کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به انتشار خبرهایی از سوی افراد غیرمسئول در مورد عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از ابنا، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به انتشار خبرهایی از سوی افراد غیرمسئول در مورد عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا واکنش نشان داد.

سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این باره توضیح داد: متأسفانه مدتی است افرادی که هیچگونه مسئولیتی در حوزه عملیات تفحص پیکرهای مطهر شهدا در کشور ندارند اقدام به اعلام آمار شهدای تفحص شده می‌کنند که تمامی اخبار منتشر شده غیر واقع و بر اساس شایعات است.

طبق مصوبه شماره 570-170/ش‌ع مورخ 70/7/22 شورای عالی امنیت ملی، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مسئول تفحص پیکرهای شهدا است و بالطبع اعلام آمار شهدا نیز بر عهده این کمیته گذاشته شده است. ضمناً برای اعلام آمار شهدای تفحص شده ملاحظات متعددی وجود دارد و بر اساس شرایط و بررسی‌های مختلف، این اطلاع رسانی صورت می‌پذیرد.

سردار باقرزاده همچنین اظهار کرد: از طرفی، کمیته جستجوی مفقودین، عملیات تفحص شهدا در خاک عراق را به صورت مشترک با وزارت حقوق انسان عراق و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام می‌دهد و اعلام آمار نادرست از جانب افراد غیرمسئول در روند عملیات برون‌مرزی تفحص شهدا، اخلال به وجود می‌آورد. بر همین اساس هرگونه اعلام آمار و اطلاعات از عملیات جستجوی شهدا فقط از جانب کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، قانونی و قابل استناد است و تقاضا می‌شود اصحاب رسانه از درج اخبار و اطلاعات از جانب افراد غیر مسئول خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس