کد خبر 243214
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴

دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که مسؤوليت فيلترينگ رسانه‌هاي مجازي را بر عهده دارد در اقدامي عجيب، وبگاه فارسي يک رسانه ضدايراني را باز گذاشته اما نسخه عربي همان وبگاه را فيلتر کرده است.

به گزارش مشرق، دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که مسؤوليت فيلترينگ رسانه‌هاي مجازي را بر عهده دارد در اقدامي عجيب، وبگاه فارسي يک رسانه ضدايراني را باز گذاشته اما نسخه عربي همان وبگاه را فيلتر کرده است.

وبگاه روزنامه فرامنطقه‌اي "الشرق‌الاوسط" متعلق به سازمان استخبارات عربستان سعودي که يد طولايي در ضديت با جمهوري اسلامي ايران و سياست‌هاي داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي کشورمان دارد مدت‌هاست از سوي کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، فيلتر شده است. اين اقدام در قبال نشريه "المجلة" و نسخه فارسي آن نيز انجام شده است.

اما جالب اينجاست که نسخه فارسي روزنامه "الشرق‌الاوسط" که با هدف‌گذاري دقيق‌تري عليه ايران در حال فعاليت است بدون هرگونه فيلتر قابل دسترسي است.

جوابیه کمیته فیلترینگ
 پاسخ دبیر محترم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در پاسخ به خبر "اقدام عجیب کمیته فیلترینگ" به شرح ذیل جهت انتشار در آن پایگاه خبری اعلام می‌گردد.

دکتر خرم آبادی مشاور محترم دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در واکنش به این خبر سایت مشرق اعلام نمود:

اقدام عجیبی از سوی کارگروه تعیین مصادیق انجام نشده است. چرا که نسخه عربی وبگاه ضدایرانی الشرق الاوسط سالها قبل ایجاد شده است که مدتها پیش از سوی کارگروه تعیین مصادیق شناسایی و فیلتر شده بود اما نسخه فارسی این سایت تحت عنوان "شرق پارسی" تنها چند روز است که راه اندازی شده و امروز فعالیت این تارنما اطلاع رسانی شده است و اتفاقا برخی از اعضاء کارگروه تعیین مصادیق به محض مشاهده بخش فارسی این وبگاه پیشنهاد فیلتر آن را مطرح نموده‌اند که در صورت موافقت اکثریت اعضاء کارگروه، دستور فیلتر آن فورا صادر خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    قسمت فارسي شم فيلتره
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    یادت رفته بود وی پی ان قانونیت رو خاموش کنی :))))
  • مهدی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    گذشتن از فیلترینگ ایران از آب خوردن بسی راحت تر است زهی خیال باطل برادران فیلترچی :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس