کد خبر 225967
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

نایب رئیس مجلس در نطق پیش از دستور مجلس گفت: جامعه ما باید نماد وحدت، ‌همدلی، ‌آراستگی و کمالات اخلاقی و رفتاری در پرتو آموزه‌های دینی باشد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: رسالت انبیای الهی هدایت بشر به سوی قله‌های بلند عبودیت و بندگی است و انبیای الهی که خود در عالی‌ترین مرتبه عبودیت قرار دارند، برانگیخته شده‌اند تا انسان را از بندگی هوی و هوس، بندگی و ذلت در برابر غیرخدا برهانند و او را به مقام بندگی خدا سبحان نائل کنند.

وی افزود: انسان صالح ثمره ارزشمند شجره طیبه عبودیت است و واژه‌های مقدس عباده‌الصالحون بیانگر این حقیقت والا و گرانبهاست که در پرتو انوار بندگی و عبودیت خدای سبحان در سه حوزه عقیده، اخلاق و رفتار به مقام رفیعی دست می‌یابیم که شایسته نام انسان صالح است.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: پهنه گسترده زمین میراث بندگان برگزیده‌ای است که در حوزه اندیشه و باور به بالاترین مراتب علم، معرفت، حیات عقلانی و وحیانی دست آزیده‌اند و فضائل حیات‌آفرین اخلاقی روح انسانی آنها را مظهر صفات جمال و جلال حق کرده است و در حوزه رفتار به عمل صالح که ثمره گرانبهای ایمان و فضائل اخلاقی است، آراسته شده است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: منتظران مقدم ولی‌الله الاعظم امام عصر (عج)، انسان کاملی که در پرتو مراتب بلند حیات عقلانی و کمالات انسانی او، بشر راه سعادت و کمال را خواهد پیمود، شایسته است که در دوران مبارک انتظار، مقدم این شخصیت استثنایی جهان به تربیت خود در سه حوزه اندیشه، اخلاق و رفتار همت گماریم و مدیران، مسئولان و دولتمردان در نظام اسلامی جمهوری اسلامی که افتخار انتظار مقدم گرامی امام عصر (عج) را دارند، شایسته است که در این میدان، گوی سبقت را از دیگران بربایند.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: امیدواریم دولت یازدهم با هماهنگی و همدلی مجلس، دستگاه قضایی و تمام دولتمردان، در مسیر انتظار مقدم مبارک امام عصر (عج) گام بردارد و با تلاش در جهت اصلاح اندیشه، اخلاق و رفتار خود، زمینه ظهور آن امام و پیشوای عالم هستی را فراهم آورد.

ابوترابی بیان داشت: امیدوارم انسان‌های صالحی که منتظر مصلح حقیقی هستند از تمام ظرفیت خود برای اصلاح روابط خود با دیگران، روابط انسان‌ها با یکدیگر و رابطه جامع دینی با یکایک اعضای خود بهره و استفاده ببریم و جامعه ما نماد وحدت، ‌همدلی، ‌آراستگی و کمالات اخلاقی و رفتاری در پرتو آموزه‌های دینی باشد و نام ارزشمند منتظران مقدم منجی عالم بشریت زیبنده دولتمردان و ملت ایران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس