کد خبر 242196
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

ساخت مدارس برکت در مناطق روستایی و محروم استان خوزستان، باعث تغییرات قابل توجهی در حوزه آموزش در این مناطق می‌گردد.


مدرسه سازان بی نام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برنامه ساخت 55 مدرسه شامل 206 کلاس درس در محروم ترین مناطق استان خوزستان را در دستور کار دارد.
جمشید فرحبخش، مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان در گفت و گویی با اشاره به این مطلب افزود: تمامی مدارسی که توسط بنیاد برکت در این استان ساخته شده در روستاهایی بودهاند که از حداقل استانداردهای مدرسهسازی محروم‌اند.
وی گفت: از این 55 مدرسه برکت، 44 باب مدرسه ابتدایی، 7 باب راهنمایی،یک باب مجتمع آموزشی ، یک باب دبیرستان، یک باب مرکز شبانه روزی راهنمایی ویک باب مرکز شبانه روزی دبیرستان است. 
مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان افزود: این مدارس در روستاهای مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، شوش، آبادان، بهبان‌ و امیدیه ساخته شده است و میزان اعتبارات بنیاد برکت برای ساخت این مدارس  بیش از126 میلیارد ريال است.
فرحبخش ادامه داد: از تعداد 206 کلاس درس تاکنون 160کلاس درس آن در قالب 46 مدرسه به بهره برداری رسیده و بقیه آن در حال احداث می‌باشند.
وی در خصوص ضرورت ساخت مدارس برکت، گفت: تمامی مدارسی که توسط بنیاد برکت احداث شدهاند در نقاطی بوده که از اولین و حداقل استانداردهای مدرسه سازی محروم بودهاند و فضاهای قبلی غالبا از مصالح محلی و فاقد استحکام ساخته شده بود.
مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان افزود: ساختن مدارس برکت علاوه بر ارتقا سطح آموزشی در منطقه، باعث نشاط و شادابی در روحیه دانشآموزان و والدین آنها شده است.
فرحبخش به خیرین توصیه کرد ، به مدرسهسازی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری داشته باشند.
ساخت مدارس برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور ، تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق بوجود آورده است .
مدارس ساخته شده توسط مدرسه سازان بی نام بنیاد برکت از بالاترین استانداردهای مدرسه سازی  و مناسبترین تجهیزات آموزشی برخوردار است .

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    انشاالله خداوند به همه خیرین جزای خیر دهد.آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس