رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: «کپ‌تاگون» نوعي اکستازي است که در اروپا توليد شده و به کشورهاي عربي قاچاق مي‌شود اما اين ماده در ايران مصرفي ندارد.

به گزارش مشرق، حميدرضا حسين آبادي در گفت‌وگو با فارس گفت: ماده مخدر «کپ‌تاگون» در ايران مصرف نمي‌شود و تاکنون گزارشي درباره ورود اين ماده مخدر نداشته‌ايم، اين ماده مخدر بيشتر در کشورهاي عربي مصرف مي‌شود.

وي اظهار داشت: اين نوع ماده مخدر نوعي اکستازي است که در اروپا توليد شده، از طريق سوريه وارد خاک عربستان شده است و از اين کشور به ساير کشورهاي عربي ارسال مي‌شود.

سردار حسين آبادي خاطرنشان کرد: يکي از مخاطرات مصرف مواد مخدر صنعتي، عدم کنترل فرد بر رفتارش است، که ناشي از هيجانات بيش از اندازه‌اي است، که فرد پس از مصرف مواد، دچار آن مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه، مصرف مواد مخدر منجر به افزايش جرايم مي‌‌شود، افزود: بسياري از مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتي، به دليل عدم کنترل بر رفتارهاي خود، صدمات جبران ناپذيري بر خود و اعضاي خانواده‌شان، وارد مي‌کنند.

سردار حسين آبادي تأکيد کرد: اکثر مواد مخدر صنعتي به خصوص قرص‌هاي اکستازي که در کشور کشف شده‌اند، داراي درصد بالاي ناخالصي هستند.

اين مقام نيروي انتظامي افزود: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در آزمايشگاه تخصصي پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا، ناخالصي‌هاي موجود در اين نوع مواد مخدر، منجر به مخاطراتي براي مصرف کنندگان و حتي مرگ آنان شده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: مصرف شيشه، صدمات جبران ناپذيري بر مغز مصرف کنندگان وارد مي‌کند که منجر به بروز رفتارهاي مخاطره آميز در فرد مي‌شود.

کپ‌تاگون «Captagon» براي ساليان طولاني به عنوان داروي درماني براي درمان بيماري نارکولپسي توسط شرکت‌هاي داروسازي توليد مي‌شد. ولي به مرور زمان از مسير خود منحرف و در سطح وسيع سوء مصرف شد، به طوري‌که از سال 1986 توليد قانوني آن لغو شد.

نارکولپسي يک اختلال نادر خواب است که مشخصه آن حملات غيرقابل کنترل، به خواب رفتن در هر جا يا هر زمان است. پس از يک حمله خواب 15-10 دقيقه‌اي، فرد تنها به مدت کوتاهي احساس آسايش مي‌کند و پس از آن دوباره احساس ناخوشايند خواب آلودگي به سراغ وي مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس