کد خبر 223094
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹

کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به تشکیلات خودگردان، برکناری سرلشکر "سلطان ابوالعینین" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، رئیس امور سازمان های مردم نهاد و مشاور رئیس تشکیلات خودگردان در امور سازمان های مردم نهاد را به سبب اظهاراتی ضد اسرائیلی خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، ابوالعینین، اخیرا به دیدار خانواده شهیدی رفته بود که عملیات پست بازرسی زعتره در جنوب نابلس را انجام داده بود که به هلاکت یک شهرک نشین صهیونیست منجر شده بود و در این دیدار بر ضرورت مبارزه با شهرک نشینان غاصب اسرائیلی تاکید کرده بود.

رأفت علیان رئیس دفتر سرلشکر ابوالعینین در این خصوص به خبرگزاری فلسطینی "معا" گفت: کنگره آمریکا در اعتراض به این دلجویی این مقام فلسطینی از خانواده شهدا، اخراج وی از جنبش فتح و تبعیدش به خارج از فلسطین را خواستار شده است.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان که به وابستگی به آمریکا و سازش با صهیونیست ها شهره است، از این میزان دخالت آمریکایی ها در امور فلسطینی ها به ستوه آمده و در نامه ای خطاب به کنگره آمریکا نوشته است: سرلشکر سلطان ابوالعینین رهبری منتخب در سازمانی بزرگ و کارمند تشکیلات خودگردان است و در جنبش فتح فعالیت می کند، کنگره آمریکا بهتر است به جای جمع آوری اطلاعات موثق از دیدارهای شخصی فلسطینی ها، درباره تجاوزهای شهرک نشینان صهیونیست به مساجد، مدارس و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری اطلاعات موثق جمع آوری کنند.

رژیم صهیونیستی در قبال نامه کنگره به تشکیلات خودگردان موضع رسمی اتخاذ نکرده است، با این حال این رژیم در جنگ غزه با اظهارات سرلشکر ابوالعینین دردعوت به مقاومت فلسطین مخالفت کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس