانستان هم از ایران بیشتره؟؟ فکر نمی کنم......
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    ارزان ترین بزنین جهان بنزین ایرانه...با دلار فعلی یعنی لیتری 0.35 دلار!!..واقعا مسخره هست......بنزین در 90% کشورهای جهان بالای 2 دلاره.....
  • اسپاینر! ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    ناشناس، اولا اسنیپره نه اسپاینر! داور دقت کن! ثانیا اگه یک ایرانی خارج از ایران نگران کشورش باشه بده؟؟!! چیکار کنه؟ مثل تو بیکار بشینه به این و اون گیر الکی بده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس