کد خبر 218570
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

رژیم آل خلیفه بحرین اعلام کرد، گروه‌های سیاسی در این کشور نباید به هیچ وجه با حزب‌الله لبنان ارتباط داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا،  خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری و امور اسلامی و اوقاف در بحرین با ادعای اینکه حزب‌الله لبنان یک سازمان تروریستی است، دستوری را صادر کرد که براساس آن هرگونه ارتباط میان گروه‌های سیاسی بحرین با حزب‌الله لبنان ممنوع می‌شود.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر مدعی شد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان «تروریست است که بر طبل جنگ در میان امت خود می‌کوبد.»

وزیر خارجه بحرین در ادامه اعلام کرد: وظیفه دینی و ملی همه ما است که فعالیت نصرالله را متوقف کرده و لبنان را از چنگال‌های وی نجات دهیم.

کابینه بحرین بنا به دستور شورای ملی این کشور در آوریل تصمیم گرفت که حزب‌الله لبنان را در فهرست "سازمان‌های تروریستی" قرار دهد، اما مخالفان شیعه شورای ملی را تحریم کردند.

حزب‌الله لبنان در جریان انقلاب فوریه تا مارس 2011 بحرین از سرکوب تظاهرات شیعیان انتقاد می‌کرد و به همین دلیل منامه حزب‌الله را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند.

مسئولان بحرینی مدعی شدند که حزب‌الله لبنان مخالفان را آموزش داده و از آن‌ها حمایت‌های مالی به عمل می‌آورد، اما مخالفان شیعه در بحرین اعلام کردند که خواسته‌های آن‌ها صرفا خواسته‌های ملی بوده و هرگونه رابطه با سازمان‌های دیگر را تکذیب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yaser ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    0 0
    میخی بود بر تابوت خودشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس