به گزارش مشرق به نقل از مهر، رضا کرمی عرضه نامطلوب کالا و همچنین کم فروشی یا فروش کالاهای همراه و نداشتن خدمات پس از فروش را در رده های بعدی تخلف صنفی برشمرد و افزود: دیگر موارد مانند عرضه نامطلوب کالا و همچنین کم فروشی یا فروش کالاهای همراه و نداشتن خدمات پس از فروش در رده های بعدی تخلف صنفی است.
وی از شهروندان خواست حتما موقع خرید برگه فروش دریافت کنند تا در صورت تخلف بتوانند حقوق خود را پس بگیرند.کرمی با بیان اینکه حداکثر 20 دقیقه پس از تماس شهروندان با سامانه 124 گروه های بازرسی به محل شکایت اعزام می شوند، گفت: در صورتی که شهروندان برگه فروش داشته باشند در محل هم حقوق آنها از فروشنده دریافت می شود.
معاون بازرسی شورای اصناف همچنین از 480 هزار مورد بازرسی صنفی در فروردین خبر داد و گفت: 24 هزار پرونده تخلف (5 درصد) هم تشکیل شده است و این پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارسال و متناسب با نوع تخلف تعیین جریمه می شود.
معاون بازرسی شورای اصناف کشور گفت: روزانه بیش از 3 هزار بازرسی صنفی در شهر تهران انجام می شود و باتوجه به اینکه قیمت کالاها باید برچسب داشته باشد و در اتحادیه ها تعیین می شود در همه نقاط شهر یک قیمت است و با هرگونه تفاوت قیمت برخورد می کنیم.
کرمی اصلی ترین و مهمترین ابزار برخورد با تخلف ها را همکاری شهروندان در تهیه برگه فروش اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه قیمت ها در اتحادیه ها و نهادهای مربوطه تعیین می شود هرگونه تخلف گرانفروشی به راحتی با همکاری شهروندان قابل کنترل و برخورد است.
کد خبر 214753
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
- ۱ نظر
- چاپ
معاون بازرسی شورای اصناف با بیان اینکه گرانفروشی، نصب نکردن برچسب قیمت و ارائه نکردن برگه فروش در صدر تخلفات صنفی قرار دارد، گفت: روزانه بیش از 3 هزار بازرسی صنفی در شهر تهران انجام می شود.