کد خبر 221620
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد، سئول و پیونگ‌یانگ برای نخستین بار پس از دو سال، فردا (یکشنبه) در یک روستای مرزی مذاکرات دولتی خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،  پس از آنکه سازمان ملل به دنبال سومین آزمایش اتمی کره شمالی در ماه فوریه تحریم‌های شدیدتری بر این کشور اعمال کرد، تنش در شبه جزیره کره افزایش یافت اما در ماه اخیر این تنش‌ها کاهش یافته است.

کره شمالی در اقدام دیگری برای بهبود روابط خود با کره جنوبی روز جمعه یک خط ارتباطاتی صلیب سرخ را بازگشایی کرد.

انتظار می‌رود که مذاکرات روز یکشنبه فضا را برای نشستی در سطح وزراء که برای روزهای آتی برنامه‌ریزی شده، آماده کند. کره شمالی و کره جنوبی از فوریه 2011 تاکنون مذاکراتی برگزار نکرده‌اند.

پیونگ‌یانگ با پیشنهاد کره جنوبی در خصوص برگزاری نشستی در روستای «پانمونجوم» موافقت کرده و این امر درست دو روز پس از آن صورت گرفته که سئول پیشنهاد داد تا مذاکراتی در خصوص مسائلی چون بازگشایی منطقه صنعتی «کائسونگ» برگزار شود.

کره شمالی در ماه آوریل 53 هزار کارگر خود را از منطقه صنعتی مشترک کائسونگ خارج کرد و فعالیت این منطقه صنعتی مشترک را به حالت تعلیق درآورد. کره جنوبی نیز اوایل ماه مه تمامی کارمندان خود را از این منطقه صنعتی خارج کرد.

پس از آنکه پیونگ‌یانگ در روزهای گذشته پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد، سئول با دعوت از کره شمالی به مذاکراتی در سطح کابینه که در 12 ژوئن (22 خرداد) در سئول برگزار می‌شود، به این پیشنهاد کره شمالی پاسخ داد.

سئول قصد دارد تا در این نشست در خصوص مسائل مختلفی از جمله برنامه‌های تجاری و جدایی خانواده‌هایی که در جریان جنگ 1950 تا 1953 کره از یکدیگر جدا شده‌اند، مذاکره کند.

نشست روز یکشنبه در حالی صورت می‌گیرد که شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در کالیفرنیا نشست خود را آغاز کرده‌اند.

این دو رهبر در جریان نشست خود اعلام کرده‌اند که به دنبال راه‌هایی برای افزایش روابط در خصوص چالش‌هایی از جمله کره شمالی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس