عضو ستاد حسن روحانی تاکید کرد: روحانی را اصولگرایان وارد میدان کردند و مین​های سیاسی جلوی راهش در عرصه انتخابات را خنثی کردند

به گزارش مشرق، گزیده ای از گفتگوی دکتر حسن محبتی عضو ستاد مردمی حسن روحانی با خبرآنلاین به شرح زیر است:

*سال قبل که ستاد های آقای روحانی شکل گرفت، ایشان گمنام بودند و بیشتر نخبگان سیاسی ایشان را نمی شناختند. حتی در یکی از سفر هایی که بنده  ایشان را همراهی می کردم در فرودگاه کسی پرسید: «این کیه؟» یعنی عبارت این کیست را به کار بردند. آن زمان هیچ تشکل سیاسی هم حاضر به حمایت  از ایشان نبود.
 
*(حزب) اعتدال و توسعه گروهی از مشاورین دکتر روحانی نیست. مجموعه ای است که در مرکز تحقیقات استراتژیک  شکل گرفته است و جمعی از مشاورین دکتر روحانی هستند. به تعبیری مشاورین ایشان، قالب حزبی به خودشان دادند. اینکه چرا احزاب از ایشان حمایت نکردند، دلیلش این بود که برای  احزاب ریسک است که در عرصه تابلوی حمایت از کسی را بلند کنند و نتیجه نگیرند.
 
*در میان اصولگرایان کسی حاضر به حمایت از دکتر روحانی نشد، چون کسی ایشان را به عنوان اصولگرا نپذیرفت. برای خیلی از این گروه ها، آقای ولایتی ارجحیت داشت. بنابراین هیچ حزب اصولگرایی به جز حزب وفاق ملی از ایشان حمایت نکرد. این حزب سابقه حمایت از آقای هاشمی را داشت و دلیلش برای حمایت از روحانی، سابقه حمایت از هاشمی بود. من یادم هست که می گفتند: «آقای روحانی جوانی های سیاسی آقای هاشمی است.» لذا آقای روحانی در اولین مصاحبه از حزب وفاق ملی به عنوان یک تشکل اصولگرا نام برد. بر این اساس، معتقدم در کابینه آقای روحانی این دو حزب  نقش اساسی را خواهند داشت. یکی مشاوران دکتر روحانی که حزب اعتدال و توسعه  هستند. دوم هم اصولگرایانی که ریسک کردند.
 
* یکی ازنکاتی که حزب وفاق از ابتدا با دکتر روحانی شرط کردند، ولایت پذیری بود؛ اگر این نبود شاید حزب وفاق ملی از آقای روحانی حمایت نمی کرد.  کسانی که از اول با آقای دکتر روحانی بیعت وتا آخر هم پایبند بودند ، وفاقی ها بودند. چپی ها که تا روز آخر اعلام موضع نکردند. کسانی که در سفر های استانی همراه ایشان بودند و برند اصولگرایی را با ایشان همراه کردند، وفاقی ها بودند.

 *قطعا بدانید که آقای روحانی از جامعه اسلامی مهندسین استفاده خواهد کرد. حتما ایشان از اعضای مجمع روحانیون مبارز استفاده خواهد کرد. مجید انصاری  یکی از گزینه های آن مجموعه است. البته بعید می دانم روحانی از مجموعه مشارکت و مجاهدین استفاده کند. چون این گروه​ها با دولت ملی همخوانی ندارند. چون کسانی باید در این کابینه باشند که اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه داشته باشند. تعارف که نداریم آن دو گروه این اعتقاد را ندارند. کسانی که در مسیر ولایت قرار می گیرند باید توقع داشته باشند سیلی هم بخورند، اما سیلی خورده را نباید نشان همه بدهند؛ باید روی دیگر صورتشان را نشان بقیه بدهند. مجاهدین و مشارکت سیلی نخورده صورت نقاشی شده را نشان می دادند.

*قطعا روحانی رایش را مدیون آن دو نفر است. اما چه کسانی روحانی را به میدان آوردند؟ در زمان تحویل سال، روحانی در حرم امام کنار چه کسانی نشسته بود؟ آیا اصلاح طلبان روحانی را به مناطق جنوب بردند؟ کدام اصلاح طلب به مناطق جبهه و جنگ رفته است؟ می خواهم عرض کنم روحانی را اصولگرایان وارد میدان کردند و مین​های سیاسی جلوی راهش در عرصه انتخابات را خنثی کردند نه آقای خاتمی و هاشمی!
 
*آیا اگر آقای هاشمی رد صلاحیت نمی​شد، حاضر بود به نفع روحانی کنار برود؟ یعنی شما قبول می کنید که اگر آقای روحانی مانند آقای غرضی روزهای آخر مهلت ثبت نام وارد معرکه انتخابات می شد باز هم آقایان هاشمی و اصلاح طلبان بویژه آقای خاتمی روی ایشان سرمایه گذاری می کردند؟ نه، چون زمانی ائتلاف مطرح شد که تقریبا یکی از حریفان جدی برای اصولگرایان حضور جدی روحانی و استقبال خوب مردمی در سفرهای تبلیغاتی وی در قبل از ثبت نام رسمی بود را باید مطرح کرد.  به عبارت ساده تر پس از اطمینان از احتمال رفتن ایشان به مرحله دوم و حتی پیروزی، این سیاستمداران کارگشته این اقدام خوب سیاسی را را انجام دادند و حقیقتا هم برد کردند.

* براساس شعار هایی که ایشان (روحانی) داده است فکر می کنم یکی از اولین اقداماتش ساماندهی هدفمندی یارانه ها است. یعنی یارانه ها را به کسانی بدهد که واقعا به آن نیاز داشته باشند.
 
*خیلی از کسانی که دیروز به آقای احمدی نژاد رای دادند، این دوره به روحانی رای دادند. ما 18 میلیون اصلاح طلب نداریم. شما روحانی بودن رئیس جمهور منتخب و سال​های نمایندگی رهبری را در سمت​های مختلف داشتن را فراموش نکنید. شما در کدام یک از اصلاح طلبان چنین پتانسیلی را می بینید؟ شما به این فکر کردید چرا آقای روحانی در مقابل 4 چهره جدی اصولگرا رای آورد؟ این به دور شدنشان از سیاست اصولگرایی ارتباط دارد. همین که نتوانستند با هم ائتلاف کنند، یعنی موفق نبودند . شعار دادن که مهم نیست. پایبندی به اصولگرایی یعنی ایثارکردن. کسانی که در جنگ تحمیلی حاضر شدند، اصولگرا بودند. نه اصولگرای سیاسی بلکه اصولگرای معتقد به اصول انقلاب.

*آقای روحانی در اولین مصاحبه اش در چهار و محال و بختیاری گفت من برای کمک به حضرت آقا آمدم. نگفت من آمده ام اصلاحات را زنده کنم. من آنجا شیفته اش شدم. شما بهتر از من می دانید که پیشینه اصولگرایی آقای روحانی بیشتر از اصلاح طلبی اش است. اصلاح طلبان اینجا زرنگی کردند و پذیرفتند که روحانی می تواند آنها را به عرصه قدرت باز گرداند. یعنی شما فکر می کنید اگر عارف در صحنه می ماند، 18 میلیون رای می آورد؟ این یک توهم است. امکان ندارد.
 
*آقای روحانی از ابتدا وارد جاده ای شد که تابلوهای اصولگرایی و اصلاح​طلبی اش مشخص بود. از ابتدا گفت اصلاح گر است. یعنی کاری کرد که دو جناح درباره او موضع نگیرند. در ادامه هم رقبا را یکی یکی حذف کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    کدا م چهره اصلاح طلب؟ اسم ببرم آقای خاتمی آقای سیدحسن خمینی
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    آقاروحانی یک اصلاح طلب نیست
  • ماهی فروش هیچ ندان ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    چقد تو اشتباه می کنی/اولا اگر روحانی کنار رفته بود و هاشمی و خاتمی از عارف حمایت کر ده بودند امروز ۱۴۰۰۰۰۰۰ میلیون اصلا طلب دیگه هم امده بودند و صدرصد مر دم رای داده بودند به عارف /اشتباه نکنید ان گاف قالییباف و پشتیبانی خاتمی و رفسنجانی باعث این رای بالای روحانی شد
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    راي آقاي دكتر روحاني صرفاً مربوط به اصلاح طلبها بود و بس ، اونهم بخاطر توصىه خاتمي و هاشمي ، هركس خلاف اين فكر كنه مطمىناً در فضاي سياسي مملكت ما تنفس نكرده.... تا نظر دادم...ببینیم جرات دارین حتب یکیشو چاپ کنین...
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    ابا شما راست میگید اصلا ما به خاطر گل روی آقای حکیمی و باقی اصولگرایان به دکتر روحانی رای دادیم!
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    یا شما خوابید یا مردم را ساده گیر اورده میخواهید موج سواری کنید
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    همش رو حذف کردید متاسفم شما باختید بدبختا
  • مسعود ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    شما دلتو خوش کن که روحانی ،اصلاح طلب نیست
  • خادم امام رضا ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه. مرگ بر سهیونیزم و طرف داراشون. مرگ بر کسی که ضد اسلام باشد
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    یعنی چی....................
  • کمال گنجه ای ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    وقتی که خاتمی به دوره ریاست جمهوری رسید دوستانش که گرد امده بودن تعدادشان به 500 نفر نمی رسید.
  • ناظر ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    ای بابا این رای را جناب احمدی نژاد در صندق روحانی انداخت به دلیل بوجود اوردن اوضاع بد اقتصادی.
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    اگه تو نبودی
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    نه بابا سوار قایقیم.
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    چه لفز قلمی درس گرفتم از سیاستت
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    مسعود چرا سوختی خود روحانی که در جواب خرنگار گفت من متعلق به همه مردم هستم نه گروه اندکی.
  • امیر ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    عارف حداکثر 3 میلیون رای داشت اصلاح طلبا حتی خود خاتمی هم بیاد نهایتا 5-6 میلیون رای دارن اصولگراها هم همینقدر بقیه آرا خاکستری هستش باد هر وری بوزه
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    شعر نو
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    0 0
    بازي سياست پيچيده تر از اينهاست
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    آفرین
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    باریک الله
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    باهات موافقم
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    قربونت
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بعععععععععله
  • قربون آدم چيز فهم ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    اصلا روحاني همش مال شما اصلاح طلبا! همين كه جمهوري اسلامي وادارتون كرد به خاطر كمي تا قسمتي برگشتن به قدرت سياسي به كسي راي بدين كه تو سابقه ش شماها رو ..بايد كلي به حال خودتون بخنديد! مسخره تر اينكه كلي آدم لائيك به يك فرد روحاني طرفدار نظام راي دادن كه مثلن حزب اللهي ها به قدرت نرسن!ماشاالله به جمهوري اسلامي كه خوب سر كار تون گذاشت!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    هرکس به وجودی غیر ازخداوند تبارک وتعالی توکل کند اميدش به يأس مبدل می شود. برخداتوکل کنيد نه رييس جمهور چون توفيق او هم مرهون اراده خداوند است
  • مشرق بس کن ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بابا انتخابات تموم شد رفت ای بابا ول کن دیگه بسه تا کجا میخوای این حزب بازی و گروه کشی ادامه بدی ؟؟؟؟؟؟! حالا یه نفر رییس جمهور شده یا اصول گرا یا اصلاح طلب یا مستقل رییس جمهور ایران شده نه حزب یا گروهش چرا دیگه بس نمیکنی ؟؟؟ میخوای مردم رو بریزی تو خیابونا تا ببینی چقدر اصلاح طلب یا چقدر اصول گرا هستن؟ بابا ما همه ایرانی هستیم ایرانی میفهمی؟! پس زنده باد ایران زنده باد ایران زنده باد ایران زنده باد ایران!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهم نیست ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    "سال قبل که ستاد های آقای روحانی شکل گرفت، ایشان گمنام بودند و بیشتر نخبگان سیاسی ایشان را نمی شناختند. حتی در یکی از سفر هایی که بنده ایشان را همراهی می کردم در فرودگاه کسی پرسید: «این کیه؟» یعنی عبارت این کیست را به کار بردند. آن زمان هیچ تشکل سیاسی هم حاضر به حمایت از ایشان نبود. " ......................... همین یک پاراگراف نشان دهنده درک پایین و بی سوادی سیاسی نویسنده است. " بیشتر نخبگان ایشان را نمی شناختند" مگر اینکه چون خودتان ایشان را نیم شناختید و خود را جز نخبه سیاسی میدانید ایشون را نمیشناختید!!!!! ..................... کاش به جای رواج تفرقه کمی به فکر وحدت و صلح بودید! متاسفم .
  • محسن ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    چرا یک عده نمی خواهند حقیقت را درک کنند، مردم وقتی شعارهای آقای دکتر روحانی را دیدند پسندیدند، چون او راه اعتدال را برگزیده بود و مردم هم از افراط وتفریط خسته شدند لذا برای حل مشکلات اقتصادی ومعیشتی جامعه به او رأی دادند. اگر هر فرد دیگری هم کاندید شده بود یا رد صلاحیت نمی شد و به نفع ایشان کنار نمی رفت مردم به ایشان رأی می دادند همچنان که اینگونه شد و خدا را سپاس نسبت به همه نعمتهایش. خدای متعال این عزیز خدمتگزار ملت را در حل مشکلات خصوصاً برای اقشار مستضعف جامعه یاری فرماید. آمین رب العالمین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس