کد خبر 233920
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴

نماینده دائم سوریه در مقر سازمان ملل در ژنو اقدامات رژیم صهیونیستی را در اخراج شمار زیادی از اهالی بلندی های اشغالی جولان از زمان اشغال این منطقه به اطلاع شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در ژنو رساند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه نوشت: فیصل الحموی در بیانیه سوریه در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل تاکید کرد اسرائیل از زمان اشغال بلندیهای جولان سوریه در سال هزار و نهصد و شصت و هفت حدود نیم میلیون نفر از اهالی این مناطق را کوچانده و زمینهای آنها را مصادره کرده و در اختیار شهرک نشیان قرار داده است و هویت اسرائیلی را نیز بر اهالی بلندی های اشغالی جولان تحمیل کرده است و کسانی را که با این مسئله مخالفت کنند به زندان ابد محکوم می کند.

الحموی تاکید کرد هنوز تعدادی از بازداشت شدگان سوری در زندان های اسرائیل هستند که حدود بیست و هشت سال از بازداشت آنها می گذرد و در شرایطی غیرانسانی به سر می برند که بر اثر آن شماری از آنها جان خود را از دست داده اند و اسرائیل نیز از آزادی آنها یا دادن اجازه به خانواده ها برای ملاقات با آنها خودداری می کند.

الحموی با اشاره به این که برخی کشورها در دو سال گذشته کوشیده اند هیأت ها و موسسه های وابسته به سازمان ملل را از انجام ماموریت های خود باز دارند و آنها را وادار کنند از رعایت انصاف در خصوص قربانیان نقض حقوق بشر در مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی بخصوص جولان بازدارند افزود: این در حالیست که سازمان ملل به طرز بی سابقه ای بخش زیادی از نشست های خود را به درخواست برخی کشورهای شرکت کننده در خونریزی های سوریه به برگزاری جلسه و بررسی قطعنامه های جانبدارانه علیه سوریه اختصاص داد. وی هشدار داد ادامه سکوت خفت بار در برابر اقدامات اسرائیل و بی توجهی سازمان ها و موسسه های بین المللی به اقداماتی که اسرائیل انجام می دهد باعث می شود این موسسه ها نقش خود را در محافظت از امنیت و صلح بین المللی از دست بدهند.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که در ژنو تشکیل جلسه داده است قطعنامه جدیدی درباره بازتاب های اقتصادی و اجتماعی اشغال گری های اسرائیل علیه اوضاع معیشتی ملت فلسطین و اعراب ساکن بلندی های اشغالی جولان تهیه کرد که با اکثریت چهل و سه رای موافق و دو رای مخالف تصویب شد. این شورا نگرانی خود را از اقدام اسرائیل به بهره برداری از منابع طبیعی در فلسطین و جولان اشغالی اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس