کد خبر 219049
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰

گروهک تروریستی موسوم به "شهدای یرموک" که پیش از این دوبار صلح بانان سازمان ملل را در مرز جولان به گروگان گرفته بود، چندین وسیله نقلیه سازمان ملل را هم به سرقت برده اند.

به گزارش مشرق به نقل از العالم،  "جوزفین گررو" سخنگوی صلح بانان سازمان ملل در گفت وگو با سایت تایمز رژیم صهیونیستی تایید کرد که عناصر مسلح سوری چندین وسایل نقلیه سازمان ملل را به سرقت برده اند.

اگرچه وی در مورد نوع این خودروها و تعداد آنها مطلبی بیان نکرده است اما در تصاویر منتشر شده از سوی تروریست ها دست کم دو دستگاه زره پوش و نفربر پیشرفته مشاهده می شود.

در روز ششم مارس عناصر مسلح در سوریه گروهی از صلح بانان سازمان ملل را که 21  فیلیپینی بودند، نزدیک روستای "جملا" در مرز اراضی اشغالی با سوریه ربودند، آنها پس از چند روز آزاد شدند اما در گزارش ماه مارس صلح بانان سازمان ملل به بان کی مون دبیر کل این سازمان ملل آمده است که هنوز چهار وسیله نقلیه آنها عودت داده نشده است.

در تصاویری که این گروهک تروریستی منتشر کرده است یک تانکر آب ساخت کارخانه رنوی فرانسه و دو نفربر زره پوش "RG-31 Nyala" ساخت آفریقای جنوبی قابل مشاهده است.

این زره پوش ها ضد مین و ضد بمب های کنار جاده ای هستند، و قابلیت حمل ده نفر را دارند؛ نایلا با قیمت 670 هزار دلاری، به عنوان زره پوشی غیر قابل انهدام شناخته می شود زیرا برای مقاومت در برابر انفجار همزمان دو مین ضد تانک طراحی و تولید شده است.

سخنگوی صلح بانان سازمان ملل می گوید: در حملات ماه های مارس و می  وسایل نقلیه دیگری نیز از صلحبانان سازمان ملل به سرقت رفته است.

گروهک تروریستی شهدای یرموک علاوه بر گروگانگیری 21 صلح بان فیلیپینی در هفتم ماه مارس نیز 4 صلح بان دیگر را به گروگان گرفت که در این گروگان گیری نیز شماری از وسایل نقلیه سازمان ملل به سرقت رفت.

همچنین در حمله دیگر تروریست ها به گروهی دیگر از صلح بانان سازمان ملل در 15 مه فقط ملزومات و وسایل همراه صلح بانان غارت شد اما هیچ وسایل نقلیه ای به سرقت نرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس