کد خبر 241423
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

غواصان جسد مربوط به ۴ ملوان هندی را که در زیر دریایی آسیب دیده این کشور پس از انفجار و آتش سوزی گرفتار شده بودند، پیدا کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، نیروی دریایی هند روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، بعید به نظر می رسد که 14 ملوان دیگر زیردریایی آسیب دیده این کشور زنده باشند.

انفجار و آتش سوزی در زیردریایی هند که سه شنبه شب به وقوع پیوست موجب گرفتار شدن 18 ملوان نیروی دریایی این کشور شد. این بدترین حادثه در تاریخ عملیات های نیروی دریایی هند در 4 دهه اخیر به شمار می رود.

سخنگوی نیروی دریایی هند تاکید کرد، اجساد کشف شده به علت شدت آتش سوزی قابل شناسایی نبوده و به شدت متلاشی شده است.این اجساد برای شناسایی به بیمارستان نیروی دریایی هند منتقل شده اند.

نیروی دریایی هند افزود، گرمای ایجاد شده بر اثر انفجار تسلیحات زیردریایی زنده ماندن سایر ملوانان را غیر ممکن و بعید کرده است.

غرق شدن این زیردریایی هندی بزرگترین چالش برای نیروی دریایی این کشور هم از نظر میزان تلفات و هم از نظر خسارات وارد شده به زیر دریایی به شمار می رود. آخرین بار یک فروند کشتی هندی در جریان جنگ با پاکستان در سال 1971 میلادی غرق شده بود.

غرق شدن این زیردریایی هندی در حالی است که این کشور میلیاردها روپیه برای ساخت و خریداری ناوهای هواپیمابر برای مقابله با نفوذ چین در اقیانوس چین هزینه کرده است.

یک منبع آگاه وزارت دفاع هند نیز تاکید کرد، نیروی دریایی این کشور تجهیزات لازم برای انجام عملیات امداد و نجات در اعماق آب را در اختیار ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    0 0
    اقیانوس چین یا اقیانوس هند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس