معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به عمليات سپاه در عمق ?? کيلومتري خاک عراق عليه ضدانقلاب در سال ??، گفت: اين اقدام جسورانه شهيد کاظمي مانند آبي بر آتش ضدانقلاب در منطقه غرب بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمد باقري معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح در خصوص ويژگي‌ها و خصوصيات شهداي عرفه سپاه با تاکيد بر اينکه قطعا تک تک اين شهدا ستارگان درخشاني در تاريخ انقلاب اسلامي بودند، گفت:‌ البته شايد به دليل تلالو خورشيد بزرگي مانند احمد کاظمي، قدري وجهه نوراني اين عزيزان کمتر ديده شده باشد.

باقري با اشاره به سابقه آشنايي خود با تعدادي از اين شهداي بزرگوار گفت: واقعيت اين است که اين عزيزان همگي جزء نخبگان، بزرگان و مهمترين عناصر و فداکاران ملت ايران بودند.

وي به ذکر خاطره‌اي از اقدامات شهيد حاج احمد کاظمي به عنوان فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران در مقطع زماني سال‌هاي ?? تا ?? پرداخت و گفت: يک حادثه مهم در اين مقطع زماني رخ داد که نقطه تلاقي تمامي اين شهيدان عزيز به خصوص احمد کاظمي، سعيد مهتدي، نبي‌الله شاهمرادي (حنيف) و شهيد آذين‌پور بود که آن تهاجم مردانه به مرکزيت ضدانقلاب در شمال عراق و انجام عمليات عليه حزب منحله دموکرات و کومله و ديگر گروهک‌هاي تروريستي بود که در آن زمان در اوج عمليات در داخل ايران قرار داشتند.

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد:‌ هر چند در آن مقطع، سال‌ها از دفاع مقدس مي‌گذشت، اما ما همچنان در آن منطقه به دليل حضور گروهک‌هاي ضدانقلاب تلفات مي‌داديم. اما شهيد کاظمي بعد از انجام مطالعات فراوان، دوستان خود را در قرارگاه حمزه جمع کرد و سردار شهيد سعيد مهتدي مسئول عمليات، سردار شهيد حنيف معاون اطلاعات، سردار شهيد آذين‌پور مشاور و سردار شهيد يزداني در اين عمليات مسئول توپخانه بودند.

باقري با بيان اينکه اين جمع فکور، آشنا به منطقه، ‌مومن، مخلص و ايثارگر تا مدتي در اين منطقه کار اطلاعاتي و طرح‌ريزي عملياتي کردند، افزود: اين عزيزان به اين نتيجه رسيدند که بايد استراتژي خود را در منطقه عوض کرده و وارد فاز تهاجمي شوند.

وي ادامه داد: اين طرح در حالي پي‌ريزي شد که آمريکايي‌ها شمال عراق را در کنترل خود داشتند و جنگنده‌هاي اف?? آنها بلاانقطاع در دسته‌هاي ? فروندي در بالاي سر اين منطقه پرواز مي‌کردند به طوري که مي‌شد صداي آنها را شنيد و يا بر روي رادار مشاهده کرد و يا اگر فاصله‌شان کم بود، آنها را با چشم ديد.

اين فرمانده عاليرتبه نظامي گفت: ضدانقلاب در اين منطقه با کمين‌هاي خود، مشکلات زيادي را بوجود آورد و در عين حال مرکزيت خود را در شمال عراق قرار داده بودند اما با طرح‌ريزي که از سوي سرداران شهيد سپاه صورت گرفت،‌ مرکزيت آنها در عمق ??? کيلومتري خاک عراق مورد تهاجم قرار گرفت که کاري بسيار جسورانه، با ريسک بالا اما تمام‌کننده بود.

باقري با تاکيد بر اينکه اين کار بزرگ به دست اين سرداران شهيد و رزمندگان دلاور سپاه صورت گرفت، يادآور شد: شهيد احمد کاظمي ??? دستگاه خودرو اعم از کاميون، وانت، جيپ، توپکش، توپخانه و کاتيوشا را به صورت يک ستون بزرگ وارد خاک عراق کرد، ‌ادامه داد: خود سردار کاظمي، سليماني، حنيف و آذين‌پور بالاي ارتفاعات عراق نقطه ديده‌باني گذاشتند و اين يعني آنکه اين فرماندهان تا عمق منطقه دشمن پيش رفته، بالاي سر پايگاه دشمن نشسته و شروع به هدايت آتش و فرماندهي کردند.

وي تصريح کرد: آتشي که اين عزيزان بر سر دشمن ضدانقلاب ريختند آنقدر سنگين بود که آنها در خلال يک روز چندين بار پيام تسليم دادند اما حاج احمد مي‌گفت اينها فريبکارند و ما بايد به کار خود ادامه دهيم.

معاون عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح يادآور شد: بعد از اجراي آتش و اتمام عمليات، سپاهيان اسلام با همان ستون از منطقه ديگري در شمال عراق خارج شدند به طوري که خون از بيني حتي يک نفر از رزمندگان ما نريخت.

باقري خاطرنشان کرد: نتيجه اين عمليات آن شد که ضد انقلاب به گروه‌هاي مسلط معارض در شمال عراق (طالباني) تعهد داد که ديگر در خاک ايران عملياتي نظامي نخواهند کرد.

وي تاکيد کرد:‌ اين دستاورد کوچکي نبود. ما در تهران نشسته‌ايم و شايد برايمان ملموس نباشد اما در يک منطقه‌اي به وسعت سه استان و بزرگتر از کشور کويت، هر روز ما با کمين ضدانقلاب، شهيد مي‌داديم. امکان سرمايه‌گذاري در اين منطقه نبود و دولت نيز نمي‌توانست کاري بکند اما با اين اقدام شجاعانه رزمندگان سپاه، همه چيز تمام شد و مانند آبي بود که بر روي آتش ريخته شود.

اين فرمانده عاليرتبه نيروهاي مسلح در پايان تصريح کرد: از آن زمان به بعد هيچ مشکل و ناامني در منطقه نداشتيم و هيچگاه در کردستان تلفات رزمي تا سال‌هاي اخير نبود و اين واقعيتي است که به دست اين سرداران بزرگ انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس