يديعوت آحارونوت، روزنامه چاپ فلسطين اشغالي از فعاليت يک تيم تحقيق و بررسي ويژه متشکل از تحليلگران امنيتي، مستشرقين و روان‌شناسان براي تحليل شخصيت سيدحسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از کیهان، يک روزنامه صهيونيستي از آمادگي رزمي بالاي حزب الله لبنان خبر داد و نوشت: موشک‌هاي حزب‌الله اکنون به 80 هزار فروند رسيده است.

جروزالم پست در گزارش خود نوشت: حزب‌الله در حال آماده‌سازي خود براي جنگ قريب‌الوقوع با اسرائيل است. اين گروه برخي از مناطق شيعه‌نشين در جنوب لبنان را به انبارهاي سلاح و پناهگاه‌هايي براي رزمندگان خود تبديل کرده و اين امر نشان‌دهنده اين است که حزب‌الله خود را براي جنگي نزديک با اسرائيل آماده مي‌کند.

جروزالم پست نوشت: نيروهاي حزب‌الله با لباس شخصي، موشک‌هاي زيادي را که تعداد آنها به 80 هزار مي‌رسد، به مناطق شيعه‌نشين در نزديکي مرز اسرائيل منتقل کرده‌اند.

جروزالم پست تصريح مي‌کند که اين گزارش از سوي يگان اطلاعاتي نورس طي ماه‌هاي اخير تهيه شده است.

محافل امنيتي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي سال گذشته، توان موشکي حزب‌الله را 60 هزار فروند برآورد مي‌کردند.

آخرين مصاف حزب‌الله و ارتش رژيم صهيونيستي مربوط به هفت سال پيش يعني سال 2006 ميلادي است.

در همين حال يديعوت آحارونوت ديگر روزنامه چاپ فلسطين اشغالي از فعاليت يک تيم تحقيق و بررسي ويژه متشکل از تحليلگران امنيتي، مستشرقين و روان‌شناسان براي تحليل شخصيت سيدحسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان خبر داد و نوشت: اين 15 نفر شامل تحليلگران امنيتي، شرق‌شناس و روان‌شناس در تلاشند شخصيت سيدحسن نصرالله را تحليل کنند. آنها دائما پروفايل او را به روز مي‌کنند حتي تحرکات دست و بدن او را زير نظر دارند. کارشناسان مذکور مي‌کوشند تا بفهمند در ذهن دبيرکل حزب‌الله چه مي‌گذرد.

در گزارش يديعوت آحارونوت به نقل از يکي از محققان عضو تيم ويژه آمده است: سيدحسن نصرالله شخصا اخبار روزمره‌اش را از رسانه‌ها مي‌گيرد و تمايل بسياري دارد تا ظهور علني داشته باشد. نصرالله به طرز بسيار وحشتناکي فهيم است، به هيچ وجه از مرگ نمي‌ترسد، کاملا معتقد است که آينده از آن آنهاست، اما در عين حال اعتقاد دارد که بايد بر احتمالات ناگهاني و پيش‌بيني نشده غلبه کرد. برخلاف تصورات، او خيلي در پناهگاه به سر نمي‌برد.

داني رابنشتاين، مستشرق اسرائيلي در اين باره مي‌گويد: نصرالله داراي شخصيت عظيمي است بر رويکرد فلسطيني‌ها و افکار عمومي اعراب کاملا تسلط دارد. اشراف او بر جامعه عربي و افکار عمومي اعراب حتي فراتر از عبدالناصر است. عبدالناصر فقط شش روز توانست اسرائيلي‌ها را نگران کند اما سيدحسن نصرالله چهار سال، يک چهارم اسرائيلي‌ها را به خاطر جنگ 2006 زنداني کرد. نصرالله بزرگترين صندوق اسرار حزب‌الله محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس