سخنان رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) بازتاب های مختلفی در رسانه های جهان داشت.

به گزارش مشرق، بيست و چهارمين مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران با حضور میلیونی ایرانیان و صدها مهمان خارجی صبح امروز برگزار شد.

سخنان حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم بازتاب های مختلفی در رسانه های خارجی و بین المللی داشت که قسمتی از آن را در ادامه مشاهده می کنید.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی که به بازتاب بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اختصاص داشت، به این نکته اشاره کرده است که رهبری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند که کاندیداها نباید با امتیاز دادن به غرب، منافع غرب را بر منافع ملت ایران اولویت بخشند.

آسوشیتدپرس به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرده است که دشمنی غرب با ایران ناشی از اصل وجود جمهوری اسلامی است.

بر اساس این گزارش، رهبر ایران همچنین اقتصاد را مهم‌ترین مشکل ایران دانست اما تاکید کرد که این مشکل با کاهش مصرف و مدیریت بهتر حل خواهد شد.

آسوشیتدپرس همچنین به این بخش از بیانات رهبر انقلاب نیز توجه کرده که طی آن، ایشان شائبه حمایت رهبری از هرکدام از کاندیداها را رد کردند.

پایگاه اینترنتی روزنامه‌ تودی‌زمان ضمن اشاره به سخنان امروز (سه‌شنبه) رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام خمینی (ره) نوشت: "رهبر ایران از کاندیداها خواست برای راضی ساختن غرب  به آنها امتیاز ندهند. این سخنان پس از آن مطرح شدند که چند نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند بر بهبود روابط ایران با سایر کشورها متمرکز خواهند شد."

به نوشته این پایگاه اینترنتی خبری ترک: "اظهارات [آیت‌الله] خامنه‌ای که حرف آخر را درباره مسائل کشوری می‌گوید خطوط قرمز کاندیداها را مشخص می‌کند."

تودی زمان در ادامه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرده است: "بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را کم کنیم، عملاً منافع آنها را به منافع ملت ترجیح می‌دهند، این اشتباه است ... عصبانیت دشمن ناشی از وجود جمهوری اسلامی است."

این روزنامه آنلاین ترکیه‌ای در ادامه می‌نویسد: "وی [رهبر معظم انقلاب] اعلام کرد که اقتصاد مهمترین مسأله کشور است اما در عین حال افزود که مسائل اقتصادی را می‌توان از طریق کاهش مصرف و مدیریت بهبود بخشید."

خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، بیشتر به این موضوع توجه کرده است که معظم‌له، تصریح فرمودند که نظری به هیچ‌یک از کاندیداهای 8 گانه انتخابات ندارند.

گزارش خبرگزاری رویترز به نسبت گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری آسوشیتدپرس، با نگاه خصمانه‌تری تنظیم شده است و تلاش کرده که به مسائل اختلافی در ایران بپردازد.


شبکه المنار ضمن پوشش سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارش داد؛ 'میلیون‌ها نفر در این مراسم برای شنیدن سخنرانی امروز امام خامنه‌ای حضور داشتند'

خبرگزاری 'ترند' جمهوری آذربایجان در خصوص سخنان رهبر انقلاب نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، شرکت تک تک مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری را دارای نقشی مهم برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و انتخابات را مظهر اراده ملت دانست.


خبرگزاری فرانسه در انعکاس بیانات رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در مراسم امروز مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد که رهبر عالی ایران تاکید کرد که رئیس‌جمهور آینده ایران نباید امتیازی به غرب بدهد. 

این خبرگزاری که رهبر انقلاب اسلامی را تصمیم‌گیرنده نهایی در مسائل ایران دانسته است، به نقل از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نوشت: «برخی این تحلیل اشتباه را دارند که دادن امتیاز به دشمن باعث کاهش خشم آنان از ایران خواهد شد اما این اشتباه است.»

خبرگزاری فرانسه همچنین به بخشی از فرمایشات رهبر حکیم انقلاب اسلامی که در آن به کاندیداها تذکر دادند که نباید قول‌هایی بدهند که قادر به اجرای آنها نباشند، توجه کرده است.

این گزارش همچنین به نام برخی از کاندیداهای حاضر در مراسم امروز در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرده است.


خبرگزاری چینی شین‌هوآ، 'تلاش دشمن برای ایجاد فتنه و ناامیدی مردم از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری' را به عنوان محور برجسته بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مورد توجه قرار داد.


شبکه تلویزیونی 'المیادین'، با قطع برنامه‌های خود، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به طور زنده پخش کرد.

روزنامه 'واشنگتن پست' نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای بر تلاش‌های کشورهای خارجی برای تضعیف انتخابات ریاست جمهوری 14 ژوئن(24 خرداد) تاکید کرد.
در این سخنرانی بیش از یک ساعته، موضوعات اقتصادی و دیگر مسائل درباره ایران مطرح شد.

بلومبرگ در گزارشی که به بیانات رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی در بیست و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) اختصاص داشت، نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران از همه ایرانیان خواست تا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کرده و «حماسه سیاسی» به‌وجود آورند.

بنابراین گزارش، آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که هدف، حضور شکوهمند در پای صندوق‌های رای است و اظهار داشت: «شما به هر کس رای دهید، رایی به جمهوری اسلامی و نشان‌گر اعتماد به نظام سیاسی خواهد بود.»

بلومبرگ همچنین به این بخش از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرده که طی آن رهبر انقلاب تاکید کردند که به هیچ‌یک از هشت کاندیدای انتخابات، نظر ندارند.

پایگاه اینترنتی تلویزیون العربیه با اشاره به برگزاری مراسم یادبود ارتحال امام خمینی در مرقد مطهر ایشان و نیز سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این مراسم نوشت: "آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، روز سه‌شنبه هشدار داد که رئیس‌جمهور آتی کشور باید از امتیازدهی به غرب اجتناب کند. وی اعلام کرد این امر باعث کاهش تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای تهران نخواهد شد".

العربیه در ادامه نوشت: "[آیت‌الله] خامنه‌ای تصمیم گیرنده نهایی در ایران بوده در مسائل کلیدی، شامل برنامه هسته‌ای مجادله برانگیز این کشور، سخن نهایی را می‌گوید. این برنامه منبع نگرانی زیادی برای غرب است زیرا تردیدهایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایران از این برنامه برای تولید تسلیحات هسته‌ای استفاده می‌کند".

العربیه سپس به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره می‌کند: "بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را کم کنیم، عملاً منافع آنها را به منافع ملت ترجیح می‌دهند، این اشتباه است".



پایگاه 'نیو استریتز تایمز' مالزی: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی هشدار داد رئیس‌جمهور آینده باید از سازش با غرب پرهیز کند چرا که چنین اقدامی سبب کاهش تنش‌ها درباره برنامه اتمی این کشور نمی‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز ولایت ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 0
    من با اعضای خانواده ام در در اول وقت رای دادن در انتخابات شرکت میکنم و دیگران را هم تشویق میکنم شرکت کنند
  • مسلمان ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 0
    يك خبر جديد: كتاب حديث آفتاب با محتواي سيري در حيات فقهي، سياسي و اخلاقي امام خامنه اي از سوي موسسه بوستان كتاب قم منتشر شد. تا چند روز ديگه اين كتاب ولايي راهي بازار كتاب ميشه...
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 0
    من نیز گوش به فرمان حضرت آقا هستم و به دعوت ایشان برای حضور در انتخابات لبیک می گویم...
  • عزت الله ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 0
    غرب از اسلام میترسدومابقی حرف انها بهانه گیریه
  • ناشناس ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    1 0
    قابل توجه حسن روحانی
  • حسین ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    دشمنی با ملت ایران اثرنداردتاوقتی که انگشتان ما ملت ایران اثردارد
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    كسي كه كمترين وعده را ميدهد يعني....... يعني اين كه بهترين كانديد است....... يعنى اىن كه اساس كارش منطقي است.... يعني خدا ترس است...... يعنى راستكو است....... يعني...... يعني........ يعني....... راي ما ..........ِِ........جليلي راستكو
  • مهدی ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
    0 0
    من رای میدم چون نمیخوام مثل دوران قاجار و پهلوی حکومتی دست نشانده و ذلیل و زبون داشته باشیم چون نمیخوام اجنبی مثل زمان جنگ دوم(پهلوی)در ظرف چند ساعت کشورم را اشغال کند و غرور و شرف و عزتم را لجن مال کند چون به حاکمیت اسلام و تشیع ایمان دارم
  • پیرو ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    مطمئنا هر ایرانی که پیرو ولایت فقیه، و پایبند به آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی باشه در این اتخابات شرکت میکنه..... من هم همینطور...یا علی تا 24 خرداد.
  • بسیجی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    0 0
    بنده هم همینطور.انشالله که همگان حضور یابند.درود بر عارف
  • یک جوان ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    به امید خدا مردم شریف ایران با حضور به موقع در سر صندوقهای رأی حماسه سیاسی سال را رقم خواهند زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس