کد خبر 230784
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳

هشتمین شماره فصلنامه سمات که به نقد فلسفه و عرفان مصطلح می پردازد منتشر شد.

به گزارش مشرق، هشتمین شماره فصلنامه سمات با مدیر مسئولی مهدی نصیری که به نقد فلسفه و عرفان مصطلح می پردازد، با مقالات و مطالب زیر منتشر شد:
اول دفتر
رجال زدگی در عرصه دین و معرفت، ضد تحقیق و اجتهاد است /مدیر مسئول  
مقالات
ملاحظاتی پیرامون تفسیر المیزان/ آیت الله سید جعفر سیدان
جبر و اختیار از منظر فلسفه و عرفان و مکتب اهل بیت علیهم السلام/حجت الاسلام و المسلمین حسن میلانی
ملاصدرا و معضل انتحال: بازسنجی دفاعیه ها/ دکتر سید حسن اسلامی
نقدی بر نظریه «حرکت جوهری » ملاصدرا و تأثیر آن در فهم او از آیات قرآن/دکتر علی ارشد ریاحی
آسیب شناسی فلسفه اسلامی از منظر دکتر یثربی/ محمود هدایت افزا
درنگی در آیات و روایات مورد استناد وحدت وجودیان/ حسین میلانی
تأملی بر فلسفة ختم نبوت از دیدگاه شهید مطهری/ مسعود امامی
گفت و گو
کل فلسفه ملاصدرا برای جا انداختن نظریه وحدت وجود است/ حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم علی احمدی
فقهای شیعه ترویج عرفان مصطلح و تصوف را سبب هدم دین می دانستند/حجت الاسلام والمسلمین استاد حسین انصاریان
دفتر ویژه
علامه مجلسی و صوفیه/ محقق فقید مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی دوانی
نقد تصوف و صوفیه در کلام اهل بیت علیهم السلام و عالمان متقدم شیعه/ محمد علی صابری
تصوف و جاهلیت/علی اصغرحق سرشت
مقالات وارده
عرفان مصطلح چه نسبتی با قرآن و سنت دارد؟/ فاطمه رجبی
در آمدی بر جامعه شناسی ابراهیمی/ رضا مهریزی
روشنفکری ایرانی در ایستگاه پایانی/ رضا مهریزی
پایان دفتر
مناظره امام صادق علیه السلام با دانشمند شامی

تلفن پخش سمات:
 37746142 _ 0251
 09196148306
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    تندروی همه جا هست!! شعار تندرو ها یک چیزه! هرکس با ماااا اختلاف نظر داره کافر است!!! دیگه خیلی لطف کنن میگن طرف منحرف و... منو یاده اونهایی میندازه که میگفتن سایرین تکنوکرات سکولار و سازشگر و .... هستن
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    ارزوی سلامت و سعادت برای همه دوستداران اهل بیت
  • حسن ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    عزیزان مخالف فلسفه که به علت تشابه لفظی مخالفت میکنند لطف کنند برای فهمیدن یک سری روایات که تاکنون فلسفه اسلامی فقط توانسته تاحدودی توضیحاتی در خور فهم ارائه کند،راه دیگری معرفی واین روایات را توضیح دهند. (الذی دلّ علی ذاته بذاته) که کلام ابن عربی نیست که متوجه نشده وسریعا بگید او کافر است،کلام حضرت امیر است شما چسبیده اید به لفظ وخود را اسیر همین لفظیات کرده اید،صوفیه را به زعم خودبه فلسفه وعرفان اسلامی ملحق کرده اید والا امام خمینی وعلامه طباطبایی و... کی گفتن ما صوفی هستیم(نعوذ بالله)درس بخوانید وعناد، با فهم نکنید علمای شما هم این جمله حضرت در نهج البلاغه را تا درس نخوانند نمی فهمند،تعصب شما هیچ توجیه علمی ندارد،منتظر راهکار شما برای فهم این گونه روایات خواهیم بود،یاعلی
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    من چند شماره از این مجله رو خوندم و مطالب بسیار دقیق، علمی، جامع، منطقی و مستند بحث میشه و جواب دادن به اون ها به هیچ وجه کار آسونی نیست....
  • هدی ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    عبارتی را که حسن آورده کاملش در دعای صباح این است: با من دل علی ذاته بذاته و تنزه عن مجانسة مخلوقاته. امیرالمؤمنین علیه السلام در این عبارت تصریح می کنند که بین خالق و مخلوق مجانست و سنخیت و شباهتی نیست اما فلسفه و عرفان و تصوف می گوید بین علت و معلول و خالق و مخلوق سنخیت و بلکه عینیت است و این همان نظریه غیر عقلانی وحدت وجود است.
  • سید ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    0 0
    سمٌ بکمٌ عمیٌ فهم لا یرجعون ، برادرم لااقل به چیزی تعصب بورز که ارزش تعصب ورزیدن رو داشته باشه نه به منتهی درجه شرک
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    0 0
    خوبه سید جون گفت تندرو نباش شرک و مشرک و کافر چیه!!!!!؟
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    0 0
    از نظر شما اینا که منطق یونانیه!!! پس سمات هم یونانیه بنا به نظر شما؟(مجله منطقیه!)
  • محسن ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    0 0
    شما مثل اونا ادعا میکنیید.یه مشت مغالطه وتکه تکه کردن سخن رو میگید"جوب دادن به اونا به هیچ وجه-توجه کنیدبه هیچ وجه-کار آسونی نیست"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس