کد خبر 23268
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵

شبکه معاند بي بي سي فارسي مدت‌هاست با برنامه ‌اي از پيش طراحي شده درصدد القاي اختلافات عميق بين ايران و کشورهاي همسايه است.

به گزارش مشرق به نقل از رسا، شبکه معاند بي بي سي فارسي که نقش فعالش در اغتشاشات سال گذشته کشور بر کسي پوشيده نيست با برنامه ‌اي از پيش طراحي شده درصدد القاي اختلافات عميق بين ايران و کشورهاي همسايه به ويژه عراق و و افغانستان است.

القاي دخالت ايران در امور داخلي عراق، آموزش نيروهاي تندرو در ايران جهت فعاليت در عراق، ماجراي چاه نفتي جنوب کشور، القاي بدرفتاري ايراني‌ها با مهاجران کشورهاي همسايه و بزرگ‌نمايي مسائل و مشکلاتي که براي مهاجران کشورهاي همسايه در ايران وجود دارد از جمله مسايلي است که هر از چندي بي‌بي سي فارسي با پرداختن به آن به نوعي شيطنت رسانه اي مي پردازد.

اعتراض بيش از ده نفر از جوانان افغاني به اعدام چند شرور در ايران که چند ماه پيش رخ داد و برگزاري همايش بايسيکل ران (دوچرخه سواري) از سوي بيش از ده جوان افغان در اعتراض به معطل ماندن کاميون‌هاي حامل سوخت افغانستان در مرز ايران در هفته جاري از ديگر اقدامات اين شبکه معاند بود که طي آن کوشيد يک مساله ساده اداري را تبديل به نوعي دشمني ايران با افغان‌ها کند و آتش کينه را در دلهاي جوانان پرشور افغانستان روشن کند. بي بي سي مي کوشد اينگونه القا کند که معطل ماندن تانکرهاي سوخت در مرز به دليل اين است که مسؤولان ايراني گمان مي کنند اين سوخت‌ها به دست نيروهاي ناتو در افغانستان خواهد رسيد.

اين در حالي است که بي بي سي خود را يک رسانه آزاد، مستقل و بي طرف مي داند ولي در تحليل اخبار مربوط به ايران چنان دچار يک سويه نگري مي شود که هرگز نمي تواند بي طرفي خود را پنهان نگه دارد. به عنوان مثال با پرداختن به موضوعاتي که در بسياري از کشورهاي جهان به صورت عادي وجود دارد مي‌کوشد اين مساله در ايران را ناشي از بي کفايتي، خيانت و نابلد بودن دولتمردان و حتي ناکارآمدي نظام اسلامي جلوه دهد نمونه آن را مي توان در پرداختن به مساله آلودگي وضع هوا يا مساله محيط زيست در کشور مشاهده کرد هرچند اين موضوعات هيچ ارتباطي با مسائل سياسي ندارد.

به هر حال تلاش بي بي سي تنها براي شکاف بين دولتهاي منطقه نيست بلکه مي کوشد تا مردم کشورها را نيز در برابر هم قرار دهد و همچنان با روش هاي نو در صدد عملياتي کردن اين ضرب المثل مورد علاقه سردمداران استعمارگز پير انگلستان است که «اختلاف افکن و حکومت کن».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس