کد خبر 237263
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

نخست‌وزیر عراق، ارتش و پلیس این کشور را مامور انجام عملیات بازرسی و تفتیش در بغداد برای محدود کردن فعالیت تروریست‌ها کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آزادی قریب‌الوقوع 45 زندانی سعودی در عراق، دستور امنیتی نخست‌وزیر عراق و اعتراف معاون صدام به اشتباه حمله به کویت و کشتار کُردها از جمله اخبار امروز عراق است.

45 زندانی سعودی بازداشت شده در عراق در انتظار آزادی هستند

یک منبع قضائی و تبلیغاتی  سعودی ، روز پنجشنبه ، از آزادی قریب الوقوع 45 زندانی سعودی خبر دادند و گفتند این تعداد از زندانیان  طی سفر آینده هیئت سعودی به بغداد آزاد خواهند شد.

خبرها حاکی از موافقت «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق  با آزادی تعدادی از بازداشت شدگان سعودی در عراق است. اما احزاب سیاسی ، تنفر و انزجار خود را نسبت به آزادی زندانیان سعودی ابراز نمودند.

روزنامه سعودی «عکاظ» در شماره اخیر خود اعلام کرد منابع نزدیک از دفاتر وکلای مدافع در عراق  این خبر را تاکید کردند. آزادی این زندانیان با مشروط به  سفر هیئت سعودی به عراق است.

یک وکیل که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد درخواست عفو ویژه بیش از 45 تن از بازداشت شدگان سعودی ارائه شد و وزارت دادگستری  عراق با آن درخواست موافقت کرد . هیئت دولت عراق تا کنون با آزادی 17 نفر موافقت نموده و ما در انتظار صدور موافقت برای تعداد دیگری از بازداشت شدگان سعودی هستیم.

وی افزود : زندانیان جنایات تروریستی یا سرقت دارائی های دولت  مشمول این عفو نمی‌شوند.

از سوی دیگر، «ثامر بن عبدالله البلیهد» مسئول زندانیان سعودی در عراق که از سوی خانواده‌های زندانیان وکیل شد و از هیئت سعودی مامور سفر به عراق خواست تا به عراق سفر کند تا این موضوع را فیصله دهند.

دستور امنیتی «مالکی» به نیروی زمینی و مبارزه با تروریسم

فرمانده عملیات بغداد ، اعلام کرد : «نوری المالکی» فرمانده نیروهای مسلح به سازمانهای امنیتی وابسته به ارتش و پلیس دستور داد تا عملیات بازرسی در قلمرو مناطق خود را با دقت انجام دهند.

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد آمده است نوری المالکی به فرماندهی نیروی هوائی ، فرماندهی عملیات بغداد و سازمان مبارزه با تروریسم دستور داد تا عملیات بازرسی در بغداد را انجام دهند.

العراقیه خواستار حمایت همه‌جانبه از طرح مقتدا صدر درباره ریاست جمهوری شد

پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت: «عتاب الدوری» عضو فهرست العراقیه، خواستار حمایت گسترده نیروهای سیاسی از فراخوان «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق، درباره تشکیل هیئتی عالی‌رتبه برای دیدار با «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور بیمار این کشور و اطلاع از وضعیت جسمانی او شد.

الدوری تأکید کرد که خالی ماندن مقام ریاست جمهوری برای مدتی طولانی تأثیر منفی در وضعیت سیاسی و امنیتی کشور نهاده است و شرایط حساس امنیتی و سیاسی کشور ایجاب می‌کند که هیئتی عالی‌رتبه از کشور برای اطلاع از وضعیت جسمانی جلال طالبانی با او دیدار کند.

جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق، مدتی طولانی است که در پی یک سکته مغزی برای طی دوره درمان به آلمان سفر کرده است.

«الدوری» حمله به کردها و کویت را انحراف حزب بعث خواند

«عزت ابراهیم الدوری» معاون صدام و جنایتکار بین المللی، عملیات انفال ضد کردها و حمله به کویت را دو انحراف و اشتباه حزب بعث خواند.

او در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و پنجمین سالروز به قدرت رسیدن حزب بعث تأکید کرد که جنگ با کردها در دهه 1970 به ضرر اعراب و کردهای عراق بود و رهبران حزب بعث در این جنگ لغزش‌های ناپسندی داشتند.

الدوری در بیانیه طولانی خود درگیر کردن حزب بعث در جنگ با کویت را نیز توطئه آمریکا و اعوانش خوانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس