کد خبر 214308
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶

عضو يک باند سرقت خودروهاي پرايد در مشهد و طرقبه اعتراف کرد: سرکرده باند براي تحويل هر خودروي مسروقه، ۵۰ هزار تومان از بدهي ام کم مي کرد و تاکنون ۱۳ خودرو به او داده ام.

 به گزارش مشرق به نقل از خراسان، در پي سرقت هاي متعدد خودروهاي پرايد در طرقبه و مشهد، تلاش کارآگاهان پليس آگاهي، براي شناسايي و دستگيري عاملان اين سرقت ها آغاز شد. بررسي پرونده هاي سرقت نشان مي داد که خودروها با شگردي خاص و توسط افراد حرفه اي سرقت مي شود بنابراين تحقيقات پليس روي افرادي متمرکز شد که سابقه سرقت با شگرد خاص را داشتند.

اين گزارش حاکي است: سرقت خودروهاي پرايد در مشهد و طرقبه با شگرد از کار انداختن دزدگيرهاي خودرو، حکايت از آن داشت که برخي از سارقان در منطقه طرقبه سکونت دارند به همين دليل و با دستورات سرهنگ عباس صارمي ساداتي (فرمانده انتظامي طرقبه و شانديز) مأموران انتظامي عمليات اطلاعاتي خود را براي يافتن سرنخي از عوامل اين گونه سرقت ها آغاز کردند تا اين که مأموران تجسس کلانتري حصار گلستان با استفاده از منابع و مخبران محلي و همچنين اطلاعاتي که از سارقان سابقه دار به دست آورده بودند به سرنخ هايي دست يافتند که نشان مي داد يکي از سارقان حرفه اي خودرو در شهرک بوستان مشاهده شده است.

اين اطلاعات کافي بود تا مأموران تجسس با انجام يک سري فعاليت هاي غيرمحسوس، اين فرد را که «ع» نام دارد شناسايي کنند و تحت نظر بگيرند. بررسي سوابق اين مظنون نيز نشان مي داد که او حدود يک سال قبل از زندان آزاد شده است و به مواد مخدر نيز اعتياد دارد بنابراين مأموران انتظامي با کسب دستورات ويژه اي از قاضي شيخ، مظنون ياد شده را هنگام سرقت يک دستگاه خودروي پرايد به دام انداختند و او را براي انجام بازجويي به کلانتري هدايت کردند.

متهم مذکور در اعترافات خود گفت: پس از آزادي از زندان با وانت سرکرده باند سرقت که «هـ» نام دارد کار مي کردم اما مأموران راهنمايي و رانندگي، خودروي او را که دست من بود توقيف کردند و «هـ» مدعي شد که من يک ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به او خسارت زده ام. او سپس از من خواست براي جبران اين خسارت خودروي پرايد سرقت کنم و در قبال تحويل هر خودرو مبلغ ۵۰ هزار تومان از بدهي ام کم مي کرد.

در پي اعترافات متهم مشخص شد سرکرده باند در مشهد مخفي شده است. گزارش خراسان حاکي است: مأموران تجسس ماجراي سرقت هاي اين باند را به کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي گزارش کردند و کارآگاهان آگاهي خراسان رضوي نيز در ادامه عمليات، سرکرده باند را در يکي از شهرک هاي اطراف مشهد دستگير کردند. بررسي ها مشخص کرد سرکرده اين باند پس از تحويل خودروها، آن ها را اوراق مي کرد. سرکرده باند همچنين شگرد از کار انداختن دزدگيرها را نيز توضيح داد و بدين ترتيب عمليات کارآگاهان مشهد و طرقبه براي شناسايي عوامل ديگر مرتبط با اين باند آغاز شد.

شايان ذکر است: متهمان اين پرونده که داراي سوابق سرقت و اعتياد هستند تاکنون به سرقت ۱۳ خودروي پرايد از مشهد و طرقبه اعتراف کرده اند و تاکنون قطعات اوراقي تعدادي از خودروها نيز کشف شده است. بنابراين گزارش، بررسي هاي پليس با دستورات مقام قضايي براي شناسايي مالباختگان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس