کد خبر 22498
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴

رئيس پليس گذرنامه و اتباع خارجي ناجا با اشاره به صدور گذرنامه الکترونيک از ابتداي امسال گفت: بودجه مورد نياز از طرف دولت واگذار شده و تاکنون بيش از 20 هزار گذرنامه الکترونيک صادر شده و در آينده نزديک اين پروژه افتتاح مي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از ايلنا، سرهنگ محمود صادقي با اشاره به اينکه براي اين پروژه 16 ميليارد تومان به ناجا تحويل داده شده است که اين مبلغ نزديک به کل اعتبار است گفت: گذرنامه‌هاي الکترونيک همراه ندارد و فقط براي يک نفر صادر مي‌شود اما هزينه آن براي افراد زير 18 سال 50 درصد کل مبلغ خواهد بود.
او با اشاره به اينکه براي اجراي اين طرح 2 مرحله در نظر گرفته شده بود گفت: در مرحله اول در سال 88، 7 هزار گذرنامه الکترونيک براي کنترل سيستم نرم‌افزاري صادر شد و در مرحله دوم براي کنترل دستگاه‌هاي خريداري شده صدور گذرنامه از آذر امسال آغاز شد.
او درباره مزيت گذرنامه الکترونيک گفت: درصد جعل آن تقريباً صفر است و نسبت به گذرنامه‌هاي فعلي امنيت لازم را دارد.
او با اشاره به افرادي که گذرنامه‌هاي آنها هنوز داراي اعتبار است گفت: گذرنامه‌هاي قديمي تا زمانيکه تاريخ اعتبار دارد معتبر شناخته مي‌شود.
او افزود: صدور گذرنامه در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزايش داشته است.
او در پايان درباره ممنوعيت زائران انفرادي و کاروان‌هاي غير حج و زيارت که از طريق زميني وارد خاک عراق مي‌شوند گفت: براساس مصوبه ستاد عالي هماهنگي امور زائرين، به جهت دغدغه‌هاي امنيتي و رفاهي که در عراق وجود دارد و با توجه به نزديکي محرم از خروج زائران به صورت انفرادي و با کاروان‌هاي غير حج و زيارت جلوگيري مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس