به گزارش مشرق، بعد از انتشار خبر « خودروسازان از خود متشكر را بشناسيد» گروه خودروسازي سايپا جوابیه ای فرستاده که متن کامل آن به همراه توضیحات در ذیل می آید:
1- ضمن تشكر و تقدير از رسانه مشرق در خصوص انتقاد مطروحه در مطلب مذكور بايد عنوان كرد ترجيع بند مطلب فوق به موضوع اتلاف بيت المال اختصاص يافته است و شركت سايپا ديزل نيز بر اهميت اين موضوع و پرهيز از اتلاف آن صحه مي گذارد اما در اين مطلب مسائلي همچون تعريف بيت المال و شناخت از شركتهاي زير مجموعه خودروسازي چه از لحاظ تعاريف حقوقي و حقيقي بايد مورد بررسي بيشتر قرار گيرد چراكه اولاً شركتهايي كه به سايپا ديزل تبريك گفته اند، همانگونه كه عنوان شده است از نمايندگي هاي خدمات فني رنا و نهايتاً شركتهاي خصوصي وابسته به اين شركت بوده اند و ثانياً اداره اين مجموعه ها بصورت خصوصي بوده است و وابستگي آنها به شركت سايپاديزل در حد انجام خدمات مشخص و به قولي پيمانكاري مي باشد و هرگونه اقدام و برنامه هاي آنها مربوط به خودشان است.
2- هيچ شركت و سازماني ولو كوچك و داراي ارتباطات محدود نيز نمي تواند به تمام اعضاي در ارتباط با مجموعه خود اعم از پيمانكار و اشخاص حقيقي و حقوقي دستور دهد كه هيچگونه آگهي تبريكي براي آنها در روزنامه ها درج نكنند و اگر هم لطفي ازسوي شخصي در مورد يكي از موفقيت هاي اين شركت بوجود آمده است هيچ گونه هزينه اي از جيب بيت المال و يا حتي بودجه اين شركت هزينه نشده است.
3- نگارنده در قسمتي از بند قيمت آگهي نيم صفحه يكي از روزنامه ها را چيزي در حدود 38 ميليون تومان عنوان كرده است. با تائيد اين نكته كه هزينه آگهي هاي نيم صفحه روزنامه اشاره شده مبلغي بالاتر از مبلغ ذكر شده نيز مي باشد يادآور مي شود هر يك از آگهي هاي مذكور به اندازه 2 كادر آگهي بوده و مبلغي كمتر از 1ميليون تومان براي درج آن بايد هزينه نمود. از اين رو وارانه جلوه دادن موضوع آگهي ها در مطلب مورد نظر جاي دلخوري و بسي انتقاد دارد.
توضیحات:
1-به اطلاع اداره اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا می رسانیم که مبلغ 38 میلیون تومان تعرفه نیم تای کامل صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد است که با مراجعه با سایت این روزنامه می توانید مشاهده نمایید و اگر نمایندگان شما مبلغی بیش از این به این روزنامه پرداخت می کنند این اشکال از ما نیست و مشکل را باید در جای دیگر جستجو کنید.
2-ضمنا مبالغ ذکر شده شامل جمع آگهی های دو خودروساز بود که در خبر آمده بود و البته که ایران خودرو در این زمینه گوی رقابت را از حریف ربوده بود و تقدیر و تشکرهای این خودروساز از خود بیشتر به چشم می آمد .
بسمه تعالی
با آرزوي قبولي طاعات و عبادات پيرو درج خبري با تيتر« خودروسازان از خود متشكر را بشناسيد» در تاريخ 1 /92/5 توضيحات زير جهت تنوير افكار عمومي تقديم مي گردد:
بديهي است انتظار مي رود طبق قانون مطبوعات كشور اين جوابيه در ستون و سطر درج خبر منتشر گردد.1- ضمن تشكر و تقدير از رسانه مشرق در خصوص انتقاد مطروحه در مطلب مذكور بايد عنوان كرد ترجيع بند مطلب فوق به موضوع اتلاف بيت المال اختصاص يافته است و شركت سايپا ديزل نيز بر اهميت اين موضوع و پرهيز از اتلاف آن صحه مي گذارد اما در اين مطلب مسائلي همچون تعريف بيت المال و شناخت از شركتهاي زير مجموعه خودروسازي چه از لحاظ تعاريف حقوقي و حقيقي بايد مورد بررسي بيشتر قرار گيرد چراكه اولاً شركتهايي كه به سايپا ديزل تبريك گفته اند، همانگونه كه عنوان شده است از نمايندگي هاي خدمات فني رنا و نهايتاً شركتهاي خصوصي وابسته به اين شركت بوده اند و ثانياً اداره اين مجموعه ها بصورت خصوصي بوده است و وابستگي آنها به شركت سايپاديزل در حد انجام خدمات مشخص و به قولي پيمانكاري مي باشد و هرگونه اقدام و برنامه هاي آنها مربوط به خودشان است.
2- هيچ شركت و سازماني ولو كوچك و داراي ارتباطات محدود نيز نمي تواند به تمام اعضاي در ارتباط با مجموعه خود اعم از پيمانكار و اشخاص حقيقي و حقوقي دستور دهد كه هيچگونه آگهي تبريكي براي آنها در روزنامه ها درج نكنند و اگر هم لطفي ازسوي شخصي در مورد يكي از موفقيت هاي اين شركت بوجود آمده است هيچ گونه هزينه اي از جيب بيت المال و يا حتي بودجه اين شركت هزينه نشده است.
3- نگارنده در قسمتي از بند قيمت آگهي نيم صفحه يكي از روزنامه ها را چيزي در حدود 38 ميليون تومان عنوان كرده است. با تائيد اين نكته كه هزينه آگهي هاي نيم صفحه روزنامه اشاره شده مبلغي بالاتر از مبلغ ذكر شده نيز مي باشد يادآور مي شود هر يك از آگهي هاي مذكور به اندازه 2 كادر آگهي بوده و مبلغي كمتر از 1ميليون تومان براي درج آن بايد هزينه نمود. از اين رو وارانه جلوه دادن موضوع آگهي ها در مطلب مورد نظر جاي دلخوري و بسي انتقاد دارد.
توضیحات:
1-به اطلاع اداره اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا می رسانیم که مبلغ 38 میلیون تومان تعرفه نیم تای کامل صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد است که با مراجعه با سایت این روزنامه می توانید مشاهده نمایید و اگر نمایندگان شما مبلغی بیش از این به این روزنامه پرداخت می کنند این اشکال از ما نیست و مشکل را باید در جای دیگر جستجو کنید.
2-ضمنا مبالغ ذکر شده شامل جمع آگهی های دو خودروساز بود که در خبر آمده بود و البته که ایران خودرو در این زمینه گوی رقابت را از حریف ربوده بود و تقدیر و تشکرهای این خودروساز از خود بیشتر به چشم می آمد .