سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی متهمان پرونده کرسنت در همان زمان انتشار خبرهای اولیه به دادگاه رفتند و محکوم شدند گفت: هستند افرادی که پرونده‌شان به دادگاه رفته و در نوبت رسیدگی قرار دارد.


به گزارش مشرق به نقل از فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از پنجاهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی که از وی درباره سرنوشت مجرمان ایرانی خارج از کشور پرسیده شد گفت: به این نکته توجه داشته باشید که با تغییر دولت قرار نیست تغییری در تعقیب و محاکمه مجرمان رخ بدهد.

وی گفت: عده‌ای که در سال 88 مرتکب جرمی شدند چه در داخل کشور باشند و چه به خارج از کشور رفته باشند. قطعاً به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود کما اینکه برخی از این افراد حتی با توجه به خروج از کشور پرونده‌شان رسیدگی شده و برایشان حکم هم صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره سرنوشت دیپلمات عربستانی که در داخل کشور یک ایرانی را به قتل رسانده بود گفت: برای این فرد پرونده قضایی تشکیل شده و در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی گفت: همزمان از سوی وزارت امور خارجه هم با مقامات عربستانی رایزنی‌هایی صورت گرفته و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

یکی از خبرنگاران از محسنی اژه‌ای در مورد سرانجام راه‌اندازی مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: این موضوع احساس نیاز شده و مقدمات اجرایی آن هم انجام شده است.

وی تصریح کرد: با چند نفر از افراد در پی پذیرفتن ریاست این مرکز رایزنی‌هایی انجام شده اما هنوز هیچکدام نپذیرفته‌اند.

دادستان کل کشور گفت: به طور قطع به محض آنکه رئیس این مرکز انتخاب شود این مرکز هم کار خود را آغاز خواهد کرد زیرا ما معتقدیم که اطلاع‌رسانی تنها نباید از جانب سخنگوی قوه قضائیه باشد و می‌توان با تشکیل این مرکز آن را گسترش داد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره خصوص آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی نیز گفت: برای این پرونده یک قرار مجرمیت مفصل در حدود بیش از 10 صفحه نوشته شده و عن قریب کیفرخواست آن نیز صادر می‌شود.

محسنی اژه‌ای گفت: تعبیری که در خصوص این پرونده با عنوان اطاله دادرسی می‌شود امر درستی نبوده زیرا در تمام این زمان‌ها برای به ثمر رسیدن این پرونده اقدامات قضایی در حال انجام بوده است.

یکی از خبرنگاران از محسنی اژه ای درباره پرونده نفتی کرسنت پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: در همان سالهایی که صحبت از این پرونده به میان آمد عده‌ای از متهمان دستگیر شدند و حتی برای آنها دادگاه تشکیل شد و محکوم شدند.

وی گفت: هرچند برخی از افراد دیگر هستند که هنوز پرونده‌شان به دادگاه نرفته و در مرحله دادسرا قرار دارد و برخی هم به دادگاه رفته و در نوبت رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پاسخ سپاه به ادعای یکی از وزرا در مجلس قرائت نشد گفت: اینها مسائل داخلی مجلس است که من نمی‌توانم درباره آنها اظهار‌نظر کنم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره ایرانیانی که در خارج از کشور به هر دلیل زندانی شده‌اند گفت: عمده این افراد به واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر به زندان رفتند.

وی گفت: ما با برخی از کشورها قرارداد معاضدت قضایی یا همکاری‌های قضایی داریم که به موجب آن محکومان به داخل کشور بازگردانده می‌شوند اما با برخی از کشورها هم این همکاری را نداریم اما وزارت امور خارجه یا امور بین‌الملل قوه قضائیه تلاش می‌کند تا حقی از این افراد ضایع نشود.

محسنی اژه‌ای درباره افرادی که به صورت قاچاق به خارج از کشور می‌روند نیز تذکر داد و از خانواده‌ها خواست تا نسبت به این اقدام فرزندانشان تلاش کنند تا شاهد این گونه موارد نباشیم.

دادستان کل کشور گفت: برخی افرادی که قصد خروج از کشور به صورت قاچاق را دارند دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و در این مسیر هم پول و هم جان خود را از دست می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس