کد خبر 222376
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶

بر اساس نظرسنجی یک موسسه آمریکایی، محمدباقر قالیباف با 39 درصد آرا پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی است و پس از او محسن رضایی قرار دارد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: بنابر نظرسنجی تلفنی موسسه «اطلاعات و افکار عمومی آمریکا» که از مردم ایران و به‌طور تلفنی انجام شده است، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران با داشتن حدود 39 درصد از آرا، در صدر کاندیداهای انتخاباتی است. این نظرسنجی در یک جامعه آماری 1000 نفره انجام شده است.

با این حال بر اساس این نظرسنجی، هنوز 57 درصد از مردم ایران تصمیم نگرفته‌اند که به چه کسی می‌خواهند رای دهند و این بدان معناست که جمعیتی که هنوز کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند، قادرند نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

از سوی دیگر، رای قالیباف در بین زنان جامعه ایران نیز بالاست و به 47.7 درصد می‌رسد. قالیباف در بین افراد زیر 40 ساله نیز وضعیت بهتری دارد.

این نظرسنجی حاکی از آن است که تنها بخشی از جامعه ایران که قالیباف در آن از اکثریت برخوردار نیست، جامعه روستایی ایران است. در بین روستائیان ایران، وضعیت محسن رضایی از قالیباف بهتر است. محسن رضایی در کل نیز با 16.6 درصد آرا در جایگاه دوم است.

سعید جلیلی نیز با کسب 13.9 درصد آرا جایگاه سوم را در این نظرسنجی به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است که طبعا آمار آرای اعلام شده کاندیداها در این نظرسنجی به کسانی اختصاص دارد که تصمیم خود را گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    0 0
    با جامعه آماری تون گیر کنید همچین نتونید تکون بخورید اونها آنچه را مطلوبشون هست رو میخوان به کرسی بشونند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس