کد خبر 224297
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۸
به گزارش مشرق ، حسین شریعتمداری یادداشت امروز روزنامه کیهان را به تحلیل پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داد و نوشت:

 پيروزي آقاي دکتر حسن روحاني در انتخابات پرشور و حماسي اخير، بلافاصله بعد از اعلام نتيجه انتخابات با تحليل‌ها و گمانه‌زني‌هاي فراوان و متفاوتي در داخل و خارج کشور روبرو شد. بيشترين حجم اين تفسيرها به دو موضوع؛ «احتمال تغييرات جدي در سياست‌هاي کلان نظام» و «نقش و تاثير اين انتخاب بر آرايش سياسي احزاب و جريانات داخلي» اختصاص داشت که هنوز هم ادامه دارد. يادداشت پيش روي اشاره‌اي گذرا به نکات ياد شده دارد.
1- آقاي روحاني که در انتخابات حماسي 24 خرداد با کسب اکثريت آراي مردم به رياست جمهوري اسلامي ايران انتخاب شده‌اند، اگرچه اعلام کرده‌اند در اداره امور اجرايي کشور سليقه‌اي متفاوت با اصولگرايان و ساير نامزدها دارند ولي اين سليقه سياسي متفاوت در چارچوب سليقه‌هاي درون نظام تعريف شده و احراز صلاحيت ايشان از سوي شوراي نگهبان را در پي داشته است بنابراين، تنها رخداد تازه‌اي که اين روزها، با انتخاب آقاي روحاني اتفاق افتاده- و اتفاق مهمي نيز هست- جابه‌جايي مسئوليت امور اجرايي کشور از يک سليقه سياسي به سليقه سياسي ديگري در چارچوب و بستر تعريف شده نظام است. رخدادي که در عمر سي‌و چند ساله نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بارها اتفاق افتاده است. اين جابه‌جايي نشان مي‌دهد که اولا؛ نگاه مردم براي حل مشکلات و از جمله مشکلات اقتصادي به درون نظام است و به قول حضرت آقا؛ «نظر دشمنان براي ملت ايران اهميتي ندارد» و ثانيا؛ برخلاف آنچه دشمنان بيروني ادعا مي‌کنند، «حلقه‌مديريت» در نظام اسلامي بسته نيست و مسئوليت‌ها مي‌تواند با انتخاب مردم در ميان سليقه‌هاي مختلف درون نظام جابه‌جا شود.
2- تعيين سياست‌هاي کلي و کلان نظام مطابق اصل 110 قانون اساسي از اختيارات رهبري است. بنابراين برخلاف هياهوي دشمنان بيروني و دنباله‌هاي داخلي آنها، با انتخاب آقاي دکتر روحاني، سياست‌هاي کلان نظام تغييري نکرده و نخواهد کرد. آقاي روحاني سال‌هاي متمادي دبير شوراي عالي امنيت ملي و يکي از نمايندگان رهبر معظم انقلاب در اين شورا بوده- و هنوز هم هستند- و مي‌دانند که علاوه بر اختيار قانوني رهبري در تعيين سياست‌هاي کلي نظام- ولايت مطلقه فقيه- بسياري از سياست‌هاي کلان با ارجاع رهبر انقلاب، در اين شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفته و نهايتاً در صورت تأييد ايشان به اجرا درمي‌آيد. اعضاي اين شورا مطابق اصل 176 قانون اساسي عبارتند از؛ رؤساي سه قوه، رئيس ستاد فرماندهي کل نيروهاي مسلح، مسئول امور برنامه و بودجه، دو نماينده به انتخاب مقام‌رهبري، وزراي امور خارجه، کشور و اطلاعات و برحسب موضوع، وزير مربوطه و عالي‌ترين مقام‌هاي ارتش و سپاه. با توجه به نکته ياد شده، با حضور آقاي دکتر روحاني در رأس قوه اجرايي کشور، هم نگراني بعضي‌ها و هم انتظار برخي ديگر درباره تغيير سياست‌هاي کلان نظام بي‌اساس و نشدني است و البته ايشان نيز تاکنون چنين ادعايي را مطرح نکرده‌اند.
3- همزمان با انتخاب آقاي روحاني، سه جريان جبهه اصلاحات، اطرافيان آقاي هاشمي رفسنجاني و اصحاب فتنه تلاش گسترده و از قبل پيش‌بيني شده‌اي را براي مصادره آراي ايشان به نفع خود آغاز کردند. اين تلاش با استناد به حمايت آقايان هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي از آقاي روحاني صورت گرفته و ادامه دارد. جريانات ياد شده در تبليغات و اظهارنظرهاي خود به طور زيرکانه‌اي موقعيت آقاي دکتر روحاني را تضعيف کرده و ادعا مي‌کنند چنانچه هاشمي و خاتمي از وي حمايت نکرده بودند نمي‌توانست اکثريت آراء مردم را به دست آورد! اين عمليات رواني گسترده و پرحجم براي مصادره آراي آقاي دکتر روحاني در حالي است که؛
الف: مدعيان اصلاحات در همان اوايل کار متوجه شدند نامزد اختصاصي آنها، آقاي عارف کمترين شانسي براي پيروزي ندارد و تمامي نظرسنجي‌ها از پايين‌ترين رده مقبوليت ايشان در ميان 8 نامزد رياست جمهوري يازدهم حکايت مي‌کند. اصرار آقاي عارف که نامزد اصلاح‌طلبان است آراء ايشان را کمتر و کمتر مي‌کرد و نهايتا تصميم به حذف ايشان گرفته شد و با وجود مخالفت‌ها و مقاومت‌هاي فراوان آقاي عارف، او را وادار به انصراف کردند و اين در حالي بود که حلقه‌هاي دوم و سوم جبهه اصلاحات- که معمولاً در جريان تصميم‌هاي اصلي نيستند- به شدت اعتراض مي‌کردند که چرا نامزد اصلاح‌طلبان را حذف مي‌کنيد و از روحاني که هيچ قرابتي با اصلاحات ندارد حمايت مي‌شود؟!
ب: درباره حمايت گروه‌ها و جريانات اپوزيسيون از کانديداتوري آقاي دکتر روحاني، قبل از همه بايد از هوشمندي ايشان قدرداني کرد که برخلاف خاتمي و موسوي و کروبي، نه فقط روي خوشي به اين جرثومه‌هاي فساد و تباهي نشان نداد بلکه با اظهارات خود در مناظره‌هاي تلويزيوني و تأکيد بر آموزه‌هاي نظام و انقلاب- ولو با سليقه و بياني متفاوت- راه سوءاستفاده آنها را در مقياس قابل توجهي سد کرد.
4- اگرچه مدعيان اصلاحات با سر و صدا و هياهو و تيترهاي اول روزنامه‌ها و نشريات تحت مديريت خود اصرار داشته و دارند که انتخاب آقاي دکتر روحاني را پيروزي اصلاح‌طلبان قلمداد کنند و ايشان را وامدار و مديون خود بدانند! ولي با توجه به نکته ياد شده؛
الف: آقاي روحاني نه فقط مديون آنها نيست، بلکه مدعيان اصلاحات به ايشان بدهکار هستند، چرا که آنان در پوشش حمايت از نامزدي آقاي روحاني فرصت حضور و خودنمايي در عرصه سياسي کشور را يافته بودند.
ب: اصحاب فتنه و برخي از مدعيان اصلاحات- تاکيد مي‌شود که برخي و نه همه آنها- بعد از وطن‌فروشي در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 که با ادعاي تقلب در انتخابات کليد خورده بود، در پي آن بودند که از يکسو پشيماني خود از جناياتي که مرتکب شده بودند را نشان بدهند و از سوي ديگر براي اين شرمندگي و رسوايي پوششي دست و پا کنند. اعلام حمايت آنان از نامزدي آقاي روحاني اگرچه نمي‌تواند مانع مجازات آنها باشد ولي پوشش مورد اشاره را در اختيارشان گذارده است. از اين روي با جرأت مي‌توان گفت که نه فقط آقاي روحاني وامدار مدعيان اصلاحات نيست، بلکه آنها به آقاي دکتر روحاني بدهکار هستند، اگرچه پُز طلبکارانه گرفته‌اند.
5- به اعتقاد نگارنده که با شواهد قابل ارائه فراواني نيز همراه است، آراي آقاي دکتر روحاني قبل از آن که خاستگاه گروهي و حزبي داشته باشد، خاستگاه مردمي داشته است و عوامل زير را مي‌توان در کسب آراي ايشان موثر دانست.
الف: روحاني بودن که در ميان مردم از اعتبار و اعتماد ويژه برخوردار است. اين ويژگي از قضا در ميان حلقه‌هاي اول و دوم جبهه اصلاحات منفي تلقي مي‌شود! يکي از همين طيف طي مصاحبه‌اي درباره آقاي خاتمي- مصاحبه وي موجود است- گفته بود «گروه خوني ايشان به علت آن که روحاني است، با اصلاحات سازگار نيست!»
ب: تعدد نامزدهاي اصولگرا که نهايتا هيچکدام از آنها حاضر نشدند به نفع يکي از ميان خود انصراف بدهند. ممکن است گفته شود مجموعه آراء آنها نيز کمتر از آراء آقاي روحاني بود که در پاسخ بايد گفت؛ مردم با مشاهده تعدد آنها و مخصوصا موضع‌گيري برخي از آنان عليه يکديگر در مناظره‌هاي تلويزيوني، بيم آن داشتند که اين تفاوت نظرها و کنار نرفتن به نفع ديگري رويه و روشي باشد که هنگام رياست بر قوه مجريه نيز ادامه يابد و همانند آنچه در دولت دهم شاهد بودند برخي از تنش‌هاي آسيب‌رسان را در پي داشته باشد.
ج: شرايط ناهنجار اقتصادي کشور و مخصوصا گراني‌هاي لگام‌گسيخته و افزايش جهشي قيمت‌ها، همراه با سياه‌نمايي‌هاي گسترده عليه دولت کنوني و ناديده گرفتن خدمات برجسته و بعضا کم‌نظير آن از يکسو و پرداختن دولت به مسائل حاشيه‌اي و بي‌توجهي غيرقابل توجيه به مشکلات معيشتي مردم از سوي ديگر نقش فراواني در جلب آراء به سمت آقاي روحاني داشت. از اين روي جناب دکتر روحاني قبل از آن که از حمايت کارگزاران و مدعيان اصلاحات تشکر کنند بايستي خود را مديون حلقه انحرافي نفوذي در دولت بدانند!
د: تاکيد آقاي روحاني بر پيروي از رهبر معظم انقلاب، دو دهه نمايندگي حضرت آقا در شوراي عالي امنيت ملي و... از جمله عوامل ديگري است که در همپوشاني با ساير عوامل ياد شده در کسب اکثريت آراي مردم نقش داشته است.
6- اين روزها مدعيان اصلاحات و اصحاب فتنه در هماهنگي با رسانه‌ها و مراکز بيروني، اصرار دارند انتخاب آقاي روحاني را با مشخصاتي که خود براي ايشان ترسيم نموده‌اند، نشانه تضعيف اصولگرايي و تفکر بسيجي در اين مرز و بوم قلمداد کرده و سرخوردگي آنان را دنبال کنند، و حال آن که اقتدار نظام و جايگاه برجسته کنوني آن در منطقه و جهان مديون فداکاري بسيجيان و حزب‌الله پاکباخته است و اين جريان الهي و انقلابي در همه عرصه‌هاي داخلي و خارجي کشور حرف اول را مي‌زند... و شرح بيشتر در اين باره را به زمان ديگري موکول مي‌کنيم.
7- و بالاخره، اکنون آقاي روحاني رئيس جمهور همه ملت هستند و به قول حکيمانه رهبر معظم انقلاب، بايد رقابت‌ها تبديل به رفاقت شود و همگان براي تحقق آنچه رئيس جمهور منتخب وعده داده است به کمک ايشان بشتابند.

حسين شريعتمداري

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 308
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اكبر ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    2 0
    با حرفهايي و صحبت هايي كه افرادي مثل شريعتمداري و احمدي نژاد مي زنند، دنيا از ما فاصله مي گيرد. دولت روحاني با تدبير مي تواند با ارتباط سازنده با ديگر ملل، آرامش اقتصادي را به ايران عزيز باز گرداند.
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حاج حسین دوست داریم ولی تمام پیش بینی های انتخاباتیت غلط از آب در اوومد و دل ما هم خون شد
  • شهروند ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقاي شريعتمداري خسته نباشيد . از اين همه سمپاشي خسته نشديد . بابا خدا قوت ! اين شيريني را به كام مردم بيشتر از اين تلخ نكنيد .
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    امیدوارم رهبری به زودی تکلیف این آقای شریعتمداری را روشن کند. چون رفتارش درست خلاف رویه و روحیه آقا است. ایشان تباش دارد بحران سازی کند و مردم را کنار بزند
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    یادتون نیست سال 88 پیروزی احمدی نژاد رو زهره مارمون کردین ؟؟؟؟ ایشون داره روشنگری می کنه که جنبش سبز خودشو باز پشت این جریان قاییم نکنه به کسی هم تلخ نمی کنه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    انخاب به شرط چاقو؛ اگه قرمز شد دمكراتيك ترين انتخابه و اگر نه بريزيد تو خيايان و آتش بزنيد. اينه دموكرسي امريكايي
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دررررررررررررررود بر روحاني
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کدام سمپاشی؟ آیا حرفش غیر منطقی است؟ اصلحات اگر راست میگفت با یار خودش بمیدان می آمد پس چرا عارف معاون اول خاتمی حذف شد؟ یا منظورتان سیاستهای کلی نظام است ؟ توی تمام دنیا سیاستها را رییس جمهور تعیین نمیکند در ضمن مردم رای خود را به جمهوری اسلامی دادند شما ناراحتی مشکل خودت است
  • محسن ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    یکی از تخریب کنندگان دولت خدوم کنونی همین شریعتمداری بود
  • محمد ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بد جوری داره میسوزه
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری از لحاظ کلی اینکه مورد تایید شما نبوده برای اکثر مردم کافی است
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم
  • سعيد ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شريعتمداري تو نمي خواهي بازنشست شوي تو هم لبه ديگر قيچي تندروي مثل اصلاح طلبان هستي كاش كانديدا مي شدي تا محبوبيتت را مي ازمودي
  • سعید ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا همین تحلیل های آبکی رو میکنی که کیهان همیشه رو پیشخون دکه ها باد میکنه و کسی نمی خره . آقای شریعتمداری مگه شما نبودید که قبل از شروع رای گیری مدام میگفتید روحانی اینقدر ذلیل شده که به پای هاشمی و خاتمی افتاده ؟ مگه نمیگفتید این آقا 5 درصد هم رای نداره ؟ مگه نمیگفتید ملت اصولگرایان رو انتخاب میکنن ؟ مگر نمگفتید دکتر روحانی احتمالا بعد از آراء باطله قرار میگیره .؟ خجالت هم خوب چیزیه
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ّبخشید! چرا بعضی به این حرفا میگن سمپاشی؟ تحلیل خیلی خوبی بود. الکی تا میبینید اسم شریعتمداری بالشه موضع مخالف میگیرید چرا؟!!! در مورد اصلاحات و انحرافی و کارگزاران و اینا کاملا درست بود حرفشون
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به این اقای شریعتمداری بگوئید که چرا مرتب بحث نظام و حلقه نظام و ولایت مداری را پیش میکشند! مگر ایشان شک دارند و یا افتابه دار نظام هستند که مرتب اما و اگر میکنند و خط کشی میکنند؟ مردم طبق قانون به رئیس جمهور جدید رای داده اند و ایشان را از میان تائید شدگان شورای نگهبان برگزیدند. حالا این اقای شریعمداری دارند از غصه دق میکنند ؟ رفتار این اقا مشکوک مینماید. ایشان خودشان ظاهرا با نظام مشکل دارند !!!
  • علی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    امثال شریعتمداری مثل قارچ سمی غیرازایجادمریضی کاری نمیکنن ملت فهمیدن باید زحمت روکم کنن وقتشه
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حیا کن اقای شریعتمداری.فقظ یک ساعت منصفانه با خودت خلوت کن وکمی بدون کینه بیندیش.خدا عاقبت شما را بخیر کند
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بشین سرجات دیکه حنات رنگی نداره
  • ایرانی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جرثومه‌هاي فساد و تباهي؟ جناب شریعتمداری بددهنی خوب نیست
  • ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    میشه کسی به این آقا بگه که کمتر صحبت بکنند .
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حالیش نیست
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری مثل گربه مرتضی علی شده... اگه بر فرض محال کروبی هم بیاد و بر فرض محال تر رای هم بیاره باز ایشون میاد و همین تحلیل‌های آبکی رو میده که مبادا..مبادا..مبادا جبهه مورد علاقه ایشون تضعیف بشه. برادر عزیز شریعتمداری...سردار قلم...این انتخابات "نه" به اصول‌گرایی بود...شکست اصول‌گرایان و اصول‌گرایی بود که به افراط‌گرایی تبدیل شده بود.. بازگشت به اعتدال بود و نشان دهنده خستگی مردم از این دست تحلیل‌های شما و دوستانتان.
  • نادر ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    والله مردم از افکار طالبانی امثال شریعتمداری کلافه شده اند و اگر احساس کنند روحانی در خط این جماعت پست می رود سرنوشت احمدی نژادبرایش رقم میخورد اگر جلیلی رای می آورد مصایب کشور را فرا می گرفت آقای شریعتمداری تحلیل های شما متحجرانه و یکجانبه است اگر رییس جمهور شوی ایران را به کام جنگ و تباهی می گشی
  • sara ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ارتباط سازنده بیشتر از گفتگوی تمدن ها؟ ارتباط سازند بیشتر از تعلیق 2 ساله فعالیت های هسته ای؟ این ارتباط سازنده ای که شما بهش امید دارید جواب نداد وقتی احمدی نژاد میره دانشگاه کلمبیا،هو ش میکنن میگین دیدین چه خاکی به سرمون شد وجه جهانی مون خراب شد!(اگرچه رو سر پیامبر اکرم (ص) هم شکمبه گوسفند ریختن ولی چیزی از نبوّتشون کم نشد!)ولی وقتی از اون سر دنیا مثل کد خداها پامیشن میان سایت هسته ای کشورت رو وارسی میکنن احساس حقارت نمیکنی! منطقی باش،چرا اینقدر تحولات کشور ما رو پیگیری میکنن؟ مهمّیم؟ دوستمون دارن؟ براشون تهدیدیم؟ واقعا چرا اینقدر از ما حرف میزنن، یکم از قرقیزستان بگن!
  • حسن ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری بسه!
  • افسانه ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری اگه به تحلیلهای قبل از انتخابات خودشان برگردند می بینند که تحلیل ایشان کاملا وارونه تحلیل امروزشان است. با این تحلیلها نمی توانید مقبولیت اصلاحات را زیرسوال ببرید. ما مردم دیگه کشور را دست شما ها نمیدیم که 30 سال مارو عقب بندازید. زنده باد ایران
  • یار غریب ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    از یک بابت خوشحالم خوشحالم یک جایی هست که داره حرف دل ما توش زده می شه یک جایی به اسم "مشرق نیوز"
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به حق نباید آقای روحانی خود را مدیون هاشمی بداند و باید از افتادن در دامن هاشمی و حلقه متمایلان به او بپرهیزد از آنجا که اسامی افراد انتخابی او برای مدیریت کشور حکایت از این موضوع دارد باید ایشان دقت بیشتری نموده و جانب اصول گرایان را زیر پا نگذارد
  • محسن ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ادب کو!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بخدا آدم باید به شریعتمداری شک کنه. تمام حرفهای این آقا مخالف مصالح نظام و مملکت و آرمانهای امام خمینی و با خرج کردنه نام رهبری است. من نه اصولگرا هستم ونه اصلاح طلب اما بخصوص مقاله های ایشون رو با حرص دنبال میکنم تنها چیزی که میتونم بگم: شریعتمداری = اکبر گنجی این دوتا لبه یک قیچی هستند آقای تندیس ریا و تزویر لااقل از سنت خجالت بکش. همین چند روز پیش هرچی از دهنت دراومد به روحانی گفتی. بخدا من اگر جای تو بودم با این تودهنی که مردم به تو و امثال تو زدند میرفتم اسممو و قیافمو عوض میکردم. نظر تو پشیزی ارزش نداره اما اینکه دائم اسم اقا و شهدا رو میبری باید محاکمه بشی
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با تبریک انتخاب یک روحانی اعتدال گرا بهتر است آقای شریعتمداری در تحلیلهای خود اشتباهاتشان را در نظر داشته باشند و از موضع بالا صحبت نکنند. به لطف خدا و درک مردم و درس از اشتباهات گذشته این مملکت صاحب دارد و رهبری هم حاضرند. انشاالله یکی از اثرات این انتخابات جمع شدن بساط کسانی باشد که بدون تاثیر جدی در روند کشور، فقط تخم تفرقه و کینه را میپاشند. پس سد راه این سیل نشوید زیرا بیم آن است که خدای نخواسته با این سیل بروید!
  • بنده خدا ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شیر مردی شریعتمداری.
  • علی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شهروند .شما مگر یادتان رفته که چه شیرینی رای بیش از 24 میلیون طرفداران احمدی نزاد را به زهر مار تبدیل کردید و چیها کردید در خیابانهای تهران و .... ولی ما این پیروزی را به همه ایرانیان تبریک می گوییم واعلام حمایت از آقای روحانی را داریم
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من زمانی که گذر نامه ام ارزش نداره احساس حقارت می کنم وقتی با ایران مثل طالبانی ها برخورد میشه احساس حقارت می کنم از این که می بینم با مقاومت های بی تدبیر غربی ها طرح جهانی شدن دین اسلام را به تا خیر می اندازند احساس حقارت می کنم
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    رهبر فرموده وحدت کنید.قضاوت با دوستان که سخنان حاجی در راستای وحدت و رفاقت و کمک به دولت و پیشرفت ایران اسلامی هست یا نه.
  • امیر ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری سلام من به آقای ولایتی رای دادم و کاملا پیرو ولی فقیه هستم اما وقتی مطلب شما را خواندم فکر میکنم که شخص شما از عوامل ایجاد فتنه و تفرقه هستید چرا از رهبری مایه میگذارید نشانه فتنه گر بودن شما اینست که اول در مطالب خود حجمه علیه اصلاح طلبان را شروع کردید و در آخرین پاراگراف تازه یاد صحبت رهبری مبنی بر حمایت از رییس جمهور و دوستی و رفاقت بجای رقابت افتادید من شخصیتا" اوصول گرا هستم اما از اصول گرا های خوارج نمایی مثل شما متنفرم شما خود را از علی مسلمان تر میدانید.بهتر است کمی فکر کنی و راه عقل را در پیش بگیری
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    1-چرا آقای شریعتمداری این تحلیل را قبل از رآی گیری ننوشتند ؟ 2-آنچه مسلم است مردم به اعتدال رآی دادند و فعلا" مواضعی از قبیل کیهان و شریعتمداری خریدار ندارد ، الا مثل خودشان در اقلیت . 3-الیوم یوم المرحمه لدا باز هم برادران دینی را فتنه گر خواندن جز ایجاد نفاق و دودستگی حاصلی ندارد . 4- اگر رهبر برای ایجاد فضای مناسب حماسه اقتصادی و رفع تنش ها دستور رفع حصر آقایان موسوی و کروبی را هم بدهند ، آقای شریعتمداری چگونه تفسیر می نویسد ؟
  • محمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلا سارا خانم ،شما احمدی نژاد رو با پیامبر (ص)مقایسه میکنید.؟
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دوباره ترمز شریعتمدار بریده؟؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شيمون پرز:‌ انتخاب روحانی،‌ نشانه اشتیاق ایرانیان به تغییر است آمريکا: انتخاب روحانی يک نشانه بالقوه اميدوار کننده است
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پس عملا رییس جمهور هیچکارست و کسی همه کاره هست که مردم انتخابش نکردن !
  • Pooya ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اتفاقا گفته بود در صورت عدم اجماع و رسیدت به دیدگاه های واحد اصولگرایان شکست میخورند
  • مسلم ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آخه روانی.آخرش که چی.واسه آروم کردن مغز معیوب خودت باید این اراجیف بگی. آخه .... مگه مردم حماسه ایی که یک درصدم فکرش و نمیکردید خلق نکردند.چرا قدر این مردم نمیدونید.بسه دیگه.خجالت بکش.از خدا بترس آقای دینمدار.
  • حسین ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری تحلیل تو از رای آوردن اصولگرایان و مهندسی نامرئی انتخابات و عدم آرای زیاد اصلاح طلبان را همیشه به یاد خواهیم داشت .همش غلط بود،یه خورده بیشتر فکر کن.......
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    قبل از انتخابات روحانی از عارف به خاطر انصرافش تشکر کرد. آقای شریعتمداری چطور بعد از انتخابات به یاد هواداری از آقای روحانی افتادند؟! چطور مثل هاشمی و خاتمی قبل از انتخابات جانب روحانی رو نگرفتند؟! حالا کی داره آرای روحانی رو به نفع خودش مصادره میکنه؟؟ خواهشا منتشر کنید،من می خوام جواب سوالاتم رو بدونم!
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با سلام همانطور که پیش بینی می کردم نظر حقیر را نگذاشتید ولی می بینم که اکثر نظرات همسو با آن است البته درک میکنم که انتقاد بنده به خود شما که مبلغ نظرات استادتان هستید باعث عدم درج نظر شد .شما هم اگر نمی خواهید گرفتار سرنوشت این بنده شوید کمی حرفه ای عمل کنید و انتقادات مربوط به خودتان ار هم بگذارید از راه است که ترقی و تعالی خواهید و الا به همان بیماری منیت که امام بارها آنرا بیماری مهلک همگان ذکر کرده اند خواهید شد
  • حسین ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری تحلیل تو از رای آوردن اصولگرایان و مهندسی نامرئی انتخابات و عدم آرای زیاد اصلاح طلبان را همیشه به یاد خواهیم داشت .همش غلط بود،یه خورده بیشتر فکر کن.......
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آفرین sara اینم من اضافه میکنم اون موقع که جک استراو توی توالت با کمال خرازی صحبت می کرد که احساس حقارت نمیکردن خطبه های علی(ع) رو بخونید فقط از کوفیان می نالد فقط فقط!!!!
  • جمشید ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری تو اگه حرف نزنی مردم نمیگن که ...
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری شما که قبل انتخابات میگفتید ارای اصول گرایان از امثال این اقای روحانی و عارف خیلی بیشتر است و شما اون موقع بین اقایان عارف و روحانی تفکیک قائل نبودید اما حالا فقط روحانی را محصول اصول گرایان میدانید عجب مارمولکی هستید شما
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بسوزید و بسوزید
  • سحر ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقاي شريتعمداري حيف از قلم كه به دست امثال شما بيافتد!!!! استفاده از قلم فرهنگ ميخواهد كه كاملاٌ واضح است شما فاقد آن هستيد.!!!شما بهتر ميبود رمان نويس ميشديد در ژانر تخيلي توهمي!!!!!!!!
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حنای امثال شریعتمداری حتی دیگه برای مذهبی ها هم رنگی نداره.بهتر است ایشان به کارهای دیگری بپردازند و نه نظریه پردازی.شریعتمداری و دار ودسته اش نقش پررنگی در تخریب احمدی نژاد مظلوم و یارانش داشتند.استغفار کنید
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا برای طرفداران آقای روحانی متاسفم که عادت کردند فله ای رای بدهند. مگه همین شماها نبودید سال 88 می گفتید ادب مرد به ز دولت اوست. پس چی شد سال 92 ادب جایگاهی نداشت. طرز حرف زدن زشت آقای روحانی با مجری شبکه 2 یادتون رفته. طرز حرف زدن و سیاه نمایی هاش یادتو رفته. کسایی که به خاطر منافعشوت احترام و شعور رو کنار میگذارن حق ندارن به امثال شریعتمداری ای اعتراض کنن که هر جا لازم بوده حرفشو زده. چه اونجایی که باید انتقاد میکرده چه اونجایی که باید تحسین میکرده!!!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    كاش براي مشهور شدن راه ديگري برمي گزيديد اينگونه مشهور نشديد بلكه منفور شديد !!!!!!!شما ثبات فكري نداريد ! كاملاٌ و به وضوح مشخص است كه از عدم تعدل روحي رنج ميبريد ! هر نوشته تان نوشته قبل را رد ميكند! بدجور درگير شده ايد!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جدیدا چه افراد بی ادب و بی نزاکتی در سایت میایند؟؟؟؟
  • علي ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حاج حسين مرد انصاف و صداقت و درستي است. خدا حفظ كند شما را.
  • هموطن ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خب وقتی هاشمی و خاتمی از ایشان حمایت کرد رای آورد وگر نه کسی روحانی را نمی شناخت. پس نمی شه گفت مصادره رای روحانی از طرف هاشمی و خاتمی. آقای شریعتمداری از شما بعیده چنین تحلیل های غلطی به خرد مردم مظلوم بدهید.
  • قزوینی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بیچاره این سنگ پای ما قزوینیها الکی بدنام شده.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقا رضا واقعیت همیشه تلخه.اتفاقا تو باید خجالت بکشی با این ادبی که داری!!
  • میلاد ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    دوستانی که مرتبا آقای شریعتمداری رو میکوبند براتون واقعا متاسفم از این نوع ادبیاتتون! معلوم شد که اگر شرایط بر وفق مرادتون نباشه همه بی عقل و بی ادب میشند الا شماهاواقعا متاسفم...آقای شریعتمداری تحلیل بسیار درست و بجایی رو مطرح کردند..آقای روحانی در زمین فتنه گرها و افراطیون اصلاحات و انحرافیون بازی نمیکنه و با شعا اعتدال اومد تو صحنه..مردم هم به همین شعار و دیدگاه ایشون جواب مثبت دادند..بدانید ایشون هم نیروی نظام هست و خار چشم دشمنان.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ادب را رعایت کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • دانشگاهی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مردم نشان دادند که همه چیز را میدانند و بر اساس همین شناخت از شرایط فعلی ، همگان آمدند و رای دادند. ما به هر کسی که بخواهد تردید در تصمیم های ما برای اصلاح و پیشرفت ایجاد کند پشت میکنیم. اتحاد امروز ملت بزرگ و فهیم ایران تو دهنی بزرگی به بیگانگان و عوامل آشکار و پنهان آنهاست. این اتحاد و همدلی را حمایت و تقویت کنید و از ایجاد نفاق در صف بیگانه ستیزی یکپارچه ملت مسلمان ایران خودداری کنید.
  • صنم ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری ممنون از این تحلیل های بسیار زیباتون.خداوند شما را برای نظام نگه دارد.
  • سارا ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    يكي براي من توضيح بده لطفا بالاخره كي رئيس جمهور شد؟؟؟؟ روحاني يا خاتمي؟؟؟؟!!
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری آب را بریز انجا که می سوزد
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق بد اخلاق شدی نظرات منو نمیزاری.2نکته.اول اینکه رهبر گرانقدر فرمودن با هم رفیق باشین و وحدت کنید نمیدونم .دوم اینکه خود روحانی بلافاصله بعد پیروزی میگه دولتم ادامه دولت سازندگی و اصلا حات هست.سوما حاج حسین کلا حرفاتون 180 درجه فرق کرده چن روز پیش که هر چی میخاستید بار روحانی میکردید.فقط وحدت وحدت وحدت وحدت.بسه اختلاف.نتیجه اختلاف و تفرقه همینه که هست.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری اگر پیرو ولی فقیه است از تخریب رئیس جمهور منتخب دست بردارد اگر واقعا پیرو ولی فقیه است
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری ما احتیاجی به امثال شما نداریم
  • حسین ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پرت و پلا نگو برو برا جلیلی متاسف باش
  • آرش ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تحلیل آقای شریعتمداری کاملا واقع بینانه است و مثل همیشه دشمن شکن و دشمن سوز بود از همه خوانندگانی که نسبت به آقای شریعتمداری ابراز لطف می کنند تشکر می کنیم و به مخالفین و مغرضین می گویم انتخابات اخیر نشان داد داعیه تقلب در انتخابات 88 از اساس دروغ بود و سران فتنه علی الخصوص هاشمی و خاتمی باید در پیشگاه ملت محاکمه شوند.
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    پیش دکتر محموده
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    راستی حال جرج سوروس خوبه؟ سلام مارو هم برسون
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    گربه دستش به پی نمی رسه می گه بو می ده آقای شریعت مداری تو خودت کشتی تا بتوانی برا اصول گرابی ها رای جمع کنی که خوشبختانه شکست خوردی حالا که روحانی پیروز شده می خواهی نقش اصلاح طلب ها را در پیروزی روحانی کم کنی؟ واقعا اگر من جای شما بودم دیگه عمرا قلم بدست نمی گرفتم
  • محمد ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری دست خودش نیست مهره نفوذی ست و خیلی دوست دارد از ابی که گل الود می کند ماهی درشت بگیرد . دست وردار بگذاراختلافی را که شما مسببش بودید تمام شود ویک اشتی ملی صورت گیرد.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای ادب کو این اقتباس از بیانات گوهر بار محمود خودتونه که وقتی تو جلسات میگفت ذوق مرگ میشدین .یادتونه
  • امید ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    داداش حسین بپذیر که مغلوب هاشمی و خاتمی و اصلاح طلبان شدیم ، قبول این مساله چراغ راه آینده ست
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شریعتمداری بسوز ما بردیم.مردم بردن.
  • پسرلر ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شریعتمداری به نظرسنجی هایی اشاره می کنه که مجموع آرای عارف وروحانی 40درصدنمی شدنتیجه انتخابات نشون دادنظرسنجی ها پایه اساس درستی نداشتندمن به عنوان کسی که به آقای روحانی رای دادم معتقدم اکثرافرادی که مثل من رای دادن آقای خاتمی وهاشمی خیلی دوست دارندوجایگاه اجتماعی آقای خاتمی از امثال شریعتمداری خیل بهتر است وقابل مقایسه با هم نیستندشریعتمداری همیشه می خواد همه چیزروتوجیح کنه....
  • پسرلر ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شریعتمداری به نظرسنجی هایی اشاره می کنه که مجموع آرای عارف وروحانی 40درصدنمی شدنتیجه انتخابات نشون دادنظرسنجی ها پایه اساس درستی نداشتندمن به عنوان کسی که به آقای روحانی رای دادم معتقدم اکثرافرادی که مثل من رای دادن آقای خاتمی وهاشمی خیلی دوست دارندوجایگاه اجتماعی آقای خاتمی از امثال شریعتمداری خیل بهتر است وقابل مقایسه با هم نیستندشریعتمداری همیشه می خواد همه چیزروتوجیح کنه....
  • lمسلمان ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    من نمي دانم اين آقا وامثال ايشان منطق وشعور ندارند با اين همه تبليغات صدا وسيما وامكانات دولتي كه دراختيار آقاي جليلي گذاشته بودند وبرايش تبليغ ميكردند شعور وآگاهي ملت بزرگ ايران را ببينند واقعا براي ايشان متاسفم
  • سعید ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگه خاتمی حمایت نمی کرد که رای روحانی از غرضی کمتر می شد! آقای شریعتمداری برو مقاله های دو هفته پیشت رو بخون بعدش یه کم اگه خواستی خجالت بکش
  • ساسان ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ملت ایران
  • ساسان ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حرفاش بوی فتنه میده اقای روحانی میخاد آشتی رو بین همه احزاب دوباره شروع کنه آقا احزاب رو زیر سوال میبرند با القاب فتنه گر -وجه بد اصلاحات بین مردم و یه نکته جالب:برخلاف خاتمي و موسوي و کروبي، نه فقط روي خوشي به اين جرثومه‌هاي فساد و تباهي نشان نداد بلکه با اظهارات خود در مناظره‌هاي تلويزيوني و تأکيد بر آموزه‌هاي نظام و انقلاب- ولو با سليقه و بياني متفاوت- راه سوءاستفاده آنها را در مقياس قابل توجهي سد کرد.همین افراد به ندای رهبر لبیک گفتن و حق رای و قانونی خودشون رو انجام دادند و حماسه سیاسی اتفاق افتاد همین اقا به ظاهر روشن فکر تا دیروز اقا روحانی رو می کوبید به نظرم باید جوابگو باشه با این اختلاف افکنی
  • زهرا2 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نمی دونم چرا شما اینطوری نظر می دید به نظر من آقای شریعتمداری همیشه حرف های واقع بینانه می زنه فقط مشکلش اینه که باب میل شما نمیگه
  • رضا ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای ناشناس منظورت کدوم واقعیته؟ رای 18 میلیونی مردم یا ایجاد فضای دوگانگی و تفرقه و تلخ کردن حماسه مردمی؟ در ضمن شما که کلا از مطلب پرتی لطفا جواب نده! چون اینها همه ادبیات و گزیده اصطلاحاتیه که آقای شریعتمداری توی مقاله هاش استفاده میکنه. کسائیکه مقاله های ایشون رو دنبال میکنن منظور منو میفهمن نه شما کاسه داغتر از آش!
  • رضا ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای باادب برو مقاله های ایشونو تا قبل از انتخابات بخون تا مصداق با ادبی رو ببینی! هیچ مقاله نویسی به بی ادبی و بی اخلاقی ایشون قلم نمیزنه!
  • بلال ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حسین تفکر بسیجی تفکر خاصی نیست که از عقل منطق جدا باشد واین تفکر مختص بسیج و غیره نیست مطعلق به همه است با این حرفها تفرقه ایجاد نکن و ساز مخالف نزن . اینرا هم بیاد داشته باش دنیا عاشق تو و من و تفکر ما نیست این مکاییم که باید دنبال جمع برویم. دیگه راحت باش
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    لطفا بهتره اسم خودت راعوض کنی طرفدارهای جلیلی اینقدر ادب دارندکه مثل شما بی ادبی نکنند وبه ارا ملت احترام بگذارند وتوی خیابان تسویه حساب نکنند در ضمن پیروز این انتخابات ما بودیم که فقط برای جیفه دنیا پشت به رهبرمون نکردیم لطفا نگید که شما هم طرفدار رهبرید که اصلا باورمون نمیشه چون شاخص های رهبری خیلی روشن بود که قطعا با کاندید شما جور درنمیا مگه که باز هم بخواهید دروغ بگویید
  • سمانه ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خیلی مسخره است. تو این 8 سال رئیس جمهوری احمدی نزاد تمام روزنامه های کشور (بجز ایران و کیهان) دست اصلاح طلب ها بود. هر روز به دنبال یک سوتی از احمدی نژاد بودند تا گوش فلک را کر کنند. خجالت نمی کشید می خواهید همین روزنامه کیهان رو هم از ما بگیرید. توقع دارید همه بشینیم به رئیس جمهورتون تبریک بگیم. مگه شما با اصولگراها این رفتار را داشتید که از ما این توقع دارید. شما دموکراسی را به شرط چاقو قبول دارین.
  • سبا ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اتفاقا کیهان بیشتر از ارمان، افتاب ............فروش داره.
  • حسین ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    منظورت از اقلیت همون 18 میلیونی که به روحانی رای ندادند دیگه جالبه فقط .7% درصد با هم اختلاف داریم. آقای روحانی پشوانه رایت خیلی کمه داداش
  • زهرا ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت..... خوبه حالا فقط 50.7 درصد رای اورده، 18 میلیون رای دادن 18 میلیون گفتند که به اعتدال در حرف اعتقاد ندارند
  • ناشناس ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت
  • یک نفر ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شریعتمداری کی هست؟ قبلا هم تو سایتها دیده ام نظر می دهد در واقع برای این و آن تصمیم گیری می کند. ایشان نباید فراموش کند که مردم او را انتخاب کرده اند نه آقای شریعتمداری، پس بهتر است به تصمیم مردم احترام بگذارد. چند روزی بود پنهان شده بود و لابد می گشت تا حرف برای زدن پیدا کند. من که ازش خوشم نمی آید.
  • منصور ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    با سلام در جواب آن آقایی که گفته میان و مارا بازدید می کنند عرض می کنم که بازدید از مراکز هسته ای یکی از توافقات بین المللی است که ما آن را پذیرفتیم حال شاید بپرسید چرا از آمریکا بازدید نمی کنند این تفاهم نامه بعد از جنگ جهانی دوم انجام شده وکشورهای اریکا انگلستان وفرانسه وروسیه اتمی بودند ومفهوم قرارداد عذم تکثیر سلاح هسته ای است با زهم شاید قانع کننده نباشد لذا نظر جنابعالی را جلب می کنم ما تا مادامی که برای تداوم حیاتمان به غرب نیاز داریم نباید در طرح مسائل اینچنینی عجله کنیم زیرا ما اتم را در خدمت مردم می خواهیم نه مردم را فدای اتم کنیم
  • یک نفر ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    روحانی رییس جمهور شد. فکر کنم این توضیح کافی بود!
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق خیلی نامردی نظر من ناقص گذاشتی درود بر شریعتمداری بزرگ
  • علیرضا ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    هر وقت دیدین دشمنان یک نفر زیاده روی حرفاش فکر کنین و اون هارو با معیار حق تطبیق بدین.
  • مهدی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری اینها اصلا درست مطالب را نمی خوانند که ببینند شما داری طرفداری روحانی رو میکنی یا میکوبیش.اینها همان هایی هستند که اگر رای نیاورند حکومت دیکتاتوری ومتقلب است و تا میایی توضیح منطقی بدهی میروند و سطلها را آتش میزنند.
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    راستی از52 میلیون 36 میلیون رای دادن که 1/5میلیون باطله بود اون 16میلیون کجان؟یعنی17تا18میلیون مخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • زینب ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جالبه اقای شریعتمداری خیلی معقول ودرکمال احترام به رییس جمهور قانونی ومنتخب مردم متنی رو درتحلیل انتخابات نوشته ..بعضی ها میان می گن چرا تنخریب می کنی ؟ بعضی ها می گن چرا بعد از رییس جمهوریش داری حمایت می کنی.. اولا که ذره ای تخریب نبود توش کلی هم تقدیر وتشکر بود ...دوما که ما اصولگراها اخلاق داریم اگر باکسی اختلاف عمیق هم داشته باشیم ولی رییس جمهورمون بشه مودب رفتار می کنیم .. وحمایتش می کنیم چون کشورمون رو دوست داریم ومثل کسانی که ازروز اول رای آوردن احمدی نژاد برطبل تخریب کوبیدند بی اخلاق نیستیم..
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بزن کف قشنگه رو
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    نه اگر راست می گی سندش رو بیار همچن حرفی نمی زد ..اتفاقا هشدار عدم اجماع اصول گراها رو داده بود...وهمچن تحلیلی هم درباب کم رای بود نروحانی نداشت دروغ گو..
  • زینب ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خودتون هم فکر رو نمی کردید واقعا دوست داشتم نظام پاک ما اهل تقلب بود تا مثله تمام نظر سنجی ها قالیباف اول می شد ...شما خودتون هم انتظارشو نداشتید ونظرسنجی هاتونم انتظارشو نداشتند..بعدش جیکتون هم درنمیومد...واقعا این قدر که پررویید وهنوز از تهمت بزرگی که به نظام زدید عذرخواهی نکردید
  • زینب ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    احسنت ..تازه این که خوبه دروغ هایی که راست راست می گفت به عابدینی چی؟... البته مردم ما کلا به کسانی که زبودنشون دراز باشه رای می دن ..متاسفانه خلایق هرچه لایق...
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کی تبلیغ کرد برای جلیلی عزیز.. جلیلی کمتر از یک ماه مانده به انتخابات به درخواست دانشجوها وانقلابی ها اومد...واتفاقا به دلیل کمبود وعدم شناخت مردم از او رای نیاورد ... مشایی جون واحمدی نژاد جون هم که از روحانی حمایت کردند ورای داند...دیدید که الان هم چقدر خوشحال هستند ...مخالف احمدی نژاد جلیلی بود که منصفانه اورا نقدمی کرد ..ولی اختلاف نظرش بسیار بسیار بود خداحفظش کنه
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جناب شریعتمداری از لحاظ کلی اینکه مورد تایید شما نیست خودش برای رای آوردن کافیه. اگر حمایت خاتمی و هاشمی و اطلاحات نبود پس احتمالا حمایت شما باعث رای آوردن شده است. آخه چرا از این حرفای بیهوده دست نمیکشید. رسالت شما مگه این نیست که واقعیت هارا منعکس کنید؟ وقتی آنچه در بین مردم میگذره را با القاب و عناوین ناسزایی که لیاقت خودت است بیان میکنی! چگونه میشه اسم شما جریده شریفه تان را روزنامه گذاشت. بس کن دیگه این حرفای مزخرف را تموم کن نگاه کن ببین چه بر سر این کشور آوردید. روت میشه اسمتو ایرانی بزاری؟ برای رضای خدا که به اسم مبارکش هر کاری را روا میداری تموم کن دست از سر این ملت بردار......اگر واقعا فکر میکنی همه طرفدار حرفای شماهستند خوب یک رفراندوم یا حداقل یک نظرسنجی بزار ببین بازم روت میشه حرف بزنی؟ البته شما روت خواهد شد.
  • سیمرغ ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری ازدروغ پردازی وتخیل دوری کن چهره شما شناخته شده
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری دوره شما دیگر تمام شده ، کسی دیگر برای حرفهای شما تره هم خرد نمی کند .
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    رو را برم سنگ پای .... آقای شریعتمداری 20/3/92 یعنی چهار روز قبل از انتخابات در روزنامش تحلیل کرده بود که پیروزی این آقا محاله و هزار و یک حرف دیگه اصلا حرفای این آقا واسه امنیت ملی کشور خطرناکه دوستی این آقا با نظام شبیه دوستی خاله خرسه هستش واقعا چجوری به خودش اجازه میده راحت به همه توهین کنه؟؟!!
  • مهدی ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری. بهتره خودت را در آینه دوستانت ببینی. با وجود شما اصول گراها نیاز به دشمن ندارن. از این همه توهین جه سودی بردی که یکبار با احترام حرف نزدی. خودت را وصل کردی به ولی فقیه ولی بدون تبعیت از آن بزرگوار هرچی دلت می خواد می گی. مردم از حرفهای شما و از رویه قبلی خسته شدن. آنقدر نیش نزن
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشرق جان فکر کنم هک شدید. شما تا به امروز جرات نمیکردید کامنتی بر علیه کیهان بگزارید. حتما هک شدید. من مطمئنم.
  • علی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کاملا موافقم
  • محمد ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری حرف حق زده ومیزند باید درک وتحمل ان را داشته باشید چرا بیخودی شلوغش میکنید برگردید به اتفاقات سال 88ببینید چه گدشت شما که الحمدلله مسلمانید اگر هم نیستید لااقل آزاده باشید. حسین آقا انشاأالله سلامت وموفق باشید.
  • اسي ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شريعت مداري حيا كن اصلاحات رها كن بالا خره بعد هشت سال حق به حقدار رسيد نوبتي هم كه باشه نوبت ماست برو خونه بشين و تو به كن تاشايد خدا ببخشت
  • ناشناس ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حاج حسین من هم ازشما هستم ولی برادر کرامی لطف بفرمایید خودتون محاسبه بفرماییدتوی این سالهای که قلم فرسایی می فرمایی چقدر بنفع نظام چقدر بنفع دشمن موثر بوده ای خلاصه دعوا تموم شه هرچه شما میفرمایید.
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مشکل اینه که همین اقا تا چند روز قبل چیز دیگه می گفت ..حتی از رشد ارای عارف می گفت! تا مثلا انصراف نده همین اقا روحانی رو ضد اصولگرایی و ارزشهای اسلامی معرفی می کرد تو روزنامش حالا چیز دیگه میگه
  • دانشجوی سار کاشان ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    فکر کنم اگر همه 70 و اندی از این انتخاب شاد باشند یکی پیدا میشه که باز ناراحت باشه و اون آقا ش... می باشد
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بخدا یک تقیر تحولی هم در کیهان بشود به سود این ملت ونظام خواهد بود.
  • آرش ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    کی باید آقای دکترحسین درست بشه
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام حاج حسین کاش اصواگرایان به حرف تو گوش می دادند در قلب ما جا داری
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا خوش به حالت من کلي از صبح تا حالا نظر نوشتم نظرم گذاشته نشد نظرهامم هيچ ايرادي نداشت تو توهين ميکني نظرت رو ميزارن .راستش رو بگو تو با مدير مشرق فاميلي
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مطلب رو خوب نخوندي پيشنهاد ميدم دوباره بخوني
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مطلب رو خوب نخوندي دوباره بخون ببين چي گفته
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    يعني انقدر تو مريض هستي مطلب رو نخونده نظر ميزاري برو مطلب رو بخون بعد نظر بزار نه اين که هر وقت اسم شريعتمداري رو ديدي دهن باز بشه هر چه ميخواي گفته بشه
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    چرا هيشکي مطلب رو نخونده
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    بد دهني به اين نميگن بد دهني به اين ميگن که ظهر عاشورا توهين کني به رهبرت به امام حسين به ملتت
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مطلب رو بخون بعد بگو کم صحبت کنه معلوم مطلب رو نخوندي
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حماسه سياسي مورد نظر رهبري شکل گرفت مردم از اعتدال هم خسته ميشن چونکه تاريخ رياست جمهوري نشون داده اعتدال هم ميتونه افراطي بشه
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خواهر من اگر نميدوني بدون اينجا همه به تيتر نظر ميدن نه به محتوا که اين سه عامل داره يا بي سواد هستن يا تکبر نسبت به نويسنده دارن و يا لباسشون گشاده (خسته هستن) .
  • مهرداد ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری ما به عنوان یک اصلاح طلب از تحلیلهای مغرصانه شما خسته شدیم از جین شارپ گرفته تا ستون پنجم و.............ولی مشرق منتشر نمیکنه
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری باید کمی استراحت کنند، تحلیل های ایشان همیشه معکوس جواب میدهد
  • آرمین ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    داداش علی ما هنوزم اعتقاد داریم که انتخابات 4 سال پیش تقلب شده بود ولی چون برای نظام پر هزینه بود این بار از تقلب منصرف شدن و البته ساز و کار انتخابات هم به طرز مثبتی تغییر کرده
  • ميري ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ميشه از آقاي شريعتمداري بپرسيد اقاي روحاني بعد از فتنه 88 در كدام گروه قرار ميگيرند؟
  • آرمین ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    امیر جان درست میگی منم از افراط خوشم نمیاد ولی وقتی تحلیل های چرت و پرت این آدم رو می بینم با خودم میگم این مدل اصولگراها باید برای همیشه حذف بشن آخه مردم چه گناهی کردن که باید بیت المالشون تو سازمان های فرهنگی مثل کیهان با مدیریت افراد نالایقی مثل شریعتمداری هدر بره؟
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    اگر رای آقای روحانی به خاطر حمایت هاشمی و خاتمی بود چرا دو دوره قبلی ریاست جمهوری حمایتهایشان تاثیری در رای مردم نداشت؟
  • اصلاح طلب ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جرا حرف بی خود می زنید. من خودم طرفدار اصلاح طلبام ولی از همون اول رایم روحانی بود چون اونو یه اصلاح طلب میدونستم مگه همین خود شماها نبودبد که ار اول این دو نفر رو تو جبهه ی اصلاح طلبا میدید. الان میگید... مگه خود آقای روحانی نبود که گفته یود در صورت حضور آقای خاتمی یا رفسنجانی انصراف میدن از ادامه ی حضور.
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تو نظر سنجی های اینا عارف و روحانی از غرضی هم کمتر رای داشتن بعد روی اون نظر سنجی های مسخره شون که نادرستیش برای خودشونم اثبات شده میان تجزیه تحلیل های اینچنینی ارائه میدن واقعا جای تاسف داره
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حرف حق تلخه !!!!!!!!!!!!!!!
  • حسین ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    واقعا؟!
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حالا که حرف حق تلخ شده یادتون اومده که وحدتی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این خوش رقصیا که تازه نیس
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    فرهنگ شما کف خیابونیا رو دیدیم
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    شریعتمداری حفظکم الله
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    جلیلی مرد خداس جلیلی رو عشقه
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    این آقای شریعتمداری یک تحلیل درست نکرده وهمیشه مغرضانه تحلیل کرده اس
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    درگیری شما با خودتون که بیشتره مخصوصا اگه بازی دو سر باخت باشین
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    از اراجیو و شعارهای تو خالی روحانی که بهتره در مورد کلید دیدین چه جواب ابکی به خبرنگار داد کلید همونی بود که مردم اومدن رای دادن
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تو اب بریز که هاشمی دورتون زد
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    تا شما کدخدا ی جهانو دارین چه غم اللخصوص از نوع کلید دارش
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    حقیقت تلخه لطفا اراء مردم رو به نفع اصلاح طلب مصادره نفرماین
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خاک بر سرتون که اصحاب فتنه رو به اصحاب رهبری ترجیح میدین امیدوارم با هم محشور شین
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    خاتمی باخت و هاشمی میدان دار شد
  • محمد ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    ما 6 برادر هستيم موقعي كه در كودكي دعوا ميكرديم مرحوم پدرم هميشه ميگفت يك طرف دعوا را نمي شناسم ولي طرف ديگر دعوا حتما حميد است (برادر وسطي كه ناسازگار و اهل دعوا بود) حكايت آقاي حسين شريعتمداري هم دقيقا همين است ........
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    آقاي روحاني نه فقط مديون آنها نيست، بلکه مدعيان اصلاحات به ايشان بدهکار هستند، چرا که آنان در پوشش حمايت از نامزدي آقاي روحاني فرصت حضور و خودنمايي در عرصه سياسي کشور را يافته بودند. ب: اصحاب فتنه و برخي از مدعيان اصلاحات- تاکيد مي‌شود که برخي و نه همه آنها- بعد از وطن‌فروشي در فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 که با ادعاي تقلب در انتخابات کليد خورده بود ، در پي آن بودند که از يکسو پشيماني خود از جناياتي که مرتکب شده بودند را نشان بدهند و از سوي ديگر براي اين شرمندگي و رسوايي پوششي دست و پا کنند. اعلام حمايت آنان از نامزدي آقاي روحاني اگرچه نمي‌تواند مانع مجازات آنها باشد ولي پوشش مورد اشاره را در اختيارشان گذارده است. از اين روي با جرأت مي‌توان گفت که نه فقط آقاي روحاني وامدار مدعيان اصلاحات نيست، بلکه آنها به آقاي دکتر روحاني بدهکار هستند، اگرچه پُز طلبکارانه گرفته‌اند.
  • مهدی ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    هرگونه افراط و تفریط مردود (بد اخلاقی سیاسی)
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    0 0
    به عمل کار برآید به سخنرانی نیست در سال 88پس چرا به منتخب مردم احترام نگذاشتید اون آبرو ریزی را به راه انداختید و 24 میلیون رای را نادیده گرفتید به مردم توهین کردید که به آقای احمدی نژاد رای دادند حال ادعای پذیرش منتخب مردم می کنید خوبه الان هم مردم بریزند توخیابون بگویند رای ما را پس بدهید ما اون روزها رو فراموش نمی کنیم تا نسل ها این واقعه تاریخی در تاریخ ثبت خواهد شد و روز نهم دی را فراموش نمی کنیم شاید این نظر را در سایت نگذارید این را بدانید خدا یه حکمتی داره و در آینده معلوم می شه به هر حال باید به منتخب مردم احترام گذاشت و بعدا به عملکرد ایشان نمره داد ولی بدانید امیر کبیر ما در تاریخ لنگه نداره خدا کنه این آقا هم بتونه همون کارهایی رو کنه که امیر کبیر ما کرد که دولت سازندگی و اصلاحات نکرد و نتونست بکنه مطمئن هستم این دولت هم چنین کارهایی رو نمی تونه بکنه
  • س.م ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عارف تو کدوم نظرسنجی اخرین نفر از هشت نفر بود که تو مقاله بعش اشاره شده؟ یعنی از غرضی هم پایین تر بوده!!!
  • گفت و شنود ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    گفت: سايت‌هاي وابسته به جبهه اصلاحات و گروه‌هاي اپوزيسيون بدجوري کيهان را به باد فحش و ناسزا گرفته‌اند! گفتم: کار هميشگي آنهاست. حالا اين دفعه ديگر با چه بهانه‌اي؟! گفت: مي‌گويند چرا کيهان نوشته است رأي روحاني مال اصلاح‌طلبان نيست و اصلاح‌طلبان مديون روحاني هستند نه اين که روحاني مديون آنها باشد. گفتم: کيهان براي نظر خود چند دليل محکم آورده است، چرا اصلاح‌طلبان به جاي پاسخ، فحاشي مي‌کنند؟! گفت: اصلا، اين اصلاح‌طلبان اگر رأي داشتند چرا نامزد اصلي خودشان را کنار گذاشتند؟! گفتم: چه عرض کنم؟! به قول شاعر موز را زور و قوتي گر بود کمر خويش راست مي‌فرمود!
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ملاک اینه که هر کسی در مورد فتنه 88یه موضعی گرفت آقای روحانی موضع شون چی بود آیا اظهار نظر نکردند یا در جرگه سکوتیون بودند تا آبا از آسیاب بیافته ببینند چه خبره و از نظام دفاع کردند یا نه ؟لطفا بگید؟اون موقع که امیر کبیر ما رای آورد آیا مردانه و مثل یک آزاده پیام تبریک گفتند یا نه ؟این ملاک منه ؟چه بچه بسیجی های جانباز شدند و شهید شدند و نظام به خاطر جفظ آبروش آنها رو قایم کرد می دونم این نظر رو رو سایت نمی گذارید ولی درد دلم بود چرا باید همش برادرهای ما از جان مایه بگذارند خوبه ما هم بگیم تقلب شده؟اینها به عهدشون وفادار نیستند مگه اون موقع قانون رو قبول نداشتند زدند زیر دایره و بازی رو به هم زدند به مردم توهین کردند و به انتخاب مردم توهین کردند چی شد آقای روحانی دیگه فضای کشور امنیتی نیست الان فضای سیاسیه ؟ما نشسته ایم ببینیم شما چی کار می کنید
  • محسن ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اصولگراها با احمدي نژاد بد تا كردن حتي اقاي شريعتمداري اينم عاقبتشه
  • تهرانی ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حالا برای چه بعضی ها از حق گویی حاج حسین ناراحتند خوب مقالات ایشون را نخوانند
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بالاخره 50درصد مردم به ایشون رای ندادند مهم این بود که مثل فتنه 88بیست و چهار میلیون رای در برابر سیزده میلیون رای می آوردند
  • سهیل ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خدا سایۀ ایشان رو از سر ما کم نکنه که اسباب خنده است!!!
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    فکرکنم یادت رفته 88هم همین مردم رای دادن طبق قانون اما جنبه شکست خوردن سران اصلاحات نداشتن انتخابات بهونه بود تاخودشون نشون بدن البته مردم زرنگ هستند وفهمیدن اصلاحات به دنبال چیه ودرشونو خالی کردن بجز اندک افرادی که اونها هم خواهند فهمید بالاخره
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خودتونو بکشید هیچ وقت اختلاف از بین نمی ره چون ادم از اول با اختلاف زندگی کرده دوما چرا تو فتنه 88نمی گفتید وحدت از این چرت و پرتا ریختید تو خیابونا کام مردم رو زهر کردید الان چی شد حالا که حکومت افتاد دست شما می گید بیاید دوسسسسسست باشیم ما دو تا شاخ داریم از اول دین اسلام اختلاف و تفرقه بوده پیکر پیامبر رو زمین بود کسی نبود نماز بخونه و کفن کنه آقایون رفته بودند شور کنند
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تو انتخابات 88می گفتید مردم شعور نداشتند به احمدی نژاد رای دادند
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    معلومه کانون های قدرت و ثروت دست خودشون بود نذاشتند مردم آب خنک از گلوشون پایین بره انقدر به مردم فشار دادند مردم رو به زانو در آورند آیا حکومت کردن انقدر مهم بود که به مردم فشار آوردند مردم مجبور شدند به اینا رای بدن شاهنامه آخرش خوشه می بینیم مردم از این انتخابشون پشیمون می شن
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حالاکه همه باهم خوب شدند تو میخواهی فتنه کنی
  • عطار نیوز ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    با پیروزی روحانی اونایی که سال 88 تهمت تقلب زدند باید آب شن برن تو زمین البته اگه درک کنن.
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جناب شريعتمداري لطفا خودت رابه كوچه عمر چپ نزن! ....
  • هادی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری به اصطلاح تحلیل گر شما که اینهمه امتیاز از آقای دکتر روحانی سراغ داشتی چرا دست به تخریب ایشان میزدید و اکنون هم میزنید؟ شما دقیقا همان دوست نادان یا دشمن دانای این نظام مقدس هستید. پس لطفا برای ایجاد همان همدلی که شعارش را میفرمائید بس کنید و دیگر تحلیل نکنید و مشغول چاپ همان روزنامه عتیقه خود باشید.
  • هادی ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مرد صداقت و درستی البته در جهت منفعت شخصی و جناحی نه منفعت ملی.
  • هادی ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مطمئنا آقای دکتر روحانی که انشااله خداوند حفظ و موفقش کند از نیروهای نظام و خار چشم دشمنان است ولی از آن روشن تر اینست که آقای شریعتمداری که هوا ورش داشته که تحلیل گره یکی از دشمنان دانای نظام و یا دوست نادان نظام است. چون همیشه به نفع شخصی و یا جناحی تحلیل کرده و افکار و تحلیلهای آبکی خودش را میخواد به مردمی که از پشت پرده ها خبر ندارند تلقین کنه و میخواد بگه که خیلی میفهمه.
  • ناشناس ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ممنون. بالاخره یه آدم منصف پیدا شد. یا اینکه مشرق نظر این یکی رو نوشت!!!
  • ناشناس ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    انشاالله......
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مقالات کیهان به نوشته شریعتمداری رو قبل از انتخابات در مورد دکتر روحانی ودکتر عارف واصلا ح طلبان بخواتید ببینید ایشان چقدر کم حافظه و دروغگوست وچگونه میخواد ارای ملت را صاحب شود حالا که شکست سختی خورده
  • هادی ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    منظورت کدام ملته ؟؟؟ همان ملتی که به آقای دکتر جلیلی رای دادند؟ چشم شما دادگاه را برپا کن و بجای آقای دکتر روحانی 18 میلیون نفر را محاکمه کن.
  • هادی ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من فکر میکنم در کنار تمام امتیازاتی که آقای دکتر روحانی برای برنده شدن داشت نباید تحلیلهای آبکی آقای شریعتمداری را هم نادیده گرفت. تشکر آقای تحلیلگر سیاسی آبکی
  • ناشناس ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بله همینطوره
  • ناشناس ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اف بر شما بی ادبان. متاسفم برای این سایت که بی ادبی ها را میگذارد ولی تحلیل های خوب را نه!! یه قدری از ماهواره بیرون بیایید و واقعیتها رو ببینید، تا یواش یواش مودب شوید!!!!
  • ناشناس ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چقدر ادب از مکالمات ما رخت بر بسته!!!! عاقبت دیدن فیلم های مستهجن در ماهواره و مطالعه نکردنِ تاریخ کمیِ استدلال و شروع به فحاشی ست. اگر منطق دارید با آن جواب آقای شریعتمداری رو بدهید.
  • حسین ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    از مشرق می خوام همین تحلیل رو با اسم مثلا احمد توکلی رو سایت بزاره اونوقت میبینین همه نظرات عوض میشه.
  • ناشناس ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    در هر دو انتخابات 88 و 92 ، قبل از انتخابات بعضی افراد گفتند: احتمال تقلب وجود دارد! در 88 بعد از شکست گفتند: آآی تقلب شد.... و ریختند بیرون! ولی در 92 بعد از پیروزی گفتند: دمکرات ترین انتخابات بود!!! هر دو در نظام.... و باز ریختند بیرون...!! خدایا ذخیره ات را برسان.... آقای شریعتمداری تحلیلش درست است. همیشه....
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقا پویا! اتفاقا ایشون گفته بودند که "در صورت عدم اجماع اصولگراها" احتمال اینکه آقای روحانی به دور دوم بپرند(!) وجود دارد...
  • نقی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من کاری به نظر آقای شریعتمداری ندارم . گرچه اعضی از حرفاشون رو قبول دارم و بعضی هاش رو هم نه چه این وری چه اون وری ما با آرمانهای انقلاب ، امام ، و شهدا کار داریم 4 سال پیش رو یادمون نره خیلی از طرفداران منتخب امروز بازنده های دیروز بودند و کارهای بعد از انتخاباتشون هنوز یادمون هست . بی انصافیه اگر در مورد حزب الهی ها اینطور صحبت بشه . اگر تو این چند روز توخیابون راه می رفتید می دیدید چه رفتار بدی چه نگاه های تحقیر آمیزی در حالی که همین بچه ها بعد از انتخابات با اخلاق و محترمانه به رأی مردم رفتار کردند .
  • هادی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری به اصطلاح تحلیل گر شما که اینهمه امتیاز از آقای دکتر روحانی سراغ داشتی چرا دست به تخریب ایشان میزدید و اکنون هم میزنید؟ شما دقیقا همان دوست نادان یا دشمن دانای این نظام مقدس هستید. پس لطفا برای ایجاد همان همدلی که شعارش را میفرمائید بس کنید و دیگر تحلیل نکنید و مشغول چاپ همان روزنامه عتیقه خود باشید.
  • ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    پیشنهاد می کنم اینجا رو بخونید: http://www.ghadiany.ir/ و http://www.ahestan.ir/?p=12310 + مشرق اگه طرفدار آزادی بیان هستی تایید کن...
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    شریعتمداری عادت داره افاضات بفرماید
  • مهدی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    رضا حرفت کاملا درسته.شک نکن که ادبت از شریعتمداری خیلی بیشتره
  • ص ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    من فکر کنم اگر آقای روحانی یه بنده خدایی رو ((تو)) هم صدا کنه شما میگین بی ادبیه.آقای روحانی چه بی ادبی به مجری شبکه دو کردند؟ 18 میلیون رای به روحانی سیلی محکمی به صورت امثال شماست.
  • عجیب ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    از شریعتمداری چنین تحلیل هایی بعید نیست عزیزم همیشه همین جوری تحلیل می کنه.
  • ط ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آرش جان در ظلمی که به نظام شد وافراد بیگناهی که در 88 کشته شدند امثال آقای شریعتمداری بیشتر مقصر بودند تا امثال هاشمی و خاتمی.
  • مهدی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    همین آقای شریعتمداری اگر فردا خود خاتمی رئیس جمهور بشه خاتمی رو از اصلاحات جدا می کنه و از خودش می دونه.آخه منافق بودن چقدر
  • هم وطن ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس جان آقای شریعتمداری واقعیت رو گفتن واز رییس جمهور منتخب هواداری کردند (با وجود تمام انتقادایی که حین رقابت انتخاباتی داشتند) این قبول کردن دموکراسیه، خوب بود مثل 88 میگفتند تقلب شده و میکوبیدند تو سر رییس جمهوری که مردم انتخابش کردن؟ جواب سوالاتونو گرفتین؟ بین همین کامنتها یه عده نوشتن این حرفها سمپاشیه یعنی درست برعکس شما فکر میکنند؟ این هردو موضع گیری عجیبه! به فکر منافع ایران اسلامی مون باشیم نه جناح بازی و دو روز خوشی خودمون
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    قدر هاشمی را که خوب میدونه!!!!تمام افراد خاتواده هاشمی دیروز در کنفرانسش بودند !!!
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ای ول به اصولگراها،که انقدر محجوبن،اگه روحانی رای نمی آورد،الآن بازم داستان داشتیم، هر روز آتیش بازی،مثل سال 88 که انتخابات کوفتمون شد.راستی چرا نمیگید تقلب شده؟
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    شریعتمداری مجبور است این حرفا بزند چون برنامه ریزی او و سایر تمامیت خواهان کاملاً از بین رفت
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    گفت اگه اجماع نکنین طرف مقابل رای میاره
  • لیلا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مملکت آزاده هر کسی حق اظهار نظر داره
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عجب چیزی گفتی! کیف کردم
  • amir ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عقلانی ترین راه برای حفظ وجهه خود در بین ملت این هست که اشتباهات خود را بپذیرند و راه سکوت را در پیش بگیرند.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حرف حق تلخه !!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    روحانی رئيس جمهور شد خاتمی خودشو اویزون کرد تا یه کم کسب ابرو...........
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    برای تداوم حیاتمان به غرب نیاز داریم !!!!!!!!!!!!!! اقای منصور همین یه جمله دنیایی ذلت خواری پستی درش هست برا اینجور افکار غرب گرایانه متاسفم
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    امثال شما باید دست از سر این ملت بردارین که منطقتون کف خیابونا ریخته
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    چون به مزاج شما خوش نیس مغرضانه اس حقیقت تلخه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    عاقبت دیدن فیلم های ماهواره و مطالعه نکردنِ تاریخ مسئله رو کف خیابون کشیدنه ادعای تقلبه که حالا میبینیم بازم سران وطرفداران که ادعای تقلب دارن لطف کردن رای دادن یه بام و دو هوا که نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ایشون هیچ وقت تخریب نمی کنه و روشنگری و بصیرت دادن به مردم تخریب نیس شریعتمداری همیشه خاری در چشم دشمنان داخلی و خارجی بوده و هست سردار قلم دوست داریم همیشه حرف حق رو بزن
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    دوستت داریم سردار قلم تا مادامیکه طرفدار رهبری هستی زنده و پاینده باشی
  • علی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    کجا حاج حسین تخریب کرد اینکه میگه اصلاحاتی مدیون یا راست سنتی عضو جامعه روحانیت مبارزه تخریبه یه دو قدمی از مملکت برو بیرون تو کشورهای منطقه ببین ایرانی براشون یعنی چه یعنی عزت افتخار ارتباط سازنده با ذلت فرق میکنه
  • علی ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اولا حاج حسین عزیز غیب گو نیست تحلیل گر البته یه تحلیل گر متقی و بصیر و عالم ثانیا خودد روحانی هم به خیالش هم نمی رسیدکه رئیس جمهور شه
  • علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    حاج حسن عزیز اجرت با امام زمان عج
  • علی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    میخوام ببینم دیگه آقایان جرات دارند کاریکاتور رئیس جمهور بکشند توی 4 سال 300000 تیتر توهین آمیز علیهش بنویسیند مصاحبه انجام نشده رو نقد کنند و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اتفاقا کیهان یه تنه یه طرف همه نشریات زرد یه طرف مثل آفتاب مردمسالاری و شرق و غریه
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اعتدال چیه اینکه ببین حق و باطل معلق بمونی اعتداله .اعتدال از عدل میاد یعنی حرکت بر مدار حق نه نفاق و تزویر
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    طالبان شمایید که تحمل حرف حق رو ندارید
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مصالح نظام رو شما تشخیص میدید نگو مصالح نظام بگومن خوشم نمیاد
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خدوم؟ کدوم خدوم؟ این بحرانهای اقتصادی خدمته؟
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ادب رفته پیش دکتر گل بچینه
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اینا همین الانم بازنشستن
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بله روز آخر گفت اجماع ولی قبلش هی میگفت هاشمی نمیاد، بیاد رای نمیاره، روحانی رای نداره
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه و شریعتمداری رو هم هدایت
  • صادق ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری دقیقا همینی است که گفتید چون ما هم همین طور فکر می کردیم اما به نظر شما جای این صحبت ها این جا و در این موقعیت حساس بود؟! الآن باید به منتخب ملت تبریک گفت و او را تشویق و همراهی کرد نه واکاوی علل رأی آوری او.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    لیلا خانم پس چرا مملکت تا سال قبل آزاد نبود؟ چرا بقیه نمیتونستن حرف بزنن؟
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اعتدال خستگی نداره مگر اینکه به یکی از دو طرف بغلته
  • جناب ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری ما نگران وضع جسمانی شما در این 4 سال ریاست جمهوری حزب اعتدال و اصلاح طلبان هستیم. انفارکتوس نزنی!
  • موساد ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس با لحن آروم تر بگو این طور خیلی ضایعه
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آهای فتنه گرای 88 شما حرف نزنید
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    با عرض پوزش خدمت ناشناس پس این اشرافیت رسانه ای چیه اصلاحاتی ها داشتن
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    اقای شریعتی اصلا ازت خوشم نمیاد چرا اینهمه گوشت تلخی
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    آرمین جان اگه تقلب شده بود پس چرا موسوی ساعت یازده شب خبرشو داد خواهشا بفهم تمنی میکنم
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مسلم جان چرا در جامعه ای که زندگی میکنی ترویج فرهنگ فحش دادن میکنی!!!!
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جواب کلیدش اتفاقا عالی بود. گفت حضور مردم کلیدی هست که هر قفلی رو باز میکنه که والله همینطوره
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    یعنی میخوای بگی میر حسین فتنه گر دستش به خون اونا آغشته نیست قرآن چه خوب گفته الفتنه اشد من القتل
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بذار برات روشن کنم آقای جلیلی(حفظه الله)برای این معلوم نبود میاد یا نمیاد که از نظر قانون اشکال داره قبل از موعد قانونی تبلیغ کنی افتاد یا بندازم
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بابا چرا ناراحت میشین؟ مگه همین محمود محبوب شما همین حرف رو باب نکرد و شما کف نزدید؟ اگر بی ادبی بود چرا مثل حداد عادل که اوون موقع تذکر داد شما تذکر ندادید؟ مگر کیهان هر روز از همین حرفا بدتر رو در ستون گفت و شنود چاپ نمیکنه؟ آخریش ماجرای موز و کمر بود که امروز چاپ کرده
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بنده موافق محاکمه هستم ولی همه از محمود و مشایی تا شریعتمداری و موسوی و کروبی با لباس زندان محاکمه شوند انشالله
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مهم نیست کی رای داده شریعتمداری میخواد اختلاف افکنی کنه و از نیروی اصلاح طلبا برای فرسایش دولت اعتدال استفاده کنه تا بدست خودشون ناکارآمد شوند. هوشیار باشید که شیاطین مجددا از آستین دوستان سربرخواهند آورد. اتحاد ملی به فرمان رهبری و حول ایشان خواست ملت است
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    داداشی این 18 میلیون از اوون 24 میلیون هم مهمتر بود چون 8 تا کاندیدا بودند در ضمن یه عده ای هنوز برای اوون حوادث با انتخابات قهرن حدود 14 میلیون
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    جانم فدای سید علی. ولی کی گفته شریعتمداری اصحاب رهبری هست؟ فقط چون خیلی دم از ولایت میزنه؟ زبیر هم روزی خیلی دم از علی میزد داداش
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ناشناس جان عامل تفرقه در صدر اسلام هم امثال شما تندروهای نادان بودید که خون به دل علی کردید
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    خواهرم! حاج حسین قبله آمال بنده بود هر زور بدون سرمقاله و گفت و شنود کیهان سرنمی شد. ولی قبول کن تو این انتخابات هم تحلیل هاش غلط از آب در اوومد و هم به نظرم تقوا رو هم داره میبازه با این اختلاف افکنی هاش
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بهترین نظر هم همین بود که خوندم. اگر حمایت خاتمی و هاشمی نبود پس حمایت کی بود؟ اصولگراها که قد تخم پیاز کاندید داشتند و از روحانی حمایت نکردند
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    همچین میگه نه به اصول گرایی که انگار نظام عوض شده مردم از عقیده یکی خسته شدند به عقیده دیگری که جالب می امد رای دادند یک روزاز این عقیده هم خسته میشن -سیاسی نیستین زود جو گیر میشین
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    تو دیگه از کدوم پشت کوه امدی با این تحلیلت-دیونه
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    ما نوکر رهبر هم هستیم ولی حرفت در مورد کسی مثل شریعتمداری خیلی بی خود بود
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مطمئنی درست امدی تو سایت بهتره جای دیگه بری ادب یاد بگیری
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    بهتره سایت های دیگر رو بری تا ببینی چقدر نظر مخالف میذارن
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    0 0
    مثل اینکه بد جوری سوختی اقا رضا !!!!!!!!!!!!!
  • آقا ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    آقای شریعمداری چرا افرادی مثل شماهمیشه خواهان این هستید که جو ایران متشنج شود . مگر همان آقای هاشمی کمتر در زندانهای طاغوت شکنجه دیده است .آیای خدای که بعد از چندین دهه توبه کردن افراد، توبه آنها را قبول نمیکند . تورا خدا دست از کینه توزی بردارید بگذارید مردم زندگی آرام وآزاد داشته باشند.
  • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سردار قلم خجالت بکش مردم از تو نفرت دارن بجای اینکه این حماسه سیاسی را تبریک بگوئی مرتب سمپاشی می کنی این شادی را با افکاری که داری به کام ملت تلخ می کنی به حول قوه الهی این ملت با افرادی مثل تو در زمان مناسب برخورد خواهندکرد
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    برادر شریعتمداری واقعا خیلی زور داره آدم بیاد به خاتمی بگه جاسوس و به هاشمی بگه بستر ساز فتنه و بی بصیرت و سال بر علیه اونها تبلیغ کنه اما نهایتا کاندیدای اونها رای بیاره. واقعا باید فهمید که خداست که انسانها رو عزیز و ذلیل میکنه. مثلا خاتمی بعد از 8 سال تخریب هنوز محبوبه. هاشمی بعد از این همه توهین هنوز محبوبه. شما هم کاری رو بکنید که رییس جمهور محبوبتون فرمودن. یعنی آب رو همونجایی بریزین که میسوزه.
  • جعفری ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    الان جای این حرفها نیست باید دست به دست هم بدهیم و ایران عزیز واسلامی رااباد با یاری خداوتد بزرگ انشااله
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ما نمیدونیم این شریعتمداری چیکاره مملکت ماست بخدا...آقای همه کاره هیچکاره لطفا بخودت اجازه نده راجع به رییس جمهور ما صحبت کنی..یا علی
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سمانه خانم روزنامه های جوان و وطن امروز و رسالت و سیاست روز و ... هم دست اصلاح طلبها بوده !؟
  • علی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    "سياه‌نمايي‌هاي گسترده عليه دولت کنوني و ناديده گرفتن خدمات برجسته و بعضا کم‌نظير آن"
  • امین ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    جان هر کی رو دوست دارید این دعواهارو بزارید کنار دیگه کمک کنیم به منتخب ملتدر پیشبرد اهدافش با دعوا و دشمنی با هم دیگه هیچی درست نمیشه
  • علی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    تا سال قبل مملکت آزاد نبود این جوک جدید رو خودت ساختی یادت رفته کاریکاتور رئیس جمهور رو کشیدند 300000 تیتر توهین آمیز فقط تو چهار سال اول بهش بستند مصاحبه انجام نشده رو نقد کردند رمال نامیدنش دوره خاتمی جرات داشتند بهش چپ نگاه کنند دوره هاشمی که دیگه هیچی .....چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید درسته احمدی نژاد تو دولت دهم بویژه دو سال آخر دچار حاشیه شد اما خدماتش قابل مقایسه با 6 دولت قبلی اش نیست .... مملکت باحالی داریم عافیت طلبها همه غیر خودشون رو افراطی و تفریطی می خونند یه گناه از یه نفر سر بزنه به همه گناهان متهم میشه ... انگار نه انگار قیامتی هم هست باور داشته باشیم توی سیاست گناه هست
  • علی ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اصلاحاتی ها اگر مقبولیت داشتند دست به دامان یک عضو جامعه روحانیت مبارز نمیشدند عزیزم
  • فوق لیسانس بیکار ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام ناشناس جان کدوم واقعیت همیشه تلخه؟؟؟؟ این که مردم شما رو نخواستن واقعیت تلخی هست این که مردم از سید عزیزمون خاتمی حرف شنوی دارند؟ این که مردم شما رو نمیخوان دیگه؟ میدونی دلیل همه اینا چیه؟؟؟ ما از این افکار افراطی شما خسته شدیم 8 سال از بهترین لحخظات زندگیمون رو خراب کردین. من فوق لیسانس هر جا دنبال کار می گردم هیشکی جوابمو نمیده چون عدالت نیست اینجا فقط پارتی
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    همین حسین آقاهابودن که باجانبداری نادرست ازاحمدی نژادباعث روسیاهیه اصولگراهاشدن حالامردم بهشون فهموندن که باهیچ کس عهداخوت نبستن هرکس که بهشون خیانت کنه روتوروش تف میندازن هر کش که باشه اینهمه جشن وپاکوبیه مردم برای ازمیدون به درشدن اصولگراهاروندیدن؟ جای چرندگویی بریدتوبه کنیدوخودتونودرست کنید
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    البته اگر منظورتان از اکثر مردم تعداد محدود هواداران خاتمی است که یار خود را حذف کردند تا با نومیدی از پیروزی حکایتشان بشود حکایت همان مورچهه که بال سوسکی را آورد و خودش را در کل غذا سهیم دانست ، درست میفرمائید اما اگر راست میگوئید ایقدر رای داشتید نفر خودتان را حذف نمیکردید.
  • دوستدار خاتمی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    سید عزیز ما رو خداوند آبرو دار کرده نیاز به هیشکی نداره شما هم برید بچسپید به خاتمی عزیز بلکه شما هم آبرویی کسب کنید من موندم چطور روتون میشه اینطوری در مورد خاتمی عزییز حرف میزنید
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ط و هادی .ملت همان ملتی است از دید شما که روز عاشورا آن فجایع را ببار اورد از زبان فتنه گر شدند مردم خداجو .............اتفاقن خیلی خوبه که دادگاه بر پا بشه تا معلوم بشه امثال حاج حسین مقصر کشته شدن مردم بودند یا آنها که ساعت یازده شب و در حالی که هنوز شمارش ارا شروع نشده خبرنگاران خارجی و داخلی را دعوت میکند که من برنده انتخاباتم و بعد هم مردم را به خیابان میکشاند و هشت ماهی که مملکت را دست خوش حوادث کرد .....متاسفانه چشمانتان حقایق را نمی بیند چون دید شما از ازادی ووو چیز دیگری است عزیز من خودتان هم میدانید منظورم چیست
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ادب و تریبت شما مدعیان اصلاح طلبی من را کشته ..........
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    کافر همه را به میش خویش پندارد ..................مردم را به مرگگرفتند تا به تب راضی بشوند ................مردم به سیاستها رای دادند یا از فرط فشار اقتصادی به ایشان را ی دادند ؟ دستگاه زرداران برایش کاری نداشت تا دلار را به مرز چهار هزار تومان برساند که رساند همانها که الان منزلشان ملیاردی است ولی خانه پدریشان در سمنان قیمتی ندارد .افتاد؟
  • حرف حساب ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ادب هم خوب چیزی هست ناشناس هر کی مخالف شما هست خاک بر سرش باشه؟؟؟ کاش ما با خاتمی محشور بشیم ولی با کسی که به همه مردم تهمت و افترا میزنه روبرو هم نشیم مگه شریعتمداری کی هست غیر از یک آدم افترازننده به خلق خدا؟؟؟؟؟؟ عزت و بزرگی دست خدا هست و به هر کی دوست داشت میده تا کور شود هر آن که نتوان دید
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شریعتمداری اهل هدایته شما نون به نرخ روز خورا اهل شقاوتین
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    چهره این بزرگوار نزد اهل ایمان شناخته تر است تا نزد اهل تزویر
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    فعلا که شما رفتین زباله دونی
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    از حرف حق خسته شدی مشکل از خودته!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اصلاح طلبا اگه حرف حق بلدین جواب این کامنتو بدین
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اینها روشنگریست نه فتنه
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    انهایی که رای ندادن خائن هستند چون امکانات این کشور را استفاده می کنند اما حاضر نبودن به خاطر این اب وخاکی که از ان استفاده می کنند رای بدهند به نظر من اینها یا خیلی عقب افتاده اند یا خیلی نامرد که حتی به این اب وخاک رحم نمی کنند
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    همون جور که دروغ گوهایی مثل تو رو در این مملکت راه میدن که اظهار فضل کنی-خاله خرسه
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مثلا شما اصلاح طلبها چه غلطی بجز سطل اشغال اتیش زدن بلدید-امیدوارم ایندفعه مردم رو اتیش نزنید
  • اییرانی مسلمان ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    برو خدا روزیت رو جای دیگه بده
  • ایرانی مسلمان ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما اصلاح طلبها چه خودتون و ادم حساب کردین
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اقای شریعت مداری واقا چقدر به شریعت پایبندی شریعت یعنی اسلام عزیز می گوید توهین افترا تهکمت به مومن عرش خدا را میلرزاند چگونه به خودت اجازه می دهی اینقدر گناه کنی البته بعید نیست که چندان به عذاب الهی معتقد نباشی
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خطاب به دوست عزیزی که می گن می خواین روزنامه کیهان رو ازمون بگیرید می خوام بگم کیهان روزنامه نیست کذب نامه است اولا ثانیا اگه قشر فرهیخته جامعه به پیروی از خاتمی و به امید رسیدن به حقوق حقه خودشون به روحانی رای نمی دادن عمرا رای می آورد.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    البته آن 14ميليوني که راي ندادند به روحاني نزديکترند تا امثال شريعتنداري
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اگر اصحاب رهبري امثال شريعتمداري است که ..... اصحاب رهبر آنهائي هستند که در عمل حماسه سياسي را آفريدند و مردم سر خورده را به پاي صندوق راي کشاندند و حماسه عظيمي خلق کردند که دوست و دشمن هنوز در تحليل آن در مانده اند
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اينها از روحاني حمايت نکردن تا مردم اشتباها به ايشان راي بدهند و اين جماعت آقاي جليلي را ميخواستند از چشم مردم بيندازند شروع به تبليغات برايش کردند چون فهميدند که از هرکسي خيلي تعريف کنند ايندفعه راي نمي آورد چون ايشان يک تحليل گر قهاري هستند حالا فهميدي چرا
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    اینها اثرات سوزش هست که هر روز از یکجا میزنه بیرون آقای بازجو
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شریعتمداری خوبه شما یه دفعه سکته نزنین
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ایشون وظیفه اش روشنگری است طلحه و زبیر هم خیلی خدمت کردن اما سرانجام چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    فعلا مردم در 9 دی به امثال شما زیاده خواها تو دهنی زدن سردار قلم راهش درسته و خداییه تا اینا هستن خواب راحت به چشم شما نمیاد
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    خلاف کردن اگه مردن پا خلافشون وایسن عزت و ذلت دست خداست اما خاتمی و هاشمی راه عزت رو بر نگزیدند
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    ایشون یه تئوریسین هستن و خار چشم دشمنان زنده باد سردار قلم
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    0 0
    شما توبه کنین احمدی همیشه محبوب میمونه مردم با شما هم عهد اخوت ندارن امثال شریعتمداری خار چشم شماس خدا حفظش کنه
  • شناخته شده ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    منظور ازجنایات ،حادثه کهریزک که نیست انشا... درضمن آقای خارج از مدارشریعت باگندهایی که تواین 8سال زده داره خودشو پشت رئیس جمهور منتخب وشریعتمدار قائم میکنه
  • ما ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    آ.شریعتمداری اصولگرای عزیز خودتونوخسته نکنید این مردم دیگه میفهمن.ی سوال اگه روحانی شکست میخورد بازم این حرفارو میزدی؟عمرررررررررررررررا
  • علی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    کاملا موافقم آقای شریعتمداری به تیم خودی گل می زند!!!
  • علی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    موافقم صد در صد
  • صدرا ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    نون بری نکن حاج حسین خود خوری نکن حاج حسین
  • شناس ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    خیلی با حال گفتی..ایول=))))
  • محمدرضا ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اقای شریعت مداری از جین شارپ چه خبر هنوزم میای تلویزیون جک تعریف کنی خداییش تو این 4 سال من همین یه اسمو یاد گرفتم ازت یه کی دیگه هم بود فکر کنم اهان سوروس
  • یک دوست ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    مگر قران نمی گوید یهود بدترین دشمن شماست چطور بعضی ها دم از سازش با غرب که در اختیار یهود است می زنند ایا با این همه ثروت که دارند زیر بار ما می روند یک امتیاز می دهن دها می گیرند دقت کنید
  • قلی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    تجویز به سارا خانم " لطفا یک سیلی به خودت بزن شاید هنوز خوابی . تجویز برای برادر حسین (آب را آنجا بریز که هنوز هنوزه می سوزه )
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    واقعا" حیف سنگ پا
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    امثال شریعتنداری فکر میکنن مردم یعنی خودشون
  • زهرا ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    اقای اکبر شما یا ادمه بیسوادی هستی یا چشمتو به حقایق بستی اگر یک باره دیگه صحبتهای شریعتمداریو بخونی میفهمی که تخریب نکرده یه خورده سطح سواد سیاسیتو ببر بالا
  • میم ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    شب دراز است و قلندر بیدار........
  • میم ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    0 0
    پس میشه بگید اون نامه ی بی سلام برای چه بود؟در زمانی که دشمن نظاره گر بود چه کرد همین اقای شکنجه دیده؟؟؟؟؟ یادمان نرفته اشک رهبرمان یادمان نرفته این عمار؟ رهبرمان ...
  • sara ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    0 0
    علیکم السلام آقا محمد،فکر می کردم مخاطبام یکم بیشتراز این قدرت تحلیل داشته باشند! هیچ وقت نه احمدی نژاد رو نه هیچ کس دیگه رو با پیامبر مقایسه نمیکنم ، احمدی نژاد نماینده یه کشور اسلامی بود منظورم این بود که با هو کردن از ارزش ومقام کسی کم نمیشه،منظورم این بود که باید از همین هو شدن نترسیم .اگه بازم نیفتاد فکر کنم کلا زبون همدیگه رو نفهمیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس