به نظر می رسد با رد صلاحیت مشایی انگیزه های هاشمی برای ماندن در صحنه به شدت کاهش خواهد یافت. هاشمی خسته تر از آن است که پنجه در پنجه اصولگرایان بیندازد. شاید او بازوبند کاپیتانی را این بار به حسن روحانی بسپارد و بازی سیاست را به تیم خود بسپارد.

به گزارش مشرق، سر انجام هاشمی رفسنجانی که در میان حامیانش به عنوان" پیر دیر سیاست" خوانده می شود، در آخرین دقایق مهلت ثبت نام ریاست جمهوری یازدهم پای در ستاد انتخابات وزارت کشور گذاشت تا آرایش انتخاباتی کشور را دستخوش تغییر کند.
یکی از سوالات مطرحی که این روزها در میان رسانه ها و افکار عمومی موج می زند این است که چرا هاشمی که اتفاقا کارنامه درخشانی هم در  رای گرفتن از مردم ندارد بار دیگر خود را در آزمون رای مردم قرار داده است. چرا هاشمی آمد؟ هدف او از ورود به عرصه رقابت در مرز 80 سالگی چیست و چه پیامی را می خواهد منتقل کند؟

چرا هاشمی آمد؟
یکی از مشکلات و مصایب هاشمی آن است تصویری که مردم از او در ذهن دارند با آنچه که خود درصدد است از لابلای خاطرات و سخنرانی هایش ارائه دهد متمایز است. هاشمی از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اشتیاق شگفتی نشان داده که خود را صاحب انقلاب، فردی تاریخ ساز و منجی مردم و کشور نشان دهد اما از بد حادثه هیچگاه نتوانسته این میل باطنی را به مردم  منتقل کند و مردم نیز چنین تصویری از او نداشته و ندارند.
هاشمی در سال 84 شکست سختی از مردم در پای صندوق رای خورد و حالا در سال 92 آمده است دوباره با تصویری که از خود ارائه می دهد- نماد ثبات و آرامش- بخت و اقبالش را آزمایش کند.



 هاشمی هنوز در این اشتباه غوطه ور است که در سال 84 بازی انتخابات را به شخص احمدی نژاد واگذار کرده است در حالی که این مردم بودند که با رای منفی خود به هاشمی، رقیب خوش اقبال هاشمی را از صندوق بیرون آوردند و در آن مرحله تفاوتی نمی کرد طرف هاشمی، احمدی نژاد باشد یا قالیباف یا لاریجانی و یا رضایی. در واقع مردم در یک هدف مشترک که آن عدم اعتماد به هاشمی بود با یکدیگر دست بیعت دادند و سرنوشت انتخابات را رقم زدند.

اشتباه محاسباتی هاشمی کجاست؟
هاشمی  درصدد است از فرصت تنفری که مردم از جبهه انحراف دارند استفاده کند. او سعی خواهد کرد انتخابات را در دو قطبی خود و مشایی تعریف کند. شاید از این رو بتوان تخمین زد که هاشمی به دنبال تایید صلاحیت مشایی باشد تا وی را با آرای مردم سر صندوق شکست دهد.
اما باید اذعان داشت هاشمی دوباره فریب صحنه رقابت انتخاباتی را خورده چرا که اولا مشایی از کمترین شانسی برای تایید صلاحیت برخوردار است و او چشم بسته وارد زمین مسابقه ای شده که از مدت ها قبل برای ضربه فنی وی نقشه کشیده در حالی که این حریف حضور ندارد و باید تن به مبارزه ناخواسته به حریف قدر و چابک و چالاکی دهد که از یک پشتوانه ملی برخوردار است. رقیب هاشمی نه احمدی نژاد است و نه مشایی، اگر هاشمی رفسنجانی دوباره فریب صحنه انتخابات و اغواگری های اطرافیانش را بخورد و در صحنه انتخابات باقی بماند  باید پنجه در پنجه رقیبی چابک و چالاک به نام "جبهه گفتمان انقلاب اسلامی" بیندازد. حریفی قدر و قدرتمند که مردم پای آن ایستاده و رمز مانایی و پویایی خود را را در ولایتمداری و ایستادگی بر سر اصول و آرمان های نظام اسلامی تعریف کرده اند.

آیا هاشمی انصراف می دهد؟
پاسخ این پرسش کار آسانی نیست؟ شاید یکی از انگیزه های هاشمی برای ورود به صحنه انتخابات ، عزم جزم احمدی نژاد برای ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی بوده باشد.
حال اگر اسفندیار رحیم مشایی به هر دلیلی رد صلاحیت شود آیا باز هم هاشمی انگیزه ای برای ماندن و رقابت با کاندیدای اصولگرایان خواهد داشت؟
به نظر می رسد با رد صلاحیت مشایی انگیزه های هاشمی برای ماندن در صحنه به شدت کاهش خواهد یافت. هاشمی خسته تر از آن است که پنجه در پنجه اصولگرایان بیندازد. شاید او بازوبند کاپیتانی را این بار به حسن روحانی بسپارد و بازی سیاست را به تیم خود بسپارد.
اما برخی دیگر معتقدند هاشمی در صحنه باقی خواهد ماند تا از خود احقاق حق و اعاده حیثیت کند. هاشمی می خواهد قبای یک سردار پیروز را بر تن کند. قبایی که سال ها قبل مردم بر تن او بزرگ دیدند و از تن وی بیرون آوردند. اگر هاشمی فریب خود یا دیگران را بخورد و در صحنه رقابت بماند رفتاری غیر استاندارد از خود نشان داده است. او سردار بی سپاهی است که توهم پیروزی دارد. هاشمی نباید آبرو و اعتبار بر جای مانده خود را هزینه کسانی نماید که پشت وی سنگر گرفته اند.
هاشمی که تا آخرین دقایق ثبت نام هم نمی دانست چه باید کرد و چه تدبیری باید اندیشید، وارد فضایی شده که ماهیتی هیجانی دارد و او رفتاری خارج از استانداردهای معمول سیاسی را نشان می دهد.
نه هاشمی و نه جبهه اصلاحات توان ظرفیت سازی برای هاشمی ندارند. هاشمی تا 24 خرداد نمی تواند تصویرهای ذهنی مردم را پاک نمایند و جایگزین مناسبی برای خود تدارک ببینند چرا که حافظه تاریخی یک ملت را نمی توان به بازی گرفت.

هاشمی انصراف دهد یا شکست بخورد؟
هاشمی 80 ساله در آخرین تجربه انتخاباتی اش اگر بار دیگر میزان رای و محبوبیت خود را در ترازوی نقد مردم قرار دهد دیگر "خود کرده را تدبیر نیست" و شکستی را متحمل خواهد شد که اوراق تاریخ دیگر نه او را به عنوان رئیس دولت خودخوانده سازندگی که نماد شکست های پیاپی در آخرین فرصت های حیات سیاسی اش قلمداد خواهند کرد.
 هاشمی اگر لختی درنگ کند و خود را از اطرافیان خودخواه و اغیار خالی ببیند، می تواند طعم تلخ  آخرین شکست را به شیرینی هوشیاری و بصیرت تبدیل کند. هاشمی هنوز هم فرصت احیای شخصیت تاریخی خود را دارد به شرط آنکه به میان مردم بیاید و با خواسته های مردم پیوند بخورد ، مردمی که به دنبال تشکیل دولتی انقلابی، عدالت خواه، ولایتمدار، مقاوم و با شور و نشاط هستند و تا رسیدن به تشکیل دولت اسلامی یک یا حسین دیگر باقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 329
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با سلام متاسفم که چشم روی بعضی واقعیت ها بسته اید .
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درود بر جبهه گفتمان انقلاب اسلامی
  • فرهاد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درود بر خامنه ای سلام بر شهیدان
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تحلیل خیلی ضعیفی بود
  • بهنام ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اينكه تحليل عباس عبدی بود .ولی زهی خیال باطل با این تحلیل ها نمیتونین هاشمی رو از شکست بترسونین و منصرف کنین.برنده هاشمی ست
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به كوري چشم دشمناش پيروز تر از هميشه براي نجات وطن برميگرده!
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    صلی علی محمد ناجی ملت آمد
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    معلومه با خودت چند چندی مشرق اینم تحلیل بود کردی
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی امدتا اصولگرایان کمترهم دیگرراتخریب کنند اوخواست ثابت کند اصول گریان برای حکومت کردن خوب نیستند اگر قدرت دستشان باشد به همدیگر رحم نمی کنندکما اینکه این دوره تخریب وکار شکنی به اندازه سی سال انقلاب علیه این دولت صورت گرفت
  • علی ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اونوقت فکر میکنید با نبودن هاشمی و مشایی که نمایندگی قشر و تفکر خاصی از جامعه را دارند،حماسه سیاسی رقم خواهد خورد
  • مهدی ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    امان از رسانه خبری جانبدار بیشتر شبیه به ستاد حمایت از جبهه گفتمان انقلاب اسلامی است
  • سجاد ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با این کار هاشمی نابودی خودش رو مسجل میکنه
  • عبداله ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی شانسی ندارد آزموده را آزمودن خطاست واقعیت این است
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درآن 8سال چه گلی بروی مردم زد الا اینکه اشرافیت را در ایران احیاء کرد کارخانجات دولتی را به بهای اندک به سرمایه داران دادکارگران را بیچاره کرد
  • ناشناس ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی در ایستگاه شکست به انتظار نشسته است قطار پیروزی در کنار او خواهد گذشت
  • سید یاسر ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    خف لطفا..............
  • ایرانی ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تحلیلتان بسیار مغرضانه وجهت دار بود.میدانم که در سایت درج نخواهد شد ولی خودتان بخوانید و در برابر زحمات هاشمی در انقلاب چشمهای کم سویتان را نبندید.
  • محمود ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    واقعا متاسفم. فکر کنم شما در توهم به سر می برید. مردم در حال فنا می باشند. هاشمی تنها راه نجات مردم، ملت و کشور میباشد.
  • سید حسن ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    انشاالله رای میاره
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بنده خدارا این اصلاحات چی ها انداختن وسط تا خودشون به نون نوایی برسند ولی یقینا در افکار عمومی وبخصوص طبقه متوسط وبه پایین که اتفاقا بیشترین رای را هم دارن هاشمی جایگاهی نداره وشکست خواهد خورد
  • saragosa ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مشرق جان از ترس پیروزی حاج اقاست که هر روز حداقل دو مطلب علیه ایشون میزاری؟ ترس فایده ای نداره به کوری چشم بدخواهانش پیروز خواهد شد
  • دل غافل ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم یادشان نرفته که موج ترور و خفقانی را که این آقا در زمان ریاست جمهوری خود به راه انداخته بود و باید گفت بساری از این دولتمردان دست پرورده های خود هاشمی هستند مشائی دانش آموخته مکتب هاشمی است فلاحیان ، عبدا... نوری،مهاجرانی،سازگارا، اکبر گنجی و ......
  • سید حسن ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از سایت وزینی مثل مشرق بعید بود که چشم روی منافع کشورش ببنده و شروع به تخریب کسی کنه که واقعا می تونه کشور رو نجات بده.. یعنی واقعا ما مردم انقدر برای امثال شما بی ارزشیم؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی اخرین شکست عمرش را تجربه خواهد کرد /اقا گیرم هاشمی پیر سیاست وتجربه ! الان با این سن وسال چه جوری میخواد روزی 17 تا 18 ساعت حداقل وقت بگذاره برای حل مشکلات ، در این وضعیت دیگه نمیشه ریاست جمهوری را از داخل اتاق و روی صندلی و پشت در بسته اداره کرد در غیر اینصورت باید تمام کمال ریاست جمهوری را بسپره به همونهایی که تا دیروز هاشمی برایشان عالیجناب سرخ پوش بود و امروز منجی ملت !!!!
  • حسین ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با با هاشمی دوره خودش مگه چه کار کرد ؟ جز تورم 49 درصدی و اشراف گری و تکنو کرراتی چی اوورد ؟ جز سرمایه داری غربی چی اوورد ؟
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    براي نجات وطن نيومده.اومده اصلاح طلبهاي مزدورامريكا رونجات بده.هاشمي هيچ موقع بامردم رو راست نبوده وكاري براي مستضعفين نكرده بخاطرهمين مردم ازاو دل خوشي ندارند بگذريم كه اكثركساني كه ازاومدنش خوشحالند قشرسرمايه دارو بازاري ومرفه ولاابالي جامعه اند
  • حسین جون ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اگه اشتباه نکنم چند سال دیگه معین میشه احمدی نژاد و مشایی هم نیروی هاشمی هستن. همونطور که خاتمی هم در مقابلش بود ولی بعدنا معین شد این نیرو خودش بوده. این آقا راهش اینه که رای موافق و مخالف رو برای خودش جمع کنه اما راهش با بقیه فرق میکنه هم خودش میاد هم یک نفر از نیروهاش که به ظاهر کاملا مخالفش باشه. پس رای خودشو که داره رای مخالفشم میشه برای نیروی خودش. پس همه رأیا مال خودشه. وسط راهم یکم آب پیازشو اضافه میکنه مثل چهار سال قبل. باید توپ رو بندازیم تو تیم مقابلش. یعنی نظر مالک اشتر زمانه رو دید کیه اگر 100درصد تأییدش کرد بهش رای بدیم
  • مهدي ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اصلا مي دونيد براي چي اومد؟ چون دلش براي يه شكست ديگه تنگ شده سوم تير ديگري در راه است(سعيد جليلي)
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تحلیل با غرضی بود ما فقط هاشمی و خاتمی
  • پیرو ولایت ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    گفتمان انقلاب اسلامی به فضل الهی و یاری صاحب این کشور پیروز است.
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    من با هاشمي مخالفم اما از اين جمله شما: رقیبی چابک و چالاک به نام "جبهه گفتمان انقلاب اسلامی" به ياد اين شعر افتادم كه:‌ خود گويي و خود خندي و خود مرد هنرمندي لطفا بفرماييد جبهه گفتمان تا حالا كچا بوده و از كي چابك و چالاك و قدرتمند شده است؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام هاشمی با نوشتن نامه بدون سلام و والسلام عدم حضور در جلسه تنفیذ واگذاری ریاست مجلس خبرگان و حمایت تلویحی از معترضین به انتخابات 88 رای اصلاح طلبان را دارد. از سوی دیگر در بدنه دولت٬ سپاه و سایر نهادها نیز رای قابل توجه و سنتی خود را داراست. پیش بینی حداقل 20 میلیون رای (آرای اصلاح طلبان و آرای سنتی خودش) خیلی سخت نیست. چرا مشرق اینقدر از آمدن هاشمی در هراس است؟
  • عبدالله مومن ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آيا منظور از نجات . همان نجات دانشگاه آزاد هزاران ميليارد توماني اين آقاست كه چندي است كمي تا قدري به بيت المال مسلمين بازگشته است ؟!!! هههههههههههههههه
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    امدن برای رقابت یا امدن برای انصراف خط جدید تخریب ؟؟؟
  • سيد ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    قدرت قدرت قدرت دنيا دنيا دنيا ميزان حال كنوني افراد است
  • هم وطن ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دود از کنده بلند میشه
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جلیلی جلیلی جلیلی
  • غلام رضا ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اینکاری که احمدی نژاد شما با ایران کرده فقط هاشمی میتونه جمع و جورش کنه نه مشایی و نه جلیلی.
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی بعد از انتخابات سال ۸۴ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خود را به آرا مردم سپرد و یک برد خیره کننده بدست اورد
  • مجتبی ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رای ما به دکتر جلیلی و لنکرانی، نمایندگان گفتمان جبهه انقلاب اسلامی. هاشمی برو کنار، اطرافیانت خیرت رو نمیخوان...
  • پیرو ولایت ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    گفتمان انقلاب اسلامی به فضل الهی و یاری صاحب این کشور پیروز است.
  • آرش ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    چه مطلب احساساتیو ضعیفی... من با این عقل ناقصم میدونم هاشمی 100 سالش هم بشه تنها کسی هستش که میتونه ایرانو از این وضعیت نجات بده... مشرق جان دس بردار... الان بحث فراجناحی هستش... کشور در خطره
  • صدرا ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از دست دادن نيروهاي انقلابي ضرر جبران ناپذيري هست. نذاريم اين اتفاق بيفته
  • سيد ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    چه واقعيتي؟؟؟؟ تورم 54 درصدي...! فساد فرزندان و عدم جبهه گيري اين پدر ...! نامه بدون سلام به رهبري...! تمايلات شديد به ضد انقلاب و پشتيباني تمام و كمال از سران فتنه....! راه اندازي كارناوال هايي از دختران بشدت بي حجاب (نه بد حجاب) در خيابان هاي بالاي شهر در زمان انتخابات 84 و رقص با اسكيت اين عروسك هاي جهنمي...! و ..... البته اگر اينها واقعيت باشه كه شما و هم فكرانتان داريد چشم روي واقعيت ها مي بنديد. بيدار شويد... بيدار شويد...... بيدار.
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تحلیل خیلی خوبی بود اما باز هم برای این شرایط باید نگران بود امیدوارم ملت با بصیرت کامل برن پای صندوق رای.ما رهبرمون تنها نمیذاریم انشاا..
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دوستان عزیز سعی کنید با بصیرت باشید و تعصب های کورکورانه نداشته باشید.نظرم اینه که تحلیل مذکور خوب و منطقیه.
  • پیرو ولایت ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    گفتمان انقلاب اسلامی به فضل الهی و یاری صاحب این کشور پیروز است.
  • سعیــــــــــــــــد ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سعید جلیلی
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شیر، شیر است اگر چه پیر است
  • محسن ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رهبر اقای هاشمی را فردی اصلح میبیند مشرق جان از کدام دوربین دارید به مردم نگاه میندازید
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دوستان عزیز این مطلب به جز اهانت به ساحت والای ولی امر مسلمین چه نتیجه ای دارد؟ 16 سال قبل امام خامنه ای و در 2 خرداد 1376 فرمودند هیچ کس برای من هاشمی نمیشود. چرا میگویید هاشمی گفته: اگر شما راهی برای برون رفت ..... برنامه و راهکار خود را ارائه نکردید؟ عزیزان ! ایت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و رییس جمهور عضو آن . چرا شما در این هشت سال یکبار نگفتید چرا محبوب و منتخب اتان در این مجمع شرکت نمیکند؟ تا از راهکارهای مشاورین رهبری و تجربیات رییس محترم آن که قطعا مورد اعتماد رهبری عظیم الشان هستند استفاده کند؟ اینکه گفتم مورد اعتماد رهبری هستند از این بابت است که ایمان دارم رهبری عظیم الشان هیچ گاه صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی را و حرمت خون شهیدان را با مسامحه تعویض نمی فرمایند و اگر هاشمی را خیانت کار یا نا صالح میدانستند هیچگاه بر ریاست شورای مشورتی خودشان منصوب نمی فرمودند.
  • محمد ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اوهوک
  • سیدحمزه ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    متاسف باش متاسف باش ...
  • سیدحمزه ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شتر! در خواب بیند ...
  • مجید اردبیلی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم اشتباه 84 را دیگر مرتکب نمیشوند این را در تجمعات مختلف مرذمی میشنوم در تحلیلتان زود قضاوت کردید مردم هاشمی را خیلی بیشتر از آنچه که شما را هراسان کرده دوست دارند
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    توازكجاميدوني كه رهبر ايشان رااصلح ميدونه؟پس اين همه تذكردر لواي سخنراني وبحث خواص روپيش كشيدن حتماً براي بقيه است نه اون.نكنه توارتباط ويژه اي بارهبرمون داري كه مانداريم؟
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مطالب نوشته شده در تحلیل درست هستند ولی منم موافقم. تحلیل ضعیفی بود.
  • پدرام ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی،هاشمی... حمایتت میکنیم...
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    یاد این شعر سعدی افتادم: ای روبهک چرا ننشینی به جای خویش با شیر پنجه کردی و دیدی سزای خویش نمی دونم شما چرا به این تحلیل نرسیدید که هدف هاشمی یک بار دیگر به هم ریختن اوضاع سیاسی و اجتماعی کشوره؟ ما به جلیلی رای میدیم چه هاشمی باشه چه نباشه
  • سيد قاسم ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آقاي هاشمي به نفع آقاي روحاني كنار خواهد كشيد آقاي هاشمي فقط امده تا مهر تاييدي بر صلاحيت آقاي روحاني بزند وبه طر فداران خود بفهماند روحاني همان هاشمي است
  • ali ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هنوز استامپ انگشت هاشمی خشک نشده غربیها مث خر کیف کردند از حضور اقای هاشمی
  • علی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    لطفا از خودتون مایه بذارید از آقا مایه خرج نکنید چون رهبر برای آرامش جامعه خیلی ها رو اصلح میدونه ولی نظر خودشان این نیست
  • صبا ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط جلیلی و زاکانی
  • حسن ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    پیر پیر است اگرچه شیر باشد
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اگر قرار است مشایی رد صلاحیت شود هاشمی هم باید بشود چون که نقش ایشان در فتنه 88برکسی پوشیده نیست البته با تمامی آقازاده ها واصحاب خود.
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به خدا توکل کنید بگذارید بیایند و رسوا شوند یا علی
  • دهه شصتی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جالبه سایت مشرق و طرفداراش یکی یه ماشین حساب دستشون گرفتن دارن تورم دوره هاشمی را حساب میکنن. دوران بعد انقلاب و هشت سال جنگ هم که هیچ. ولی من خوب یادمه اون موقع پدرم با حقوق بسیار پایین خرج چهارتا بچه رو که دوتاشون هم دانشجو بودند راحت میداد. حالا زن و شوهر تا هشت شب کار میکنیم از پس مخارج یه بچه هم برنمی آییم مشرق اگر واقعا طرفدار حقی این رو چاپ کن
  • حسن ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جای تاسف داره. اصلا فرضا هاشمی شکست بخوره. خب چی میشه؟ چرا رقابت سیاسی رو تبدیل می کنید به فضای نفرت و بداخلاقی؟ انواع و اقسام حرفهای زشت و تهمتهای مشمئز کننده رو به زبون میارید؟ هاشمی شاید هم شکست بخوره ولی یار رهبری و انقلاب و امامه. همینکه اومده تو این صحنه باید خوشحال بود. شماها چطوری مدعی گفتمان انقلاب و اصول گرایی هستید؟ این چه ادبیاتیه؟ خب نقد کنید هاشمی رو؟ باید حتما برید سراغ بچه هاش که دو تاشون طعم زندان رو هم کشیدن؟ از کجا می دونید شکست تاریخی خواهد خورد؟ چرا به جای مردم حرف می زنید؟ نقدش کنید و از مردم بخواهید که بهش رای ندن همین. من به هاشمی رای میدم امیدوارم رای بیاره اگرم نیاره مرد بزرگیه والسلام
  • علی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام دوستان.متاسفم برای شما که به شخصی توهین میکنید که رهبر انقلاب ایشونو از ارکان انقلاب میدونن.لطفا به نظرسنجیها مراجعه کنید ببینید هاشمی چقد طرفدار داره من حودم اطلاع دقیق دارمکه الان اکثر رستاییان عزیزمونم موافق هاشمین آیا شخصی مثل قالیباف یا جلیلی با وجود جوانی توان اداره کشورو دارن چرا همش با غرضو کینه صحبت میکنیم برای همین جهان سوم موندیم دیگه آقای هاشمی کنار نخواهد کشید
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط ولايتي
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    پیر،پیر است اگرچه شیر باشد!
  • 325 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درودبرهاشمی سلام برسیدخاتمی
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از طرز صحبت طرفداران هاشمی معلومه که چقدر با ادب هستند
  • مجید ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مگه این دولت اصولگرا بود؟
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    خوب اگر هاشمی چیزی نیست و شکست می خورد چرا این قدر ترسیده اید و دست و پا می زنید و به هر دروغی متوسل می شوید؟ تا نهضت زنده است هاشمی زنده است. امام خمینی
  • هاشمی رفسنجانی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ممنونم که اینقدر درگیر من هستید!
  • جلال ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    باش تا صبح دولتت بدمد
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    99/99درصدآراء برای ایشون( مردم تقوا وعمل وسنیل صداقت وساده زیستی=اقای هاشمی رفسنجانی) کم است همه ایران متحدالعهدشده اندکه همگی رای خودرابه این پیرمردی که سراسرعمرش درتقوا وگسترش دین وحجاب وعفت وپاکی وساده زیستی ومردم دوستی ودوری ازثروت اندوزی گذارنده است رای دهند! پس100درصدحضرت آقای رفسنجانی بدون حتی یک رای کمتر،ایشون رییس جمهوروصاحب اختیارهمه ما می شوند.!
  • جلال ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آبی نیاورد فقط کوزه ای نشکند
  • احمدی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آیا در سن 80 سالگی می توان کشور را اداره کرد؟ امام خامنه ای در دیدار با کارگران درباره ی توان اجرائی نامزدها نکته ای ظریف را بیان فرمودند که بایستی مد نظر قرار داد و از یکی از نامزدها که می آیم نمی آیم میکند پرسید آیا با سن 80سالگی توان اجرائی یک مملکت 70میلیونی را داری؟ امام خامنه ای:ما عرض كرديم سلائق مختلف و هر كسى كه احساس ميكند توانائى دارد، بيايد وسط ميدان؛ توده‌ى مردم و جمعيت عظيمِ ده‌ها ميليونى ملت هم ان‌شاءاللَّه وارد ميدان خواهند شد؛ اما در محاسبه، آن كسانى كه داوطلب ميشوند، اشتباه نكنند؛ بدانند مديريت اجرائى كشور يعنى چه. نه در ارزيابىِ نيازى كه كشور به يك قدرت اجرائى دارد، اشتباه كنند، نه در ارزيابى توانِ خودشان اشتباه كنند. اگر چنانچه ارزيابى درستى انجام دادند، بيايند توى ميدان؛ ملت هم نگاه ميكند، انتخاب ميكند
  • جلال ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شما بی تمدن ها نگذاشتین پروژه امپراطوری هزار فامیل و نیو کارتل ها ناتمام ماند
  • وای برما ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بازگشت به گذشته یک ارتجاع و یک عقب گرد است ما حتی نباید اینجا بایستیم چه رسد به اینکه برویم به دهه 70، برادری که امروز نامزد شده آن روزی که توانمندتر از امروز بود و کشور را اداره می کرد اقتصاد کشور را به تورم 49.7 درصدی رساند.
  • علی ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درود بر هاشمی
  • جلال ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق(قدرت و پول )
  • قلي بيگ ميرزا ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی خسته تر از آن است که پنجه در پنجه اصولگرایان بیندازد.فكر مي كنم آن است كه اصول گرايان ناتوان تر و پراكنده تر و متفرق تر از آن هستند كه پنجه در پنجه هاشمي بيندازند صحيح تر است. نمونه آن همين هولي است كه شما از كانديد شدن هاشمي به آن دچار شده ايد. اگر هاشمي ضعيف بود كه شما دچار ترس نمي شديد.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    در خطبه های نماز جمعه امام خامنه ای فرمود نظرات احمدی نزاد نزدیکتر است به من تا هاشمی البته ملاک و میزان حال فعلی افراد است چه هاشمی چه احمدی نزاد
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دوست عزیز 99/99درصدی به نظر میاد توهم زدی تمام این صفاتی که شما به صف کردی ظاهرا فقط با چشم شما قابل دیدن بوده اگرنه با یه نگاه به عملکرد 8 ساله رئیس جمهوری و نرخ تورم 49 درصدی سال 74و جنجال های درست شده چند سال اخیر خود او و فرزندانش و هزینه های که از این بابت به کشور تحمیل شد اگر بیشتر نباشد کمتر از خیانت گروه انحرافی نیست
  • مهدی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    زنده باد هاشمی حداقل چهارتا گدا گشنه دورش نیستن که بخوان دوباره سیر بشن
  • omid ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هیچی نمیگم ففط به نظرات و امتیازات مثبت/منفی هر نظر نگاه کنید تا بفهمید نظر مردم به چه کسیه!!!!!
  • علی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی (بخوانید آقای سی سی یو) تحمل استرس های انتخاباتی را ندارد. برای سلامتی اش خوب نیست.
  • آشنا ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از آروزهات میگی؟ فکر کنم هرچه گفتی یه جورایی برعکس بود
  • پیرو ولایت ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    گفتمان انقلاب اسلامی به فضل الهی و یاری صاحب این کشور پیروز است.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم دوباره اشتباه ٨٤ را مرتكب نمىشند
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    کی گفته مردم به جبهه گفتمان انقلاب اسلامی رای میدن !؟ مشرق نظر سنجی کردی رای مردمو پرسیدی یا خواب دیدی !؟
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مشرق جان هول نشو قافیه رانبازسعی کن ازهول حلیم به دیگ نیفتی بااین تحلیل های کشکیت
  • حسین ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    چرا هاشمی آمد؟/ هاشمی برای رقابت آمده یا انصراف؟ جواب: برای ادامه همان حرکاتی که در سال 88 انجام داد. می گویید نه ، تا روز بعد از انتخابات صبر کنید ، خودتان خواهید دید ، این خط و اینهم نشان!
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مجید جان دلبندم نمیتونی زیرش بزنی که این دولت اصولگرا نبود . شما که خربزه خوردید تا آخر باید پای لرزش بشینید .
  • 5 تا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شیر پیر است گر چه سیر باشد اما کمی دیر باشد رئیسش میر باشد دورنش قیر باشد رفیقش تیر باشد ....
  • صادق ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    قدرت طلبي هاشمي تموم شدني نيست. آخه چند بار شکست ...؟
  • رضا ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی آمده وتا آخر میمونه,بنظر من اصول گراها باید تکلیف خودشون با خودشون مشخص کنن اگه میخوان همون دور اول کار تموم کنن همشون پشت یک نفر بیستن وحمایتش کنن,اگه میخوان انتخابات بره دور دوم بهتره دو تا سه نفر بزارن تا رای هاشمی شکسته شه وبه حد نصاب نرسه
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    خداییش خودت فهمیدی چی گفتی!!!؟؟؟
  • مجید ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    کاندید اصلح جلیلی هست وتمام.
  • امیر ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تحلیل شما ضعیف است ما دوباره به سال 76 برگشتیم یادتان است حمایت از ناطق بود اما به علت فشار اقتصادی که هاشمی وارد کرد مردم به خاتمی رای دادن الان هم همان شرایط است کسانی که از احمدی نژاد دفاع کردن الان افراد دیگری را معرفی می کنند پس مردم دیگر اعتماد نخواهند کرد
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    این جمله چه مخالفتی داره که یک عده منفی دادند؟!!!!!! واقعا" اینها چه افکاری دارند که در آستانه انتخابات با شهدا هم مخالفند؟! وای بر ما اگر این تفکر و هواداران این تفکر دوباره بر کشور حاکم بشن، چه میشه ؟!! سالها به عقب برمی گردیم. به امید پیروزی دکتری جلیلی و حاکم شدن جریان مقاومت
  • رضا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی آمده وتا آخر میمونه,بنظر من اصول گراها باید تکلیف خودشون با خودشون مشخص کنن اگه میخوان همون دور اول کار تموم کنن همشون پشت یک نفر بیستن وحمایتش کنن,اگه میخوان انتخابات بره دور دوم بهتره دو تا سه نفر بزارن تا رای هاشمی شکسته شه وبه حد نصاب نرسه
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بگو خدا نکنه
  • حسین کرمی نژاد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بسم الله الرحم الرحیم دوستان عزیز خواهش می کنم روی این چند جمله ای که خدمتتون عرض میکنم تأمل کنید. 1.آقای هاشمی رفسنجانی به جرأت می توان گفت که یکی از ده سیاستمدار برتر دنیا در تاریخ معاصر است؛اما نه اون سیاستمداری که مد نظر اسلام و تعریفی که امام علی (ع) از سیاستمدار کرده اند. 2.ایشان مدل پوتین - مدودف را یکبار اجرایی کرده اند و این دومین بار است که آمده اند پیاده کنند. 3.آقای خاتمی و گفتمان اصلاحات و تکنوکراسی مولود تفکرات و عملکرد ایشان است.یعنی آقای خاتمی و اصلاحات،مدودف ایشان بودند. 4. اگر ایشان رئیس جمهور شوند دوره ای چهار ساله در رأس قدرت می مانند و با روی کار اوردن مجدد اصلاحات،مقدمات انتقال قدرت به اصلاحطلبان(به رهبری آقای خاتمی یا آقای حسن روحانی)را فراهم خواهند کرد. 5.آراء ایشان این دوره ـ با توجه به عملکرد نادرست چهار سالۀ اخیر آقای احمدی نژاد و شرایط داخلی و بین المللی نسبتأ بالاست؛یعنی اینکه به احتمال زیاد پیروزی ایشان در دور اول قطعیست. 6.مهمترین گفتمان این دوره ـ با توجه به اینکه نظام بین المللی در حال تغییر است و آمریکا به دنبال تشکیل نظم های منطقه ای به رهبری خود است ـ گفتمان سیاست خارجی است. 6.ایران با تشکیل اتحادی(مقاومت) میان عراق،سوریه و حزب الله لبنان توانسته بود عمق استراتژیک خود را تا مرزهای لبنان گسترش دهد و از این طریق قدرت منطقه ای اسرائیل را به چالش بکشد که این رویکرد در درازمدت باعث قدرت اولی ایران در منطقۀ خاورمیانه میشد. 7.جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت اسلامی مخالف ساختار آمریکایی بوده و هست؛وجود این رویکرد در سیاست خارجی ایران باعث شد که آمریکا با هدایت رژیم صهیونیستی،ترکیه،قطر،اردن و عربستان سعودی در پی تضعیف جبهۀ مقاومت برآید. 8.دکترین آمریکا برای فشار بر جبهۀ مقاومت و تضعیف ان،دکترین شوک بوده است.در این دکترین می بایست چهار شوک اقتصادی،سیاسی ـ امنیتی،سیاسی ـ امنیتی و سیاسی به ترتیب به چهار کشور ایران،عراق،سوریه و لبنان وارد شود.حصر اقتصادی ایران،اختلافات قومی ـ مذهبی و تنش های امنیتی در عراق و سوریه و اختلافات قومی -مذهبی در لبنان در راستای همین هدف بوده است. 9.در شرایط فعلی دو نوع گفتمان در سیاست خارجی ایران است؛یکی گفتمان مقاومت و نپذیرفتن نظم آمریکایی و دیگری گفتمان تغییر رفتار و پذیرش نظم آمریکایی. 10.آقای هاشمی رفسنجانی معتقد به گفتمان تغییر رفتار و آقای جلیلی معتقد به گفتمان مقاومت هستند. 11.در شرایط فعلی تنها گفتمانی که می تواند جمهوری اسلامی ایران را در ساختار نظام بین المللی آینده که در حال شکل گیری است بگنجاند،گفتمان مقاومت ـ با توجه به مبانی دین اسلام ـ است. 12.اگر اصول گرایان بتوانند به اجماع برسند و آقای دکتر جلیلی را به عنوان تنها کاندید اصولگرایی معرفی کنند،ایشان ان شا الله در دور دوم در رقابت با آقای هاشمی رفسنجای می توانند به بعنوان رئیس جمهور دوره یازدهم شوند. در پایان از همۀ دوستان مجددأ خواهش می کنم با تأمل این مطلب را بخوانند.بنده برای آقای هاشمی رفسنجانی احترام زیادی قائلم و واقعأ بر این باورم که زحمات زیادی برای انقلاب ایران کشیده اند اما در این شرایط شایسته است ملت اسلامی یک رئیس جمهور معتقد به گفتمان مقاومت اسلامی را انتخاب کنند نه معتقد به مسالمت و سازشکار.
  • امیر ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اره ماشالله هرکی دور و برشه گردنشو تبر نمیزنه!!!
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آره برنده است. بعد که رای نیاورد هم لابد تقلب شده دیگه نه؟ آخه از کجات آوردی که هاشمی برنده است؟
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آره اثبات کرد خودش برای حکومت کردن و له کردن مردم ضعیف زیر دست و پای ثروتمندای رانتی متصل به قدرت خوبه
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم در انتهای دولت هاشمی وضعیت به مراتب خراب تری داشتند
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از کنده به ردن ایشون خاکستر شدن دیگه
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به کوری چشم بدخواهان مردم و طرفدارای متعصب هاشمی انشالله آخرین میخ به تابوت حیات سیاسی "حاج آقا" کوبیده خواهد شد
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مقاله خوبي بود ريشه خيلي از بدبختي‌هاي ملت از همان دولت سازندگي شروع شد فاصله طبقاتي از همان سال‌ها شروع شد و سنگ بناي اين كار را ايشان گذاشت جبهه منحرفين و فتنه‌گران دو تيغه يگ قيچي‌اند
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آخی ما گول خوردیم. هاشمی اگر عرضه داشت زمان خودش مردم رو نجات میداد که به دامن خاتمی پناه نبرن مردم برای هاشمی کوچکترین ارزشی دارن؟ وقتی معتقده ۱۰ ۱۵ میلیون نفر هم زیر چرخ های توسعه له بشن اتفاقی نمیفته؟
  • چراغدان ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بلایی به سر مردم آرودند که آرزوی هاشمی را کنند در حالی که تا دیروز همه به هاشمی بد میگفتند..... در عراق هم بلایی به سر ملت آوردند که ارزوی حضور آمریکا را کنند و این شد که میبینید
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آتیشش هم دامن مردم رو میگیره
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از افعال معکوس استفاده کردن ایشون
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آره خیره شدیم بابا
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اون چیزی که در خطره الیگارشی آقای هاشمی و هزار فامیل متصل به اونه. نگران نباش ۴ سال پیش هم میگفتید کشور در خطره کثافت زدید به همه چیز
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نیروی انقلاب نه نیروی لیبرال سرمایه داری نفتی
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شیر بی یال و دم و اشکم که دید؟
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    چشم. دیگه چی استاد؟
  • مددی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط رضایی اقتصاددان و مرد مقاومت - نه هاشمی نه جلیلی هیچکدام مرد این مرحله نیستند
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به هاشمی اعتماد میکنن؟ آخه یه جوری حرف بزن که سر تحلیلت به تهش گل نزنه
  • کیان عبدالهی ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به چی قسم بابا ..مردم هاشمی رو دوست ندارند.
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تمام این تحلیلهات غلط از آب در اومده اتفاقاً بیشترین ضربه ای که به هاشمی زده شد در دوران اصلاحات بود از طرف گنجی و ...... و خاتمی مدودف هاشمی نبود
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    برو از بزرگترت بپرس چه کار کرد
  • فرزانه ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تحلیل تاسف باری بود نه برای هاشمی برای مشرق
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بابا هلو
  • سهیل ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اینقد از این کار مشرق بدم میاد تا تو پیام مینویسی میدونم که نمایش نمیدید فورا پیامو نمایشس میذارن که یعنی ماهم آره مثلا اینجا آزادی بیان هست
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اقای هاشمی امده تا پسر ش مهدی را از دادگاه رهایی بده نه درد مردم دوا کنه خدا بگم ........
  • بهنام ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مطمعن باشید تمام مقاله فوق سرتا پا اشتباه غرض ورزانه است و اتفاقآ قاطبه ملت دقیقآ برعکس دیدگاه های نگارنده مقاله فکر میکنند. در حقیقت اصولگراها با دست خود گور خود را کندند چرا که 8 سال بی چون و چرا هر سه قوه را در دست داشتند و این گندی است که به مملکت زدند. پس هر فردی که شدیدترین اتقادها را به این دولت داشته و خواهد داشت پیروز انتخوابات خواهد بود. فراموش نکنید رفتار مردم تا کنون ناشی از لج و لج بازی بوده لذا ازر لج بعضی ها به هاشمی رای خواهند داد بنشینید و ببینید
  • هادی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    درود بر شما خیلی خوشحالم که آمدی
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رای ما لنکرانی با گفتمان 84 رهبری
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تورم 50 درصدی و سلطنت سرمایه داران
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رای ما لنکرانی
  • احمد ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    احترام هاشمي لازم است به تشخيص ايشان مبني بر كانديدا شدن نيز احترام ميگزاريم
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رای ما لنکرانی
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نجات از چی ؟؟؟؟ میخواد ما رو بده دست امریکا ؟؟ همون بلایی که سر کشورهای همسایه اومد بخدا با ورود هاشمی به سر ما هم میاد مردم بصیرت
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی همچین معرفت های نداره اون دوست داره همه رو زمین بزنه تا خودشو ثابت کنه
  • سعید اسلامی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بدجوری ترسیدید هان ها.. معلومه... شما که ادعا دارید چرا نظرات مخالف رو منتشر نمی کنید ... حداقل 5 تا الان غیر قابل انتشار زدید... منم متاسفم... ترسوها هاشمی اومد همتون برید بزنید کنار بذارید مردم تنفس کنند
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    حماسه ای که با شادی ضد انقلاب باشه مفت نمی ارزه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بابا طنز بود چرا نمیگیرین ؟؟؟
  • دشمن رسانه های انگلیسی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط به این دلیل که "هاشمی" رسما پشت خاتمی بود و پشت میرحسین هم بود فهمیدم که همه سیاست ها زیر سر یک ... است/ خود دانید
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تنها راه سقوط مردم و بازگشت به دوران جاهلیت با آمدن افراد سالخورده و فرتوت محقق میشود
  • محمد ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    انشالله
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با بودن اونها فتنه ی دیگری رقم خواهد خورد و دل اقا رو خون می کنن مردم به خون دل خوردن امام زمان و رهبری راضی نبا شین!!!!!!!!!!!
  • محمد ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    کاملا معلومه که مشرق ترسیده
  • محمد ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    یک سری جوون که دهه 70 رو بیشتر ندیدن اومدن میگن سعید جلیلی
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    رای ما لنکرانی
  • محمد ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آقای جلیلی آدم خوب و ولایت مداری هستند ولی سابقه کار اجرایی ایشان تنها محدود به ریاست تیم مذاکره با 5+1 بوده است. این مذاکرات هم دستاورد خاصی جز تشدید تحریم ها نداشته است.
  • محمد ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ایول
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از اونجایی مطمئن میگیم گفتمان انقلاب اسلامی چون وعده پیروزی رو خدا میده به کسانی که دینش رو یاری کنن
  • محمد ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شما چند تا رای داری ؟
  • محمد ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ما اصلا باید ساتی که جانب داری میکنه رو نبینیم چه برسه به این که کامنت هم بذاریم چرا سایت هایی که تقریبا اصلاح طلب اند مانند فرارو و فردا هیچ کس را تخریب نمیکنند ؟
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی 80 ساله در آخرین تجربه انتخاباتی اش اگر بار دیگر میزان رای و محبوبیت خود را در ترازوی نقد مردم قرار دهد دیگر "خود کرده را تدبیر نیست" و شکستی را متحمل خواهد شد که اوراق تاریخ دیگر نه او را به عنوان رئیس دولت خودخوانده سازندگی که نماد شکست های پیاپی در آخرین فرصت های حیات سیاسی اش قلمداد خواهند کرد.
  • محمد ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اجرای نمایش "میام، نمیام" از سوی هاشمی، با نمایش همزمان "انتظار بازار برای حضور هاشمی در انتخابات" تکمیل شد و صحنه اقتصاد سیاسی کشور شاهد یک تئاتر تمام عیار از سوی کانون‌های قدرت و ثروت برای اعطای نشان شوالیه به رفسنجانی بود؛ موضوعی که با اقدام تبلیغاتی برخی صرافی‌ها کلید خورد و با گزارش‌های خبری و یادداشت‌های مختلف در رسانه‌های زنجیره‌ای دنبال شد.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه .........
  • قوچان ول ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی پیروز میدان است
  • وزان همچون باد ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    واقعا تحلیل ضعیف و یک طرفانه بود توی سال 76 هم همچین تحلیل هایی بود من احتمال انصراف هاشمی رو میدم ولی نه به دلایل شما به نظرم حضور هاشمی تا روز قبل از انتخابات است
  • روح الله ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دولت احمدی نژاد چهارسال اولش اصولگرا بود. سال پنجم و ششم ... گرا بود. دو سال آخر کلا زد تو جاده خاکی... یه سال دیگه اگر باقی می موند اعلام .... می کرد
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ساده زیستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سید یاسر!خودت خفه!
  • روح الله ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    پس دو حالت داره یا هاشمی معجزه می کنه و مشکلاتمون حل می شه یا با آمریکا سازش می کنه که در اون صورت مشکلاتمون کلا محو می شند. خب دومی گزینه ی خوبیه دیگه، هان؟ اصلا گور بابای آرمان های انقلاب و خون شهدا.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    پیرزوی در انتخابات برای هاشمی مثل همون لیوان آبیه که تو تصویر بالا داره میخوره.برید بسوزید!
  • روح الله ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    راست گفتی! فقط هاشمی می تونه دوباره دل عمو سام رو بدست بیاره!!
  • روح الله ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    یه نگاه به حوادث چهارسال پیش بنداز و بعد تو چشای من نگاه کن و بازم بگو «نیروی انقلابی»
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    تو خوبی تو ماهی
  • روح الله ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نمی دونم چرا بشر این قدر زود یادش می ره. یادتون رفته همین ناجی ملت چهارسال پیش چه نامه ی تهدید آمیزی به رهبری نوشت؟!!
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هزاران مثبت+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اینکه دیگه بوی سوختگیش در اومده.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    پ نه پ انتظار داری بیاد از کسایی که مخالف نظام هستن جانبداری کنه
  • akbar ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی 80 ساله خسته تر از همیشه.....
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    به نظر من تحليل مشرق بر اساس تاريخ و تجربه ها بود. البته شايد كمي تند رفته باشد، اما واقعيت همين است كه مردم ديگر فريب شعارها و دوگانگي هاي هاشمي را نخواهند خورد.
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    البته بايد بگيد منظورتان از مردم چكساني هستند؟ شما و اطرافيانتان؟ يا ملت ايران كه براي دين ، انقلاب امام و رهبر شان همه آنچه را كه دارند فدا خواهند كرد تا نظام به دست نااهلان نيفتد. زنده باد انقلاب اسلامي به رهبري امام خامنه اي
  • مهدی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    بچه حزب اللهی ها! بچه بسیجی ها! به هوش! با چشمان خود ببینید که حتی در مشرق نیوز به عنوانه گعده حزب اللهی ها هم 91 منفی (تا این لحظه) به آقا و خون شهدا داده شده است!! نکند در های و هوی ریاست جمهوری و ماجراهایش که فقط خدا به خیر کند، از آقا غافل شویم... که علمدار اوست و تمام حواس ما فقط باید به او باشد... ببینید! گرگهای در کمین را ببینید! یادمان نرود که اصل چیست و هدف نهایی دشمن چیست؟؟ تجربیات گذشته را مرور کنیم... گوشمان فقط باید به آقا باشد و والسلام... اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری...
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    من فكر مي كنم تحليل مشرق بر اساس حقايق است. اين ماهستيم كه بايد خوب چشم مان را باز كنيم و با مطالعه تاريخ و نگاه به سوابق افرادي همچون هاشمي درست انتخاب كنيم. ما بايد معيارهاي فرد اصلح را بدون تعصب در مقابل هر يك از كانديداها قرار دهيم و نمره بدهيم. هر كس به اندازه فهم و درك و تلاشي كه در اين تحقيق انجام ميدهد ميتواند بفهمد كه فرد اصلح چه كسيست. و آن وقت مي توانيم به انتخاب خود افتخار كنيم حتي اگر راي هم نياورد.
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    كشور ما احتياجي به امثال هاشمي ندارد. ان شاالله انقلاب اسلامي پيروز است.
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    گفتمان انقلاب اسلامي هميشه پيروز بوده و هست و خواهد بود. بايد گفت روز مرگ هاشميسم ها فرارسيده.
  • محسن ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    عزيز چرا نمي خواي يه بارم كه شده حقيقت رو حلا از زبان يك رسانه مخالف هم كه شده قبول كني . مشرق گناهي نداره عملكرد و حقيقت امثال هاشمي همينه.
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سردار سازندگی ،دیروز سردار فتنهءامروز
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اميدوارم آنها كه امروز دم از حمايت هاشمي ميزنند فرادا قانون شكني نكنند. (منظورم بعد از شكست هست
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نه بابا نفهميد آخه بهش گفتن برو تو فضاي مجازي فقط از هاشمي تعيرف كن.
  • مرتضي ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    افسوس كه از گذشته درس نمي گيره. اينبار بيشتر افسرده ميشه. ميگي نه نگاه كن
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    واي بر دولت سازندگي كه اشرافي گري را نهادينه كرد. واي بر آنها
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم چشمتان را خوب بازكنيد ببينيد امروز همانها كه روزي از هاشمي بد ميگفتند حاميش شدند اين عجيب نيست!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آقاي رضائي عزيز خواهش شما به وظايفي كه در حال حاضر داري عمل كن. ان شاالله خير دنيا و آخرت با شما باشد.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    او هرگز نخواهد توانست چنين كند.
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اخوي خوب دورو برت رو نگاه كن حقيقت چيز ديگريست.
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    متاسم كه آمدي
  • المیرا ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    قالیباف
  • یا حسین ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هیهات که دنیا دنیاست
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    حلا فهميدي همه نابساماي هاي بازار از كجا خط ميگيره
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    منم احتمال انصرافش رو ميدم بخاطر اينكه نميتونه در برابر اين ملت قد علم كنه
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    واقعا كه گل گفتي چقدر زود بعضي ها فتنه هاي سال 88 رو فراموش كردن!!
  • خیرخواه ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اميدوارم كه سال 88 رو فراموش نكرده باشيم چكساني پشت صحنه بودند؟ و امروز همان ها مشغول چكاري هستند.؟ و... هواسمان به انتخابمان باشد.
  • رضا ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اقای هاشمی امده تا پسر ش مهدی را از دادگاه رهایی بده نه درد مردم دوا کنه خدا بگم ........
  • تبسم ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمی سنش بالاس!برای ریاست جمهوری مناسب نیس.. فقط قالیباف
  • رفسنجان ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردم ديگه گول سال 84 رونمي خورندهاشمي پيروزه
  • بنده خدا ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    توجه!! توجه!! اینجا جمهوری اسلامی ایران است! تکرار میکنم : "جمهوری" جمهوری"جمهوریه اسلامی ایران!!! اینجا ایران با حدوده هفتاد میلیون نفر جمعیت با چندین قومیت و سلایق مختلف!! برادرانیکه معنیه جمهوریت رو نمیدونند خواهشا یک سرچی بکنند بد نیست!!
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    افرين دود هم ازكنده بلند ميشه
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نمي دونم به خدا چرا اين مشرق اينقدر سنگ ايندولت به اخر رسيد ها رو به سينه مي زنه. اينشا الله هاشمي راي مياره
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    شما برو تحلیل های قوی رو توخبر آنلاین و... بخون تا یه مشت اخبار جعلی و دروغ را به ذهنتون بریزند.
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    انسان جايز الخطا هست
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    اگه هاشمی اومدو انصراف داد اون موقع چی برا گفتن دارید.
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هاشمي كجا مشايي كجا همه مي دونن كه هاشمي براش انقلاب چه زحمت ها كه نكشيده است
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    مردان حق وخدا جو رسوا نميشوند .
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    سهیل سایت های طرفدار هاشمی که اصلا حتی همون یه ذره رو هم از نظرات مخالف را نمایش نمی دهند.
  • ژولیده ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    با این شرایط نیاز به اتحاد داریم و تنها کسی که میتونه بین جریان اصول گرایی اتحاد ایجاد کنه و مورد احترام و قبول همه هست و هم باتجربه و هم ولایتمدار و مورد عنایت ویژه رهبری و با تدبیر و دیپلمات باهوش دکتر ولایتی است! مشرق اگه ایندفعه نظرمو منتشر نکنی... بای بای
  • نمک ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    امام علی : زبیر از ما اهل بیت بود تا وقتی که پسر ان بزرگ نشده بود. انتخاب هاشمی یعنی روی کار امدن زبیریان .
  • یاشار ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دلایل آمدن هاشمی عبارتند از: در واپسین دقایق از مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم بود که اکبر هاشمی رفسنجانی و دوستان، برای نامزدی در انتخابات، به هر زحمتی که بود خود را بوسیله ماشین های لوکس شرکت مرسدس بنـز به حوالی خیابان دکتر فاطمی رساندند!در این میان اما کمتر کسی حدس می زد که هاشمی 2005 سابق و رفسنجانی 2013 فعلی که تا پیش از این از پذیرش درخواست های ظاهراً گسترده مردمان ونک به بالا به جهت نامزدی در انتخابات آتی اکراه داشت، به ناگاه تغییر رویه دهد و در عنفوان 80 سالگی، اسبش را برای دولت یازدهم زین کند!در این میان اما کمتر کسی حدس می زد که هاشمی 2005 سابق و رفسنجانی 2013 فعلی که تا پیش از این از پذیرش درخواست های ظاهراً گسترده مردمان ونک به بالا به جهت نامزدی در انتخابات آتی اکراه داشت، به ناگاه تغییر رویه دهد و در عنفوان 80 سالگی، اسبش را برای دولت یازدهم زین کند!کیست که نداند سردار سازندگی از خرداد 1372 تا بحال، چه در انتخابات مجلس ششم و چه در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، تشنه رأی ملتی بود که هم اینک 20 سال است وی را از سطح اول سیاسی و تصمیم گیری کشور دور نگاه داشته اند! این تشنگی به قدری طاقت از کف سردار کارگزاران ربوده است که علیرغم اختلافات عقیدتی پرشمار میان ایشان و افراط گرایان دوم خرداد، اعلام کناره گیری اکثر قریب به اتفاق نامزدهای منتسب به جریان اصلاحات، به نفع هاشمی رفسنجانی را موجب شده است! چندی پیش بود که اصلاح طلبان تندرو، ایشان را عالیجناب سرخپوش خطاب می کردند و با وجود دشمنی محض با کاندیدای منتخب سوم تیر 84، انتخاب یکی از میان رفسنجانی یا احمدی نژاد را انتخاب میان بد و بدتر می نامیدند!حال آنکه چگونه می توان شوری شور دگراندیشان اواخر دهه 70 در ضدیت با رفسنجانی را با بی نمکی کناره گیری نامزدهای اصلاح طلب 92 به نفع هاشمی هضم نمود، سوالی است که تاکنون نیز بی جواب مانده است! اما در این میان شاید بتوان برگ برنده هاشمی در 24 خرداد 92 را، اقدامات خارج از عرف محمود احمدی نژاد دانست.از این رو می توان پیش بینی نمود که شخص هاشمی رفسنجانی و هواخواهانش با چماق معروف یا همان سلاح منسوخ «دیدید گفتیم ...» به مقابله با رقبا و منتقدان خویش بپردازند و بدین ترتیب از پاسخگویی طفره رفته و محتملاً با استفاده از این مستمسک، مخالفانشان را از سر راه بردارند!در چنین شرایطی پایبندی به گفتمان ناب سوم تیر 84، از جمله ضروریات انتخابات آتی بشمار می رود. گرچه ممکن است برخی افراد برای نیل به این گفتمان، مسیری انحرافی را در پیش گیرند، اما گفتمان سوم تیر یا همان مسیر بازگشت به خط اصیل انقلاب، همچنان خدشه ناپذیر و مطلوب باقی خواهد ماند. به عبارت بهتر خط اصیل انقلاب اسلامی فی ذاته مبرا از هرگونه عیب و نقص و اشکال است و اگر قصوری در تحقق اهداف آن ایجاد شود ناشی از کوتاهی و سستی مجریان آن است نه معیوب بودن گفتمان. فلذا شایسته است که از سرزنش و نکوهش، بدخواهان نهراسیم و آزموده را دوباره نیازماییم و عرصه اجرایی کشور را به دست انقلابیون بسپاریم نه افراد مصلحت اندیش
  • م- اروميه ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    حيف از اسم روح الله كه داريد و گور باباي شهدا و آرمان هاي انقلاب رو مي كنيد. طرفداري از هاشمي يعني همين ديگه.!!!
  • حامی ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    این اتفاقات بازار میتونه سرنخ خیلی از مشکلات اقتصادی رو نشون بده،وقتی مافیای بازار با اومدن godfather ادای احترام میکنن،وقتی تو خیابون استامبول همه منتظر یه خبر بودن،وقتی از همین الان لمپنهای اقتصادی چراغ سبز نشون میدن. حالا میفهمم احمی نژاد از دست چه کسانی می نالید.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    چه تحلیلی بابا چرچیل!
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    منفی دادم چون متلک گفتی.رای ما هاشمی است.
  • مكي ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    جالبه
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از بزرگترم پرسیدم گفت قیمت خیار رو رسوند به موز ، گفت نمیزاریم گوشت از 5 هزار تومن بره بالا هفته بعد شد 8 هزار تومن ، بس نیست ؟!
  • علی ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    عالیجناب خاکستری!!!!! گزینه اول آمریکا !!!!! حیف که قبلا جایزه نوبل یادشان رفت البته دیر نشده اگر بخواهند شاه کاری!!!!!
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    من که خیلی دوره هاشمی یادم نیست ولی پدرم میگه هاشمی بیاد نون سرمایه دارها توی روغنه ومردم بدبخت بیچاره بدبخت تر وبیچاره تر
  • 49 ساله ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ما دهه هفتادشم دیدیم هیچ کاری نتونست بکنه ، مملکت به یک فکر و ایده نو نیاز داره
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از زمانیکه شما در خواب ناز به سر میبردی !!
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آره خب دود سفید به نشانه تسلیم
  • علی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آیا هاشمی ازگندم ری خواهدخورد؟
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    از هاشمی مثه سگ می ترسین!!!! =))))
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    هم هاشمی رد صلاحیت میشه هم مشایی.........
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آره دیگه دور و برشُ باندهای قدرت و ثروت پر کردن خون مردم میکنن تو شیشه
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    ما نه از چیزی میترسیم نه ابایی از کسی داریم چه برسه از یه فردی با 80 سال سن ! تنها و تنها و تنها تمام این حرف ها زده شد تا بفهمید این فرد اون کسی نیست که بتونه مشکلات مردم و کشور رو حل کنه بعلاوه اینکه ممکنه در پایان این انتخابات با نپذیرفتن قانون دوباره شاهد حوادث ناگواری باشیم . در ضمن نباید هیچوقت این رو فراموش کرد : ملا حال فعلی افراد است (امام خمینی)
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دقیقا" ، فقط از مثل "ادب مرد به ز دولت اوست" همین قرقره کردنشو بلدند متاسفانه
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    خداحافظ خاتمی ، شب بخیر هاشمی !! :))
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دوستی گفت سن وسال هاشمی طوریه که آدم نمی دونه تا ۴سال دووم بیاره یانه خدا نکنه یه وقت چیزی ش بشه اونوقت این انقلاب که فعلا همه توان اش رو گذاشته رو همین یکی ستون ممکنه خدا نکرده هوار بشه... حالا ازاین که بگذریم دوستان هیچ فکر کردید هنوز دوره به اتمام نرسیده دوباره باید حرص انتخابات دیگه رو بخورید خدای اش همین روحانی خیلی شکلاتی تر از هاشمیه به خدا این عالیجناب سرخپوست رئیس جمهوری نمیشه که به کارتون بیاد. حالا خود دانی!
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    دقیقا" برای همین جهان سوم موندیم که مرد هزار فامیل 8 سال ما رو از پیشرفت و توسعه دور نگه داشت . اگه به دقت صحبت های رهبری در روز اول فروردین رو گوش میکردیم در مورد آقایان تکنوکرات اون زمان که حتی ساختن یه پیچ را محال میدانستند پی میبریم
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    حرف غلط و عبثی را در اینجا بیان کردید دوست من همین آقایی که شما داری ازش حمایت میکنی کار را به جایی رسوند که قیمت هر کیلو خیار با هر کیلو موز برابری میکرد و در آن زمان به رقم بی سابقه 300 تومن رسیده بود . در ضمن حقوق یک کارگر ساده و یا کارمند ماهی 3000 تومن بود . پدر بنده در آن زمان نزدیک به 5000 هزار تومن حقوق ماهیانه میگرفت ولی در همان دوران ما 5 بار در عرض 3 سال محل سکونتمون بدلیل پرداخت اجاره عوض میکردیم . بد نیست به روزنامه های آن زمان سری بزنید تا حقایق آنگونه که هست برای شما روشن شود تا آنگونه که برایتان تعریف کرده اند مشرق منتشر کن
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نداریم
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    باش تا صبح دولتت بدمد !!
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    آره شـــــیر !! فقط یه شیر پیر سازشکار که تازه یال و کوپال هم نداره
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    یدونست
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    0 0
    نفر 30 ام انتخابات مجلس میگی ؟!
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    من یک رای دارم اونم مال جلیلی
  • نجات یافته ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اقایانی که میگید صل علی محمد ناجی ملت امد.. نجات یافته را نیازی به ناجی نیست.. نمیدونم چرا بعضیا (!!!) فکر میکنن کشور رو به زوال و نابودیه...
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    بله فقط سرمایه دارای شکم گنده هستند که با پولای ما جیباشونو پرکردند حالا هوس رقص با استکبار به کلشون زده!
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    نجات نجات نجات. بابا جمع کنین کاسه کوزتونو
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    مشند تو می بینی !!!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    به نام نیروی انقلاب منتها با هدفی دیگر. ما نیروی انقلابی میخوایم که دشمن از اومدنش وحشت کنه نه اینکه براش هورا بکشه
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    شیر پاکتی؟
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    لابد بی بی سی گفته اره؟
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    هرگز
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    جلیلی جلیلی حمایتت میکنیم
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    دقیقا.ما به جلیلی رای میدیم
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    یه مثبت دادم چون با جلیلی موافقم
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    خب چون اون موقع هر چی امریکا دستور میداد ایشون میگفتن چشم.
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    باشه تو رای بده بهش که لااقل یکی بهش رای داده باشه عزیزم
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    بنده خدا این هم شد اطلاعیه؟ همه نظرات خودشون رو دارند وخودوشون رو جزو همون جمهور می دونند چون سلایق متفاوته اون وقت کلمه بعدی میاد اسلام اسلام اسلام.....
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    طرفداراش همون طرفدارای خاتم موسوی کروبی هستن. چرا نباید به ایشون توهین کرد؟
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اصلا ادب از سر و روشون میباره
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    دروغ نیست عین واقعیته.شما مثل اینکه تو باغ نیستی. خوب نیست ادم طرف کسی رو بگیره که هیچ شناختی ازش نداره.
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اوه اوه چه اعتماد به نفس بالایی داری شما
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    کاش یه مطلب از اقای جلیلی میزدن اونوقت به شما میگفتم هول یعنی چی
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    از بیت المال بگیر بده به اونا شده ماجراش
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    موافقم
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    جز ادمهای بی جنبه و غربزده کسی ارزوی هاشمی رو نکرده
  • esmall ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    ***رهبری فرمودند : در قضیه انتخابات کاندیداها و طرفداراشون همدیگرو تخریب نکنن و اصل بر حضور حداکثری است.*** **آقای هاشمی تا این لحظه از طرف رهبر ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامه، حالا اسم این انتخاب رو بعضی ها مصلحت کشور میذارند، کاری نداریم ولی ما که خودمونه طرفداره رهبری میدونیم چرا از رهبر جلوتر میریم و خدای ناکرده قصد تخریب داریم ؟** *اما در مورد کاندیداتوری آقای هاشمی، امسال رهبری فرمودن : رئیس جمهوری انتخاب کنین که نقاط قوت قبلی ها رو داشته باشه و ضعف های اونا رو نه. آیا این به این معنا نیست که انتخاب ما از میان روسای جمهور قبلی نباشه ؟ یعنی یک رئیس جمهور جدید با داشتن نقاط قوت قبلی ها و نداشتن نقاط ضعف اونها.*
  • الهه ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    چرا الکی مردمو خراب میکنین جونتونم دربیاد ایشالا رای همه مردم هاشمی رفسنجانی.
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    شما اول برو یاد بگیر مطمئن رو چطوری مینویسن بعد به دیدگاه های ضعیف نگارنده فکر کن.
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    ایشون تشخیص هم میدن؟
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    بنده حقیر28سال ارادتمندایشان بودم. لکن بعدازنامه توهین آمیزش به ولی امراز دلم کنده شد.سه روزپیش بااستناد به آیه قرآن که برای اهل بصیرت واهل فضل روشن است ضرورت تبعیت ازولایت را که برتمام مردم (وحتی برتمام مراجع معظم تقلید نیز) واجب است به سایت انتخاب ارسال کردم وهنوزدنبال رویت آن درکناردیدگاههای دیگران می گردم.ولی نمی یابم. بله شنیدن حرف حق وآن هم با استناد به قرآن کریم بسیارسخت است. ارادتمند مخلصین ولایت وجاروکش آستان ولایت الله - مسعود
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    هیچ ربطی نداشت!!!...به حرف رهبری عزیز گوش کن و از ایشون مایه نزار
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    با عرض سلام. قابل توجه جناب پرفسور. جمهوریت خالی را درنظام زندگی مورچگان بی عقل بهتر می توان یافت که این همه بایکدیگر همکاری جمعی می کنند پس لابد قبل ازشما باید بگیم: درودبر مورچه. لکن فرق انسان با حیوانات درقدرت اندیشه وانتخاب خوب ازبد وحق ازباطل است که این سخن محوری وبنیادین به استناد آیات وروایات فراوان تحقق پیدا نمی کنه مگر با دو رکن الف) کسب علم دین ب) رعایت تقوای الهی واین دورکن همان اسلامیت نظام اسلامی والهی ملت شریف وشهید داده ایران عزیزه. مگراین که اعلان رسمی ومردانه بکنید که اعتقادی به قیامت ندارید . که دراین صورت درلیست امثال سروش ومهاجرانی ذلیل وخارشده که از آخور 500سال قبل ازمیلاد تغزیه می کنند قرارخاهید گرفت. که دراین صورت مارا با این اندیشه هایی که بوی تعفن می دهد کاری نیست. خیرخواهتان = مسعود
  • امید بامپ ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    رفسنجانی یا هر کی که بیاد اوضاع همینه ،انقلاب کردید پاش واستید-میدونم که نظرم سانسور میشه وتمام نظریات بالا دستچین و چیدمان شدسا
  • اهوازی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    حالا خواهید دید کی به گفتمان انقلاب اسلامی رای میده! فکر کردید تمام طرفدارای شما همون چندتا بچه مایه دار تهرانی هستن؟ درود بر جبهه گفتمان انقلاب اسلامی
  • yaser ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    قابلی نداره ها :)
  • ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    صل علی محمد........هیچکی نبود این آمد!
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    علی آقا میدونی غربی ها برای چی کیف کردند؟ برای اینکه امثال مثل تو خیلی راحت به انقلابیون تاخت و تاز می‌کنند. لذت اونا اینه که ببینند شخصیتهای دلسوز نظام که گوش اونا رو گرفتن واز کشور بیرون انداختند امروز در این گیرو دار انتخاباتی تخریب شوند
  • ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اسماعیل جان اون موقع که رهبری این حرفا رو زد هنوز هاشمی کاندیدا نشده بود. لذا این نتیجه گیریتم باطله که میگی پس از روسای جمهور قبلی نباشه
  • از کرمان ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    هاشمی کاندیدای اصلاح طلبانه. همه اصلاح طلبان پشت سرش جمع شدند و حالا امید خط سازش داخلی و بین المللی و استکبار جهانی به ایشونه. این انتخابات واقعا باید یه حماسه سیاسی بشه تا تمام دشمنان اسلام و انقلاب سیلی مجددی از محرومین و مستضعفین و حق طلبان بخورند.
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    ان شا الله خداوند به خادمین مردم اجر و ثواب و خائنین را نیست و نابود کند
  • رضا ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    براین نکته فکر کنید حاج محمود درسخوانده ودانشگاهی بودند ولی با اقتصادما چه کردند
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    من که تو این نوشته بیشتر کینه دیدم تا تحلیل سیاسی
  • علی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    به نظر من نمیتونه . نه نمی تونه
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اصول گراها ازقبل شکست خوردند
  • رحیم ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    امروز هاشمی احساس تکلیف کرده و به صحنه آمده تا این کشتی گیر افتاددر طوفان را نجات دهد . هاشمی سیاستمداری کهنه کار سرد وگرم روزگار چشیده میتواند اینبار رای اکثریت را جلب کند .
  • مرصاد سعیدی ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    هاشمی رای میارد میگی نه نگاه کن
  • علی ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    به چه تحلیل هایی... ترس برادر مرگ است آقایان گفتمان! نترسید و با منطق نظر بدید. اگر هم فرصت کردید کمی به کوچه پس کوچه هام سری بزنید... فقط سردار کبیر سازندگی!!!!!!
  • عرفان ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    دوستان من... چه کسی نزدیکتر... امین تر... به رهبری؟؟ چه کسی سالها در رکاب رهبری؟؟؟ چه کسی با سابقه 16 سال کار در دولت؟؟ چه کسی صالح تر از ولایتی؟؟؟ ولایتی مشاور عالی رهبری...
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    شما به سایتای دیگه هم نظری بیفکن عزیزم
  • خادم ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    تحليلاي همتون اشتباست اينبارهاشمي درمياميدوني چرا ؟تحليلش براي روزاي آخر
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    لعن علی عدوک یا حسین هاشمی خاتمی میر حسین
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط هاشمی
  • محسن ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اشتباه مثبت دادم.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    مخالفم
  • حسین ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام اطرافیان هاشمی چه رد صلاحیت شود و چه در انتخابات شکست بخورد فتنه به پا خواهند کرد پس چه بهتر که شورای نگهبان با زیرک ی و درایتی که دارد در رد صلاحیتش تردید نکند
  • علي ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    تحليل فوق العاده بدي بود.جداي ازاينكه تهمت ودروغ ...گفتيد
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    برو خدا شفات بده
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    ان مرداز2005ایستادوار88ابدیده شد اوباتمام سرمایه می ایستد همچون چوئن لای ایران اسلامی رادرهمزیستی باجهانیان سرفرازخوهدساخت
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    اگر تحلیل ایشون درست در نیامد ایشان باید برود ذغال فروشی کنند ما صبر می کنیم و این یادداشت را ذخیره می کنیم
  • محمد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    درود بر هاشمی...
  • علی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    درود برهاشمی رفسنجانی....!!! همان ساده زیستی که مردم به اوعشق میورزند....!!به دلایل زیر: 1-عدم ارتباط وهمکاری باضدانقلاب 2-منع فرزندان ازهرگونه تجمل گرایی وبدست گرفتن کارتل های اقتصادی کشور 3-مواضع به شدت تند وانقلابی علیه آمریکا مانند: "ماحتی یک لحظه هم باآمریکاکنارنخواهیم آمد ".... 4-ولایت پذیری بی نظیر وعدم مخالفت بامواضع ولی فقیه 5-نجات دادن اقتصادکشور درعرض چندهفته یاچند روز 6-ترویج حجاب وآرمانهای انقلاب اسلامی(دخترایشان دراین زمینه متخصص اند) و......هزاران دلیل دیگر وماشک نداریم که ایشان باردیگربارای قاطع ملت پیروزخواهندشد.....!!!!
  • عرفان ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    ولایتی... ولایتی... ولایتی تر از ولایتی کی هست؟؟ مشاور عالی رهبری
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    مهدی!ما نمیگذاریم کاندیدای شما بیاد بالا
  • ناصر ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    موافقم... امثال هاشمی ها چرا مورد اعتماد رهبر نشدند و مشاور و امین رهبر نشدند؟؟ وقتی کسی تا این حد به رهبر نزدیک میشه، پس مورد تأیید رهبر هست.
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    متاسفانه ادبتون در همین حّده
  • رهام ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    با سلام خدمت تمامی دوستان گرامی : باید عرض کنم که اولا دود از کنده بلند می شه دوما کسی که با این سن و تجربه که در میدان فعال و سخت سیاست موی سفید کرده بی دلیل کاری را آنجام نمی دهد پس وقت آن رسیده که کار امور مملکت را در اختیار افراد با تجربه قرار داده تا مملکت در آسایش بیشتری باشد//.
  • محمد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    خاک بر سرتون با تحلیل مسخره تون
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    همه مردم به من گفتند به هاشمی رای میدند... به جان خودم
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    خاک بر سرتون با تحلیل مسخره تون
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط متکی
  • ناشناس ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    یعنی اگه هاشمی بیاد باید فاتحه این همه سال غرورو عزت و که جلوی آمریکا کم نیاوردیم وبخونیم.فقط اگه به آسیب دیدگان فتنه 88 نگاهی کنیم میفهمیم که نباید به کی رای بدیم.رای ماهم فقط جلیلی.
  • مهدي ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    هاشمي اصلا حال روز كشور داري را ندارد حول دادن هاشمي توسط فرزندان نا خلف و نان به نرخ روز خورهاي فرصت طلب اين پير مرد رابه دام انداخت آيا فرصت رهايي هست؟
  • محمود ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    عزيزان هم وطن خيلي در باد غرور نيافتيد در حال حاضر مملكت ما دوران خوبي را ندارد يك مرتبه ارزش پولمان به يك چهارم كاهش پيدا كرده نفتمان را با سختي مي فروشيم دشمن در اطرافمان حلقه زده اگر با درايت وفكر در انتخابات شركت نكنيم خداي نكرده ممكن است جبران ان براي كشور عزيزمان سخت باشد پس در سايه حضرت ولي فرج به يار قديمي رهبرمان و فرزند امام حضرت ايتالاه هاشمي راي بدهيم تا در كنار رهبر مان واقاي هاشمي كشور مشكلات را حل كند
  • عاشق ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط هاشمی.......
  • اسدی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی باحال بود کلی خندیدم بازم ازاین جوکها بگو
  • اسدی ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    چرافکر میکنی دهه70ها هیچی حالیشون نیست فکرمیکنی توخیلی حالیته منم هفتادیم رایمم جلیلیه کورشود هرانکه نتواند دید
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط هاشمی رای نمیاره
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    چی میگی عمو جان ؟! خالق تورم 50% و بیکاری 21% و رکورد دار رساندن دلار 75 تومان به 1000 تومن کمتر از 10 روز در شرایطی که نه تحریم بودیم نه تهدید به جنگ میتونه ناجی ما باشه ؟!
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    کدوم همه ؟! بازم مثه 4 سال پیش میخواین آمارسازی کنین ؟!
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط هاشمی ..... رای نمیاره
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    و اگر این تحلیل درست بود باید بروید آفتابه سازی ثبت نام کنید !
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    چراحالااینقدر از اومدن هاشمی ترسیدید ودلتان براش سوخته که رای نمیاره هاااااااااااااااا
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    جک بسیار خنده داری بود. بازم ازین جک ها بساز.
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    چه جالب همه ی مردم به منم گفتن که به هر کسی جز هاشمی رای میدن. چه اتفاق نظری نه؟
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    هرگز
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    0 0
    کاش فقط دانشگاه ازاد بود
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    0 0
    نویسنده بخواب بابا !
  • جورشری ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    0 0
    درور بر تو غلام رضا . راست گفتی
  • رفسنجان ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    افرين براين تحليل
  • امير از تهران ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    0 0
    هموطنان عزير تأسف مي خورم از اينكه حافظه تاريخي شما اين قد ضعيف شده كه حتي شرايط و وضعيت 20 سال گذشته را از ياد برده ايد به چند مورد به طور مستند اشاره مي كنم: اونهايي كه ميگن هاشمي در سياست خارجي تنش زدايي مي كند حافظه خود را از دست داده اند يادشان نيست كه در سال 75 و در جريان ماجراي ميكونوس تمامي كشورهاي اروپايي سفرايشان را از ايران فرا خواندند و هاشمي در واكنش به اين اقدام آنها در خطبه هاي نماز جمعه گفت: گنجشكي روي درختي نشسته بود وقتي مي خواست پرواز كند به درخت گفت بپا مي خوام بلند شوم درخت گفت بيچاره مگه موقعي نشستي من متوجه شدم كه حالا موقع رفتنت بترسم. چرا آن موقع رفتن سفراي تمام كشورهاي اروپايي تنش و بحران نبود اما الان دفاع از حقوق هسته اي بحران شده است؟ آقايان يادتان رفته هاشمي با افرادي كه نامه اي ملايم در نقد سياست تعديل اقتصادي نوشتند و به نامه 99 امضايي معروف شد چه كرد؟ تك تك اين افراد را مجازات كرد حتي از پيرمردي چون سحابي نيز نگذشت و با اين ادعا كه پرو شده است دستور به مجازاتش داد. آيا يادتان رفته است كه هاشمي هيچ وقت در مقابل اين شعار دور وبريهايش كه سال هاي سال تكرار شد يعني «شعار دشمن هاشمي دشمن پيغمبر است» موضع گيري نكرد و از هوادارانش نخواست او را با رسول خدا قياس نكنند. آيا يادتان رفته بعد از ماجراي همايش برلين چه عقده گشايي از اصلاح طلبان و افرادي كه به آن همايش رفته بودند كرد؟ بدون اينكه بخواهيم سوء مديريت دولت احمدي نژاد را ناديده بگيريم، اگر اين همه فشار و تحريم در زمان رفسنجاني بود تورم 48 درصدي زمان او چقدر ميشد؟. آيا وارد كردن روزانه 70 ميليون ليتر بنزين توسط كشور نفت خيز و صادر كننده نفت تا قبل از روي كار آمدن احمدي نژاد دليل روشني بر بي لياقتي و بي كفايتي دولتهاي قبل نيست؟ آيا وجود ميليونها روستايي و شهري بدون بيمه تا قبل از دولت احمدي نژاد دليل واضحي بر نالايقي پيشينيان احمدي نژاد نيست؟ آيا عدم نصب وسيله اي ساده چون ترمز اي بي اس كه موجب از دست رفتن جان صدها هزار نفر (سالانه 25 هزار نفر) در دولتهاي هاشمي و خاتمي دليل آشكاري بر بي كفايتي و بي لياقتي آنان نيست؟ دوستان به جاي احساسي شدن و مرگ باد و زنده باد گفتن ها، كمي تأمل و درنگ در گذشته نه چندان دور بي فايده نخواهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس