رئیس شورای المپیک آسیا درباره تعویق انتخابات کمیته المپیک ایران گفت: امیدوارم با حضور دولت جدید در ایران مشکلات حل شده و انتخابات برگزار شود.

به گزارش مشرق و به نقل از ایسنا، شیخ احمد فهد الصباح در نشست خبری در حاشیه رقابت‌های داخل سالن آسیا پاسخگوی خبرنگاران بود.
وی صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: کره جنوبی تمام شرایط را به خوبی فراهم کرده و محیط مناسبی را برای ورزشکاران فراهم کرده است. رقابت‌های داخل سالن یک تورنمنت مهم به شمار می‌رود. فکر می‌کنم کره جنوبی با این شرایطی که دارد می‌تواند به بهترین شکل بازی‌های آسیایی سال آینده را میزبانی کند. تلاش کردیم این رقابت‌ها را با 25 رشته برگزار کنیم تا کشورهای آسیایی بتوانند در یک محیط آرام و جوانمردانه با هم رقابت کنند. از دیگر برنامه‌ها توسعه فرهنگ داوطلبی است، حضور داوطلبان در رویدادهای اینچنینی ارزش انسانی زیادی دارد.

رییس شورای المپیک آسیا در در پاسخ به این پرسش که واکنش OCA نسبت به تغییر لیگ امارات به عبارت جعلی "خلیج ع رب ی" چیست، گفت: این مساله به من ارتباطی ندارد و ایران باید این موضوع را از طریق فیفا و AFC پیگیری کند. پاسخ دادن درباره این مساله در حوزه اختیارات من نیست.

شیخ احمد در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که مقامات ورزش ایران از OCA انتظار داشتند حمایت بیشتری از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک داشته باشد، گفت: ما حمایتمان را نشان داده‌ایم. انتخابات ایران به تعویق افتاد چون اساسنامه مشکلاتی داشت. IOC نامه های صریح و واضح برای مسئولان ورزش ایران ارسال کرد تا مشکلات برطرف شود. ما اجازه ندادیم انتخابات برگزار شود چون مشکلاتی وجود داشت. امیدوارم این مشکلات با توجه به روی کار آمدن دولت جدید دیگر وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: نگران بودیم و نگرانی خود را در نامه‌هایمان نشان دادیم، اما این را نیز باید بگویم که OCA از ورزش ایران حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد مسائلی مانند تعلیق و یا سایر روش‌ها در باره ایران اجرا شود. اما مسائلی که در نامه‌ها مطرح شد به هر حال باید حل می‌شد تا فعالیت‌های ورزش ایران طبق منشور کمیته‌ بین‌المللی المپیک تماما ورزشی باشد.

رییس OCA در پاسخ به اینکه واکنش شورای المپیک آسیا در قبال تصمیم حذف کشتی از المپیک چیست؟ گفت: حامی کشتی هستم. کشتی یکی از رشته‌های است که در آسیا قدمت زیادی دارد. خوشحالم که کشتی فعلا یک مرحله جلو رفته و در لیست نهایی ورود المپیک قرار گرفته است. نظر شخصی من این است که کشتی در رقابت با سایر رشته‌های که در لیست قرار دارند شانس به مراتب بیشتری برای حضور در رقابت‌های المپیک را داراست.

وی درباره هزینه برگزاری رقابت‌های داخل سالن آسیا گفت: هدف ما این است که بتوانیم راه‌حل هایی پیدا کنیم که هزینه‌های مربوط به برگزاری رقابت‌ها را کاهش دهیم.

شیخ احمد درباره این راه‌حل توضیح داد: هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، تبلیغات و ... زیاد است و ما تلاش داریم تا با اختصاصی کردن خدمات صرفا برای کسانی که در ارتباط با مسابقات هستند هزینه ها را کاهش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس