کد خبر 219292
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸

وزارت امور خارجه مصر سفیر اتیوپی در قاهره را در اعتراض به اقدامات اخیر این کشور برای احداث سد در مسیر رود نیل فراخواند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، اتیوپی به تازگی اقداماتی را برای احداث سد «النهضه» در مسیر رود نیل آبی به عنوان یکی از شعبه‌های رود نیل آغاز کرده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه مصری الاهرام گزارش داد، علی الحفنی، معاون وزیر امور خارجه مصر در امور آفریقا با محمود دردیر، سفیر اتیوپی در قاهره گفت‌وگو و مخالفت مصر با این تصمیم اتیوپی را به وی ابلاغ کرد.

الحفنی در این نشست گفت: تصمیم اتیوپی به احداث سد النهضه در مسیر رود نیل تحریک‌آمیز است و به سهمیه آب مصر از این رود لطمه می زند. قبل از هر چیز اتیوپی و دو کشور سودان و مصر که در مصب رود نیل قرار دارند، باید برای پایان دادن به اختلافات به توافق برسند و اصرار به ساخت این سد قبل از تحقق این توافق مطرود است.

یک منبع دیپلمات آگاه مصر نیز گفت: وزارت امور خارجه مصر به طور دقیق تحرکات اتیوپی را برای احداث سد النهصه رصد می‌کند.

این منبع افزود، قاهره منتظر گزارشی است که کمیته فنی سه‌جانبه متشکل از نمایندگان سه کشور اتیوپی، مصر و سودان (هر کشور، دو نماینده) و نمایندگان بین‌المللی از آلمان، فرانسه و آفریقای جنوبی به زودی ارائه می‌کنند. اعضای این کمیته برای بررسی تاثیرات فنی احداث این سد بر مصر و سودان اکنون در آدیس‌آبابا تشکیل نشست داده‌اند.

علاء الحدیدی، سخنگوی رسمی دولت مصر پیش‌تر به خبرنگاران گفت: گزارش این کمیته سه‌جانبه به احتمال زیاد روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس