کد خبر 22499
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸

گازهاي اشک آوري که رژيم صهيونيستي در مقابله با تظاهر کنندگان فلسطيني از آنها استفاده مي کند، عوارض و پيامدهاي خطرناکي براي سلامتي انسانها دارد و در برخي موارد کشنده است.

به گزاش گروه دفاع و امنيت مشرق، هدير الربيعي خبرنگار شبکه تلويزيوني العربيه با طرح اين پرسش که گاز آشک آور مورد استفاده ارتش اسرائيل چه عوارضي دارد افزود: گاز اشک آور از قديمي ترين ابزارهايي است که براي بر هم زدن تجمعات مردمي استفاده مي شود و چين مخترع اين گاز به شمار مي رود.

گلوله ها و بمبهاي اشک آور مواد شيميايي دارد که با تحريک اعصاب قرنيه چشم موجب اشک ريزي و درد چشم مي شود و حتي فرد را تا مرز کوري هم مي رساند .پس از دور شدن فرد از منطقه آلوده شده 30 تا 60 دقيقه طول مي کشد تا تاثيرات آن از بين برود.

هدير الربيعي با اشاره به ترکيب شکل خارجي گلوله ها و بمبهاي اشک آور افزود: بر اساس نوع گاز و مدت قرار داشتن در معرض آن ، اين بمب دو تاثير دارد که يکي از آنها عوارض موقت و ديگري تاثير کشنده آن است . از ديگر عوارض موقت سلاحهاي اشک آور اسرائيلي مي توان به تحريک غشاهاي مخاطي چشم، بيني، دهن و ريه و قرمزي و تاري چشم و همچنين آب ريزش بيني و تورم آن ، دشواري و مشکل در بلعيدن غذا، افزايش ترشحات آب دهان، سختي در تنفس به ويژه براي بيماران تنگي نفس و سوختگي پوست اشاره کرد .

اين خبرنگار گفت:اگر فردي به ويژه در اماکني که تهويه مناسب ندارند در معرض گاز آشک آور به مدت بيش از يک ساعت قرار بگيرد ، در نتيجه سوختگي هاي شيميايي در ريه و حنجره دچار بيمارهاي خطرناک خواهد شد و اين مساله به مرگ وي منجر مي شود .

اين گازها همچنين به اعصاب بصري که تصاوير را به مغز منتقل مي کند، آسيب مي زند و زنان باردار را دچار سقط جنين مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس