تیپ ذوالفقار به فرماندهی «ابوشهد» و «ابوهاجر» و با عضویت مجاهدان عراقی، وظیفه مراقبت از حرم حضرت زینب(س) و مناطق شیعه نشین اطراف دمشق را برعهده دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، از زمان آغاز بحران سوریه در سال 1390 (2011 میلادی) مردم و كشور سوریه شاهد ورود گروه‌های مسلح تروریستی از كشورهای مختلف منطقه از جمله كشورهای همجوار سوریه به داخل این كشور بوده است.

از میان مهمترین گروه‌های تروریستی مسلحی كه تحت عنوان جهاد و در واقع برای براندازی نظام در سوریه وارد این كشور شدند، می‌توان به گروه‌های "جهادی تكفیری سلفی وهابی" اشاره كرد كه دارای گرایش های "القاعده‌ای" بودند و مهمترین آنها در گروه تروریستی و جهادی تكفیری "جبهة النصرة" نمود پیدا می‌كند كه شاخه سازمان تروریستی "القاعده" در سوریه به‌شمار می‌آید و چندی پیش بیعت خود را با سازمان القاعده و رهبر آن «ایمن الظواهری» اعلام كرد.

گروه‌های تروریستی فعال در سوریه خرداد سال گذشته در حمله‌ای جدی و خطرناک تلاش داشتند، تا با یك كامیون بمب‌گذاری شده حرم مطهر حضرت زینب(س) را منفجر كنند، اما این كامیون پیش از ورود به ترمینال خودروهای نزدیك به حرم مطهر منفجر شد و این عملیات انتحاری ناكام می‌ماند.

همچنین در 12 اردیبهشت ماه سال جاری این گروههای تکفیری با حمله به مزار "حجر بن عدی"، صحابه امام علی(ع) و نبش قبر این صحابه جلیل القدر  جنایت دیگری را رقم زدند

این درحالی است كه پیش از این هم شاهد تعدی و تجاوز این گروه‌ها به بارگاه حضرت سكینه(س) دخت حضرت امام حسین(ع) و تلاش برای تخریب و منهدم كردن این بارگاه و همچنین تلاش برای حمله به بارگاه مطهر حضرت زینب(س)، خواهر گرانقدر حضرت امام حسین(ع) بودیم.

در بحبوحه این خبرها خبری از سوی رسانه‌های منطقه‌ای منتشر شد كه نگاه‌ بسياري از جمله شيعيان منطقه را به خود جلب كرد:

گردان "ابوالفضل العباس" نیروی نظامی شیعی است كه سال گذشته و پس از تهدیدات عناصر تكفیری جبهة النصرة مبنی بر انهدام و تخریب این بارگاه مطهر حضرت زینب(س) با هدف حمایت و محافظت از این مرقد تأسیس شد.

در این ارتباط شماری از رسانه‌های منطقه‌ای از جمله رسانه‌های عراقی اظهار ‌كردند كه پایه‌گذار و تشكیل دهنده گردان "ابوالفضل العباس" نیروهایی موسوم به "گردان‌های حزب الله عراق" هستند كه بنابر ادعای این رسانه‌های رهبری این گردان‌ها را فردی به نام «ابو مهدی المهندس» برعهده دارد كه هم خود و هم اعضای تشكیل دهنده نیروهای موسوم به گردان‌های حزب‌الله از شیعیان عراقی هستند.

آنگونه كه اظهار شده است، تمام رزمندگان این گردان یا از اتباع عراقی هستند یا از اتباع لبنانی یا اینكه از اتباع عراقی ریف دمشق در جنوب هستند كه در سال 2006 پس از خشونت‌های طایفه‌ای و مذهبی مهاجرت كرده و راهی سوریه شده‌اند تا در این كشور اقامت كنند.

پس از تیپ حضرت ابوالفضل العباس، "تیپ ذوالفقار" دومین گروه مسلحی است که برای حفاظت از مراقد مطهر اهل بیت(ع) در سوریه تشکیل شده است. «ابوشهد» و «ابوهاجر» به ترتیب به عنوان فرمانده کل و معاون فرمانده، این تیپ را تشکیل داده اند.

ابوهاجر که از کشور عراق به سوریه رفته گفته است: ما در اینجا تیپ حضرت ابوالفضل العباس و تیپ ذوالفقار را تشکیل دادیم که متشکل از شیعیان عراق، سوریه و دیگر کشورهاست.

وی در ادامه می گوید: زمانی که مبارزات در منطقه ما آغاز شد، به همراه ارتش سوریه وارد عملیات نظامی شدیم تا مناطقی را که توسط شورشیان گرفته شده بود پاکسازی کنیم.

این شیعه عراقی افزود: گروه ما وظیفه مراقبت از حرم حضرت زینب(س) و مناطق شیعه نشین اطراف دمشق را برعهده دارد.

از این فرمانده گمنام اطلاعات و اخبار زیادی در دسترس نیست است؛ اما تصاویر زیر تاکنون از این مدافع حرم اهل بیت(ع) منتشر شده است: 

زیارت و احترام نظامی ابوهاجر به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در سفر زیارتی به مشهد و قم:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خالکوبی هم داره.از خودمونه!!! دیدی با خالکوبی هم میشه از این کارها کرد؟؟ زیاد به این جوونای خودمون سخت نگیرین!!! تو عکسهایی هم که از ابوعجیب گذاشته بودین حضور داشت!
  • مهران ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خدا حفظش کنه چقدر با هیبت هستن ایشون. اجرت با حضرت ابولفضل (ع) پهلوون با غیرت.
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    از ژست عکسهاش هم معلومه که مثل خودمون صاف و ساده و بی شیله پیلس.میخوامش!!
  • کمیل ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خاوند حافظت باشه انشاء ا... ما دعا گوییم . با چشمانی پر اشک دعا گوییم.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    قیافشــــــــــــــون خیلی آشناست.
  • بنده خدا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ایرانی ها کجایند؟
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    دمش گرم
  • حمید ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    همه مدافعان حرم رو دوست دارم
  • میلاد ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام من اگه جای شما بودم این عکسهارو تو سایت نمیگذاشتم.این حرکت بجای اینکه حرکتی مثبت باشه منفی از کار درمیاد و تو رسانه های ضد انقلاب وجه خوبی نداره.این چه کسی است که از یک طرف فدایی اسلام معرفی و تظاهر میکنه و از طرف دیگه حرکاتی انجام میده که اسلام 100% با این حرکات مخالف و ضده!!(خالکوبی) ظاهر و فیگورهایی که این مرد میگرفت مارو یاد اراذل اوباشهایی که یکه بزن محله و شهر هستن میندازه.ئاقعا این مطلبتون جالب نبود
  • مهدی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    خسته نباشی دلاور
  • عمار ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    اتفاقا به نظر من مشرق خیلی خوب کاری کرده این عکسارو گذاشته جنگیدن نیازمند حماسه است
  • عمار ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    حالا شاید تو جوونیش این کارو کرده باشه
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    0 0
    این که همون مجید سوزوکی خودمونه
  • مصطفی غفاری ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    0 0
    سالاری برای خودش
  • مسعود ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    0 0
    مشرق خیلی آدمهای پستی هستید که نظر من را در پاسخ به اون میلاد منتشر نکردید. اونعلیه خالکوبی این شهید زده بود و من جوابش را داده بودم. همتون سر و ته یک کرباس هستید...
  • تراب ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
    0 0
    برادر میلاد اولا ممکن است خاکوبی را زمانی در نوجوانی یا کودکی انجام داده که دیگر پاک شدمی نیست دوما تنها و تنها جایی که در اسلام اجازه داده شده که انسان ژست بگیرد و باد به غبغب بیندازه در ارتش و نظامی گری است شما این تفاوت را در ژست های نظامی ایشون و زیارت ائمه اطهار کاملا حس مس کنید من هم اگر در سوریه می جنگیدم آن هم با کسانی که به راحتی سر می برند و ... حتمت موقع عکس گرفتن ژست می گرفتم روحش شاد آفرین بر مشرق
  • مسعود ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    0 0
    میلاد تف به اون شرفت که این شهید را با ارازل و اوباش محل‌تون در یک سطح میدونی. به حدی دلم از حرف این لعنتی آتش گرفته که به حضرت زینب از دیشب تا الان نخوابیدم. جواب منطقی منو به این میلاد چاپ نکردید اگر شرف دارید تو را به روح امام تو را به خون این شهید تو را به ناله های زینب قسم می دم کامنت این میلاد را حذف کنید. مشرق جان من خیلی شما را دوست داشتم . فکر می کردم نوکر امام حسین هستید. قلب من از دستتون درد گرفت. خیلی داغونم. تو را خدا ایندفعه نظرم را منتشر نکنید. اولین کامنت من مهم بوده نه کامنتهای بعدی من. من دستم به این میلاد نمی رسه ولی الان سر نماز صبح نفرین میکنم به نویسنده و میلاد . یه دفعه فکر نکنید من اینجا نشستم شعار میدم من در اینترنت برای رفتن و دفاع از حرم ثبت نام کردم. حاج حمید علیمی گفته اونجا عربی بلد بودن خیلی مهمه و الان وقت رفتن بچه های ایران نیست. خدا کنه یکی از این مراجع حکم جهاد بدهند اونوقت میبیند امثال میلادها میرن یا ما لاتهای شیعه که میمیریم اگه اسم حسینمون بیاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس