کد خبر 237915
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

وزیر دفاع گرجستان اعلام کرد که این کشور بجز قراردادهای موجود قصد خرید تسلیحات نظامی سنگین از آمریکا نداشته و از این کشور بیشتر انتظار کمک برای آموزش نیروهای مسلح خود را دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، "ایراکلی آلاسانیا" وزیر دفاع گرجستان اعلام کرد که این کشور مذاکراتی با آمریکا در خصوص خرید تسلیحات سنگین نظامی انجام نداده است.

آلاسانیا در مصاحبه‌ای در پاسخ به سئوالی در این زمینه گفت: در مورد خرید تانک قراردادی بین دو کشور وجود دارد که پیش از این به امضای "باراک اوباما" و "میخائیل ساآکاشویلی" روسای‌جمهور دو طرف رسیده است، همچنین توافقنامه‌ای نیز در خصوص توسعه همکاری‌های نظامی، ترانزیت تجهیزات و نیروهای نظامی بین تفلیس و واشنگتن وجود دارد، ولی بغیر از اینها ما فعلا قصد نداریم قرارداد دیگری در زمینه خرید تسلیحات سنگین نظامی با طرف آمریکایی منعقد کنیم.

وزیر دفاع گرجستان در عین حال از پاسخ دادن به سئوالی در مورد تعداد و نوع  بالگردهای خریداری شده این کشور از آمریکا خودداری کرده و گفت: ما در حال بررسی این مسئله هستیم.

به گفته آلاسانیا، گرجستان در وهله نخست از آمریکا انتظار دارد که در زمینه آموزش نظامیان و تحصیلات نظامی افسران گرجی به این کشور کمک کند.

وی افزود: علاوه بر این ما همکاری نزدیک با آمریکا در افغانستان داریم و نظامیان گرجستان در استان هلمند این کشور مستقر بوده و همکاری و روابط بسیار عالی با نظامیان آمریکایی داشته و زیر نظر آنها به تامین امنیت منطقه کمک می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس