کد خبر 233707
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

عضو کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گفت: درخواست میزبانی ایران در این مقطع اشتباه و استراتژی غلطی بود، چراکه ایران در حال حاضر امکان گرفتن میزبانی این رقابت‌ها را ندارد اما فدراسیون ما می‌توانست به این سمت حرکت کند.

به گزارش مشرق، شاهین رحمانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره احتمال کنار گذاشتن برخی نمایندگان ایران از مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از جمله استقلال به دلیل بدهکاری اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه شرطی نگذاشته و باشگاه‌ها باید تنها مجوز استانداردسازی باشگاه (Club License) را  برای ارائه به AFC کسب کنند.

وی درباره احتمال تغییر در تقویم برگزاری زمان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز تصریح کرد: احتمالی در این زمینه مطرح نشده بلکه تنها سمیناری برای تبادل نظر برگزار شد و این پیشنهاد نیز از سوی ایران مطرح شد که هیئت اجرایی در مجموع این نظرات و پیشنهادات را بررسی خواهد کرد و تصمیم‌گیری می‌کند.

این عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره آخرین وضعیت کشورهای متقاضی میزبانی جام ملت‌های آسیا سال 2019 نیز گفت: با کناره‌گیری لبنان تعداد کشورهای متقاضی این رقابت‌ها به 10 کشور کاهش یافته و زمان ارسال مدارک نیز تمدید شده است. البته این دومین مرحله بود و مراحل دیگری نیز وجود دارد. در این مرحله فدراسیون کشورها باید علاقه‌مندی خود را برای میزبانی نشان داده و امکانات تاسیساتی، هتل‌ها و ورزشگاه‌ها را معرفی کنند، ضمن اینکه درخواست آنها باید به امضا 3 مقام بلندپایه از جمله رئیس جمهور و وزیر ورزش کشورها برسد.

شاهین رحمانی ادامه داد: فرصت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارسال مدارک در این مرحله پایان ماه می بود که این تاریخ تا پایان ژوئن و اکنون تا پایان ماه جولای تمدید شده است.

رحمانی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم نظراتی را درباره بخت ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا طرح و آنها را با تاکید بر اینکه به عنوان نظراتی شخصی و نه به عنوان عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان می‌کند، اینگونه اظهار داشت: درخواست میزبانی ایران در این مقطع اشتباه و استراتژی غلطی بود، چراکه ایران در حال حاضر امکان گرفتن میزبانی این رقابت‌ها را ندارد اما فدراسیون ما می‌توانست به این سمت حرکت کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال با رسانه‌ای کردن این موضوع توقعات را بالا برد که اکنون چکش تبعات آن به سوی فدراسیون بازخواهد گشت. این اشتباه نتیجه‌ای جز ناامیدی نخواهد داشت در حالی که فدراسیون فوتبال ما می‌تواند با نقشه راه منطقی به میزبانی جام ملت‌ها برسد. در واقع این درخواست می‌توانست فرصتی برای فوتبال ایران باشد تا تاسیسات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را گسترش دهد.

وی ادامه داد: وقتی فردی برای رشته‌ای متقاضی شرکت در کنکور است خود را پیشاپیش دانشجوی آن رشته اعلام نمی‌کند، بلکه ابتدا پتانسیل ذهنی و دانسته‌های علمی خود را افزایش می‌دهد، سپس برای رسیدن به آن رشته تلاش می‌کند.

عضو کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پایان گفت: عده‌ای فکر می‌کردند که تنها مشکل پیش رو بحث حجاب است و در این باره اظهارنظر کردند، در حالی که واگذاری میزبانی نیازمند امکانات و آیتم‌های مهم دیگری است که فدراسیون فوتبال ما از ابتدا مسیر اشتباهی را برگزید و از این حرکت ضربه خواهد خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس