کد خبر 233893
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

استقبال اسپانیایی زبان ها به ویژه زنان اسپانیایی زبان به اسلام در آمریکا در سالهای اخیر گسترش چشم گیری داشته است؛ این نکته ای است که سایت آمریکایی پاتئوس که اخبار ادیان را منتشر می کند در مقاله ی خود درباره مسلمانان آمریکا به آن اعتراف می کند.

به گزارش مشرق به نقل از شفقنا،این سایت ابتدا از قول زینب اسماعیل یک زن کاتولیک که به اسلام گرویده است می نویسد : خداوند در قلب و اندیشه و احساسم چنان کرد که دیگر نمی خواستم کاتولیک باشم.

 امام شمس علی امام جماعت مسجد خیابان 96 منهتن آمریکا در گفت و گو با این سایت اظهار داشت: در دهه اخیر گرویدن اسپانیایی زبان ها به اسلام به ویژه در میان زنان گسترش فوق العاده ای داشته است.

او می گوید گرچه در دهه اخیر تبلیغات منفی علیه مسلمانان بسیار زیاد بوده است اما از طرف دیگر موجب شده است تا مردمان بیشتری از اسلام بشنوند و کنجکاوی برای شناخت اسلام بیشتر شود.

چنانکه آمار نشان می دهد گرویدن زنان به  اسلام درآمریکا 6 درصد نسبت به سال 2000 افزایش یافته است.

احمد اکبر رییس کرسی ابن خلدون دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه واشنگتن دی سی در توضیح دلایل گرایش به اسلام، توحید، معنویت و ارزش های منظم و سیستم تعریف اسلام را مهمترین مسئله می داند.

او ادامه می دهد: با گسترش فرهنگ ارتباطات هر روزه مقالات بیشتری به زبان های غیر عربی نوشته می شود که افراد آشنا با زبانهای دیگر را هم با اسلام آشنا می سازد. از این رو در سال های اخیر اسپانیایی زبان ها بیشتر وبیشتر با اسلام آشنا شده اند.

 این نکته را هم غافل نشویم که تاریخ اسپانیا در هشت صد سال پیش با اسلام پیوند خورده است و چه بسا اسپانیایی زبان ها احساس مثبت تاریخی به گذشته خود پیدا کرده اند. گذشته ای که در آندلس، کوردوا، سویل و گرانادا با اسلام داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جمالی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    0 0
    امروز باورش سخته که سیصد سال در اسپانیا حکومت اسلامی بوده! ولی با گسترش فساد، پنجره هدایت دینی را در این سرزمین بستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس