کد خبر 240652
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا از انهدام یک شبکه بزرگ تهیه و توزیع تجهیزات ماهواره‌ای خبر داد و گفت: با انهدام این شبکه ۱۸ شبکه فرعی که تحت نظارت این شبکه بزرگ در استان‌های کشور فعالیت می‌کردند منهدم شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرهنگ مسعود زاهدیان رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در نشست خبری با اشاره به اینکه شبکه بزرگ منهدم شده تهیه و توزیع تجهیزات ماهواره‌ای منهدم شده به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کرد و خود اقدام به واردات تجهیزات از کشورهای غربی می‌کرده است افزود: در این ارتباط 7 نفر از اعضای شبکه اصلی که در پایتخت مستقر بودند دستگیر شده و از 18 شبکه مستقر در استان‌ها نیز حدود 100 نفر بازداشت شده و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 4 هزار و 300 رسیور از شبکه اصلی و 1100 رسیور از شبکه‌های استانی توقیف شده است ادامه داد: تجهیزات کشف شده مانند ال‌ان‌بی و دیش حدود 11 هزار قلم هستند که ارزش کلی آنها حدود 2 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی همچنین از انهدام یک کارگاه تولید دیش در روز گذشته در غرب تهران خبرداد و افزود: از این کارگاه 200 دیش آماده توزیع و 1000 دیش در حال آماده‌سازی کشف و ضبط شده است.

وی اظهار امیدواری کرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در امر مبارزه با قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای به پلیس امنیت کمک کرده چراکه قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای نه تنها به خروج ارز از کشور می‌انجامد بلکه راهی برای پولشویی نیز محسوب می‌شود.

سرهنگ زاهدیان ضمن هشدار به افرادی که در زمینه تهیه و توزیع تجهیزات ماهواره‌ای فعالیت می‌کنند به این افراد توصیه کرد: بهتر است کار خود را تغییر دهند تا به سرنوشت اعضای این شبکه بزرگ دچار نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس