کد خبر 234753
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

با انتخاب خراردو مارتینو به عنوان سرمربی بارسلونا، درست 3 دهه پس از دوران مربیگری منوتی در این تیم، مجدداً پای یک مربی آرژانتینی به نیوکمپ باز شد.

به گزارش مشرق، کاتالان‌ها با انتخاب سرمربی پیشین تیم ملی پاراگوئه، بار دیگر به یک مربی آرژانتینی فرصت دادند تا مربیگری در یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی حال حاضر دنیا را به رزومه کاری‌اش اضافه کند.

بارسلونا با انتخاب خراردو مارتینو، او را به چهارمین مربی آرژانتینی تاریخ 113 ساله خود تبدیل کرد که هدایت آبی‌واناری‌پوشان را برعهده می‌گیرد. خراردو در شرایطی هدایت پرافتخارترین تیم دهه اخیر فوتبال اروپا را برعهده می‌گیرد که پیش از او 3 هموطنش، هلنیو هرارا، روکه اولین و سزار لوئیس منوتی روی نیمکت مربیگری آبیواناری‌ها نشسته‌اند.

به گزارش تسنیم، آخرین مربی آرژانتینی که در بارسلونا مربیگری کرد، منوتی بود که 30 سال پیش درنیوکمپ حضور داشت. منوتی در پایان فصل 84-1983 سکان هدایت بارسلونا را از اودو لاتک تحویل گرفت و تا پایان فصل 84-1983 در این تیم دوام آورد. در این 2 فصل، منوتی،‌جام حذفی اسپانیا و جام لالیگا (Copa de la liga) را با شکست رئال مادرید به دست آورد وعنوان قهرمانی سوپرجام اسپانیا را نیز از آن خود کرد.



پیش از او روکه اولسن در 2 فصل از سال 1965 تا 1967 در بارسلونا مربیگری کرد. او در فصل اول فعالیتش کوپا فریاس (Copa de Ferias)  را برد و در لالیگا سوم شد. در دومین فصل اما او نتوانست هیچ جامی برای آبی‌واناری‌پوشان به ارمغان بیاورد اما جایگاه تیم را در لالیگا یک پله ارتقا داد و فصل را در رده دوم به پایان رساند.

اولین مربی آرژانتینی تاریخ بارسلونا هم هلنیو هرارا بود که به اسطوره‌ای برای کاتالان‌ها تبدیل شد. او در تاریخ بارسلونا از لحاظ تعداد بازی‌هایی که این تیم را هدایت کرده هشتمین مربی است. هرارا در 4 دهه متفاوت، فصل 59-1958، فصل 60-1959، فصل 80-1979 و 81-1980 در نیوکمپ مربیگری کرد.  در این 4 دوره او 2 بار بارسلونا را قهرمان لالیگا، یک بار قهرمان جام حذفی و یک بار قهرمان کوپا دی فریاس کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس