فدراسیون بین‌المللی والیبال پس از پایان دیدارهای برگزار شده مرحله مقدماتی مسابقات لیگ جهانی رده‌بندی بازیکنان و بهترین های هر بخش را مشخص کرد که بر این اساس محمد موسوی از ایران با فاصله در صدر بهترین مدافعان روی تور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، لیگ جهانی والیبال در سال 2013 با حضور 18 تیم و در سه گروه 6 تیمی از 10 خرداد تا 23 تیرماه 92 (31 می تا 14 جولای سال 2013) برگزار شد و در پایان تیمهای برزیل، بلغارستان، ایتالیا، روسیه و کانادا به عنوان تیم های برتر گروه های سه گانه به فینال راه یافتند تا به همراه آرژانتین میزبان مسابقات از 26 تا 30 تیرماه سال 92 (17 تا 21 جولای 2013) مرحله نهایی را برگزار کنند.

نتایج کامل به همراه جدول رده بندی لیگ جهانی 2013 را در اینجا می توانید ببینید.

در دور مقدماتی 90 بازی انجام شد و مسابقات به این صورت برگزار شد که تیم های اول تا سوم هر گروه که در رنکینگ بهتری بودند، سه میزبانی داشتند و در دو بازی میهمان حریفان شدند.(ایران میزبان آلمان و صربستان بود).

تیم ملی ایران در نخستین حضور خود در این مسابقات با ارائه بازیهای بسیار خوب و عملکرد قابل قبول با 15 امتیاز از 10 بازی در مکان پنجم جدول رده بندی گروه B قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی والیبال (FIVB) پس از پایان مرحله مقدماتی رده‌بندی بازیکنان و بهترین‌های هر بخش را مشخص کرد که محمد موسوی از ایران با فاصله در صدر بهترین مدافعان روی تور قرار گرفت.

به گزارش مشرق، محمد موسوی با میانگین 1.15 امتیاز در هر ست، رده نخست بهترین مدافعان لیگ جهانی را به خود اختصاص داد. ملی پوش کشورمان در ده مسابقه تیم ملی ایران 197 بار دفاع روی تور کرده که از این تلاش های خود 47 امتیاز به دست آورده است. 65 دفاع موسوی نیز با ریباند بازیکنان حریف مواجه شده و 85 دفاع نیز خطا بوده است. پس از موسوی مارکو پودراسکانین از صربستان با میانگین 0.84 امتیاز در هر ست و امانئول بیرارلی از ایتالیا با میانگین 0.83 امتیاز در هر ست در رده های دوم و سوم بهترین مدافعان روی تور قرار گرفتند.


سید محمد موسوی عراقی ملی پوش 26 ساله کشورمان با ارائه بازی های درخشان در لیگ جهانی والیبال چشم ها را به خود خیره کرد و یکی از عوامل پایه گذار درخشان ترین نتیجه تاریخ والیبال ایران شد

همچنین ایوان زایتسف از ایتالیا با کسب 215 امتیاز در رده نخست امتیازآورترین بازیکنان لیگ جهانی قرار گرفت. در میان بازیکنان ایرانی نیز محمد موسوی بیشترین امتیاز را کسب کرد و با 122 امتیاز در ده مسابقه در رده بیست و سوم امتیازآورترین بازیکنان لیگ جهانی قرار گرفت؛ موسوی 66 امتیاز با اسپک، 47 امتیاز با دفاع روی تور و 9 امتیاز با سرویس به دست آورده است.

به گزارش مشرق، رده‌بندی بهترین بازیکنان شرکت کننده در مسابقات لیگ جهانی 2013 تا به امروز و موقعیت بازیکنان ایران در هر یک از بخش‎های مربوط به بهترین‎ها به این شرح است:

*امتیاز آورترین

* سید محمد موسوی عراقی بهترین بازیکن ایران در این بخش است که با 122 امتیاز در جایگاه 23 قرار دارد. امیر غفور با 105 امتیاز و شهرام محمودی و علیرضا مباشری با 68 امتیاز هم دیگر بازیکنان برتر ایران در این بخش هستند که به ترتیب در رده 37 و 71 ایستاده اند.


*بهترین اسپک زن

* در این بخش امیر غفور به عنوان بهترین بازیکن ایران با 41.74 امتیاز در رده 34 قرار دارد.


*بهترین مدافع

* سید محمد موسوی عراقی بهترین بازیکن ایران و کل مسابقات در این بخش است که با 1.15 امتیاز در هر ست در رده نخست قرار دارد. عادل غلامی هم به عنوان دومین ایرانی در رده 37 قرار دارد.


*بهترین سرویس‎زن

* بهترین بازیکن ایران در این بخش رحمان داوودی است که با 0.24 امتیاز در هر ست در رده 19 قرار دارد. محمد موسوی عراقی هم به فاصله کمی از او در رده 25 ایستاده است.


*بهترین لیبرو

* فرهاد ظریف رتبه 9 این بخش را با 1.85 امتیاز به خود اختصاص داده است. جایگاه 22 هم به سعید معروف اختصاص یافته است.


*بهترین دریافت کننده

* بهترین بازیکن ایران در این بخش علیرضا مباشری است که با 44.16 درصد در جایگاه 19 قرار دارد.


*بهترین پاسور

 

   
* بهترین بازیکن ایران در این بخش سعید معروف است که با 5.12 پاس در هر ست رتبه 13 را به خود اختصاص داده و مهدی مهدوی هم در رده 32 قرار گرفته است.


به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال کشورمان به علت رتبه بالا در رنکینگ جهانی به صورت خودکار مجوز حضور در لیگ جهانی سال بعد را نیز به دست آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حیدر ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    فقط باید گفت آفرین! یه روزی ایران اگه یه ست از کره یا ژاپن میگرفت چقدر احساس موفقیت داشتیم!!!! نباید این تیم و کادر فنیش را رها کرد ما باید سال بعد بریم جزء 4 تا تیم اول انشاءالله
  • محمد ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    چون بچه ی پایتخت مقاومت ایران دزفوله
  • مج مج ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    خیلی خوبه ! دوسش داریم ... همیشه موفق و پیروز باشی موسوی
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    ماشالله بچه ها...
  • علیرضا ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    توجه کردین به غیر از لیبرو تو بقیه بخشا بازیکنای برزیل جزو 5 تای اول نیستن, تو بیشترش جزو 10 تا هم نیستن. این ارزش برو بچه های ایرانو بیش نشون میده.
  • mehraneh ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    پ چی فک کردی؟؟؟
  • hiva ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    خدایی گل کاشتند.
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    موسوی 25 ساله است نه 26ساله
  • معلم ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    عشق است فوتبال عشق است بازیکنای با تعصب فوتبالی
  • دکتر محمد تقی ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    تو این مملکت ارزش فوتبالیست های کم خاصیت و دیگر اقشار ورزشی که رئیس جمهور محترم از کیسه خلیفه بهشون حاتم بخشی کرد از ارزش دانشمندان و دکترهای مملکت که بیکار مانده اند و با حقوق ناچیز نسبت به این همه زحمتی که میکشند و هم چنین قشر کارگر ما که اصلا نابودند و قشر فرهنگی ما که ضعیف شمرده شدند بیشتر نیست! تقصیر خودمان است که فوتبال و ... را الکی بزرگ کرده ایم
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    زنده باشند
  • مهدی ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    0 0
    باید ظرفیت بازیکنان از لحاظ شخصیتی بالا برود! در فوتبال فردی مثل مهدوی کیا کم است
  • mahdi ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    0 0
    کاش به جای فوتبال به ورزشهایی افتخار آفرینی مثل والیبال اهمیت بدن
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    واقعا که کریستین رونالدوی والیباله
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    0 0
    حالا شما خودتو ناراحت نکن ماهه دیگه 26ساله می شه.
  • سهند ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    0 0
    واقعا آفرین حرف نداره
  • زینب ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 0
    دوست عزیز بهتر بود میگفتی مسی...
  • آوا ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    0 0
    سید محمد ما دزفولی ها بهت افتخار می کنیم چون واقعا با شرایطی که داشتی آشنایی داریم ، میدونیم چقدر زحمت کشیدی. آفرین آفرین
  • سارینا ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    خدایی محمد عجب جذبه ای داره واقعا ک دوستش دارم امیدوارم ی روزی از نزدیک ببینمش .ایشاا...
  • غلام قصاب ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    محمد جون عاشقتم .................
  • پریا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    ب نظر من محمد بهترینه..... ولی ای کاش ب ماهم ی توجه میکرد
  • فاطمه ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    من یه تاره موی گندیده والیبالیستامون رو به این فوتبالیستای بی غیرت نمیدم
  • اسما ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    نظیر محمد تو دنیا پیدا نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس