کد خبر 220779
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با انتقاد از تغییر لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: با این بودجه دولت آینده نمی تواند کشور را اداره کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حجت الاسلام  میرتاج الدینی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: شیوه بررسی بودجه در مجلس باید عوض شود و تا این شیوه تغییر نکند، این مشکلات را خواهیم داشت.

وی بیان داشت: معاونت برنامه ریزی و بودجه اشکالات این بودجه را به شورای نگهبان مکتوب داده و جلساتی هم در آنجا برگزار شده و همه موارد را نیز توضیح داده است.

میرتاج الدینی تصریح کرد: معاون برنامه ریزی و بودجه دولت معتقد است که لایحه ای که به مجلس دادیم خیلی عوض شده و اسم آن را نمی توان لایحه گذاشت بلکه به طرح تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات فاحشی در این لایحه ایجاد شده است، گفت: اگر این تغییرات در جهت مثبت بود دولت قبول می کرد کما اینکه در برخی قوانین چنین اتفاقی افتاده اما این تغییرات در جهتی است که در اداره کشور مشکل بوجود می آید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 30هزار میلیارد تومان منابع مالی مشکوک الوصول در بودجه ایجاد کرده اند، افزود: دولت این را به صورت احتمالی در بودجه قرار داده بود اما مجلس آن را قطعی کرده و هزینه قطعی برای آن نوشته است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه این مسئله موجب ایجاد انتظارات در جامعه می شود، اظهار داشت: عجیب این است که بخشی از این مبلغ را هم برای هزینه های جاری گذاشته اند که وقتی این درآمدها حاصل نشد، این هزینه ها امکان پذیر نیست و مشکلاتی برای جامعه ایجاد می کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت طی ماههای آینده تغییر می کند و چه فرقی می کند که بودجه چگونه باشد؟ گفت: دولت به فکر خودش نیست و به فکر جامعه است و اگر بودجه درست نباشد اقتصاد کشور با مشکل مواجه می شود.

میرتاج الدینی عنوان کرد: این بودجه مال این دولت نیست وهردولتی بیاید باید این بودجه را پیاده کند.

وی افزود: باید بودجه آنچنان نوشته شود که هر دولتی بیاید بتواند کشور را اداره کند اما با این بودجه دولت آینده هم با مشکل مواجه می شود.

دولت از جلیلی حمایت نکرده است

میرتاج الدینی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال حمایت دولت از جلیلی، گفت: دولت از هیچ کسی حمایت نکرده است.

معاون رئیس جمهور همچنین بیان داشت: دولت تابع قانون و ولایت فقیه است و تاکید رئیس جمهور در جلسات دولت وعمل آن نیز همین است که تا آخرین روز با همان حدت و نشاط فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: حضور رئیس جمهور در استانهای مختلف و پیگیری و افتتاح پروژه ها و آغاز پروژه های جدید نشان گر این موضوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس