کد خبر 23200
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵

يک روزنامه معتبر مالي و اقتصادي در اروپا گزارش داد که تحريم‌هاي آمريکا عليه شرکت کشتيراني ايران تاثير چنداني بر فعاليت ايران نگذاشته و منجر به افزايش 40 درصدي سود شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ايران هسته‌اي، فايننشال تايمز روي جمعه 17 دي 1389 در گزارشي پس از تشريح تلاش‌هاي آمريکا براي وارد آوردن فشار حداکثري به شرکت کشتي راني ايران، نوشت: «مقامات آمريکايي به اين نتيجه رسيده‌اند که تحريم‌ها هنوز به هدف اصلي که واشنگتن در نظر داشت يعني متوقف کردن برنامه هسته‌اي ايران نرسيده‌اند».

اين روزنامه انگليسي ادامه داد: «مسئولان خطوط کشتيراني ايران مي‌گويند از 160شناور اين خطوط کمتر از 12 شناور با مشکلات مالي روبرو شده‌اند و درآمد اين گروه در 8 ماه منتهي به مارس گذشته، 40 درصد افزايش يافته است».

فايننشال تايمز در پايان نوشت: «خطوط کشتيراني ايران مي‌گويد اکنون بر تجارت با چين امارات متحده عربي و کشورهاي آسيايي آمريکاي لاتين و آفريقا تمرکز کرده است.

مسئولان کشتيراني در منطقه خليج فارس نيز مي‌گويند خطوط کشتيراني جمهوري اسلامي همچنان به تجارت فعال در سراسر اين منطقه ادامه مي‌دهد و حجم چشمگيري از کالا را از طريق بندر جبل علي دوبي منتقل مي‌کند».

نام شرکت کشتيراني ايران در فهرست تحريم‌هاي يک جانبه اروپا و آمريکا آمده ولي در قطعنامه 1929 فقط از کشورها خواسته شده در همکاري با اين شرکت احتياط کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس