کد خبر 215182
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

دیوید کوهن " معاون وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در سخنانی در جمع اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اشاره به این موضوع گفت که واشنگتن به منظور تشدید فشارها به ایران همچنین به کشورهای وارد کننده نفت هشدار داده است تا واردات خود را از ایران کاهش دهند.

به گزارش مشرق، عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که از جولای سال جاری میلادی(10 تیر 1392) فروش طلا به دولت و شهروندان ایران را تحت تحریم کامل قرار می دهد.
 
" دیوید کوهن " معاون وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در سخنانی در جمع اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اشاره به این موضوع گفت که واشنگتن به منظور تشدید فشارها به ایران همچنین به کشورهای وارد کننده نفت هشدار داده است تا واردات خود را از ایران کاهش دهند.
 
کوهن با اشاره به اینکه آمریکا به دو کشور امارات و ترکیه هشدار داده است تا از فروش طلا به ایران خودداری کنند، گفت:" ما به ترکیه و امارات و فروشندگان خصوصی و سایر فروشندگان طلا به ایران اطلاع دادیم که باید فروش طلا به این کشور را متوقف کنند."
 
دیویدکوهن افزود:" مردم ایران ریال های خود را به طلا تبدیل می کنند تا جلوی سقوط ارزش ثروت و دارایی هایشان را بگیرند این به نظرم نشانه این مساله است که آنها متوجه شده اند ارزش پولشان در حال سقوط است."
 
کوهن با اشاره به تلاش بیشتر آمریکا برای ایجاد محدودیت در ورود ارز به ایران گفت که واشنگتن قصد دارد موانع بیشتری بر سر صادرات مواد پتروشیمی ایران ایجاد کند.
 
معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی همچنین در نشست سنا از قرار دادن دو موسسه مالی دوبی در لیست سیاه دولت آمریکا به خاطر مراودات مالی با ایران خبر داد.
 
بنا به گفته وی دو موسسه مالی " هلال " و شرکت تجارت بین المللی" الفیدا" به خاطر مراودات مالی با بانک ملت ایران ناقض تحریم ها شناخته شده و در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند.
 
کوهن افزود که واشنگتن به تلاش هایش برای انزوای بیشتر ایران در سیستم مالی جهانی ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیین ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 0
    تحریم از شما پیچوندنش از ما
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    این ها تصور می کند جهان همان چهار انگشت جلوی بینی آن هاست - قاچاق مواد مخدر را در جهان نمی شود کنترل کرد که خرید آن ممنوع و فروش آن ممنوع و یک عمل ضد انسانی است گرچه دست آمریکا در امر موادمخدر پیداست مع الوصف: - طلا و نفت و ... که فروش آن مجاز و مشروع و خرید آن نیز مجاز و مشروع چطور می شود داخل اراده آدم ها بشوند و بگویند شما نفروشید و نخرید. این قبیل تصورات دقیقا شبیه حکام دست نشانده شیه کشورها است که دشت نشانده آمریکا بر آنجا حکومت می کند - آمریکا هیچ تسلطی به اراده انسان ها ندارد که در جهان اراده کند چی بخورید و بیاشامید و کی بخوابید و کی... این دیکتاتوری ها که بوسیله دست نشانده های آمریکا در قصرهای آن ها مثل کاخ سفید مصرف داخلی دارد در جهان مشتری و عامل به آن پیدا نمی شود. - اگر توانستند به کودکانی که از سرما می لرزند و پدران آن ها نفت از ایران بناست نخرند بفهمانند که نفت دچار خود تحریمی است و آمریکا فرموده و بچه های جهان را بی رحمانه در سرما تلف کنند می توانند بر دنیا سلطه کنند لیکن این تحریم ها خنده آور است و نشان از بی خردی سایستمداران آمریکا باالاخص کنگره مسخره آمریکاست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس