بنیاد برکت امکان ارائه خدمات بیمه تکمیل درمان را برای ساکنان مناطق محروم روستایی و کمتر توسعه یافته کشور به اجرا درآورد .

به گزارش مشرق، تجربه 5 سال فعالیت بنیاد برکت درمناطق محروم نشان داد که خلا برخی خدمات دراین مناطق یکی از موانع پیشرفت و توسعه بخش های اقتصادی و کارآفرینی است که ازمهمترین آنها می توان خدمات بانکی و خدمات بیمه ای را نام برد .
بنیاد برکت درهمین راستا و برای پوشش این خلا توسعه خدمات مزبور را در دستور کار خود قرارداد.
پوشش خدمات بیمه تکمیل درمان درمناطق روستایی و کمتر توسعه یافته توسط این  بنیاد  با ایجاد شرکت خدمات بیمه برکت عملیاتی شد و در اولین مرحله طرح پوشش خدمات بیمه درمانی بدون فرانشیز را درسه طرح و با کیفیت متناسب با نیازساکنان اینگونه مناطق طراحی و بصورت آزمایشی درمناطق روستایی ده استان کشور به اجرا درآورده است .
براساس این طرح جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت و خدمات بیمه تکمیل درمان و حوادث طبیعی و منازل روستایی و خودرو بطور آزمایشی، اجرایی شده است.
بنیاد برکت در صدد است  خدمات بیمه ای را به سایر استان های کشور نیز گسترش دهد و در عین حال خدمات بیمه ای را در حوزه کشاورزی ، صنعت و امور اجتماعی عملیاتی سازد .
آموزش و فرهنگ سازی خدمات بیمه ،  توسعه خدمات بانکی الکترونیک در مناطق روستایی ، ارائه خدمات بانکی به افراد فاقد یا کم بهره ازاین خدمات و ارائه خدمات بانکی به شرکت های کوچک ومتوسط ، از دیگر برنامه های آینده بنیاد برکت برای مناطق محروم کشور است .
پنج سال پیش بنیاد اجتماعی ، اقتصادی و ﻋﺎم اﻟﻤﻨﻔﻌﻪ  برکت برای ایجاد ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي اﻗﺘﺼﺎدي و روﺣﻴﻪ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ درﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ و ﻣﺤﺮوم ﻛﺸﻮر براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با ﺣﻤﺎﻳﺖ  ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شد .
این بنیاد شکل گرفت تا ﺑﺮاي ﺑﻬﺒﻮد و ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ اﻓﺮاد، ﮔﺮوه ﻫﺎ و واﺣﺪﻫﺎي ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ﻣﺴﺘﻌﺪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ و ﻓﺎﻗﺪ داﻧﺶ و ﻣﻬﺎرت ﻻزم در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻛﺸﻮر در راﺳﺘﺎي ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ﺳﻨﺪ ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎي رهبر ﻣﻌﻈﻢ انقلاب  موثر و مفید  ﺑﺎﺷﺪ.
بنیاد برکت ﻫﺪف راﻫﺒﺮدي خود را ، اﻳﺠﺎد ﺑﻴﺶ از 10 ﻫﺰار ﻓﺮﺻﺖ ﺷﻐﻠﻲ ﺟﺪﻳﺪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم و ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ از ﻃﺮﻳﻖ اﺟﺮاي ﻃﺮح ﻫﺎ و ﭘﺮوژه ﻫﺎي ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزي و ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ﺑﺎ ﺟﻠﺐ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي ﻏﻴﺮ دوﻟﺘﻲ و ﻋﺎم اﻟﻤﻨﻔﻌﻪ قرار داده است.
در همین حال این بنیاد ﻋﺪم ﺗﺼﺪي ﮔﺮي و اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺎﻣﻞ از ﺗﻮان ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي ﻏﻴﺮ دوﻟﺘﻲ و ﻋﺎم اﻟﻤﻨﻔﻌﻪ و اﺷﺨﺎص ﺣﻘﻴﻘﻲ و ﺣﻘﻮﻗﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻦ در ﻃﺮح ﻫﺎ و ﭘﺮوژه ﻫﺎي ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزي  را در مناطق محروم به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار خود قرار داد  و ﺑﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﻃﺮح ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ اي از ﻃﺮﻳﻖ اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره اﻗﺘﺼﺎدي و ﻓﻨﻲ و ﻛﺎﻫﺶ رﻳﺴﻚ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاري ، همت گماشت.  
ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ اﻳﻦ ﺑﺎور ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم و ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاري و راه اﻧﺪازي ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎي اﻗﺘﺼﺎدي ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺰﻳﺖ ﻫﺎي ﻧﺴﺒﻲ در اﻳﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﻴﺮد ، بطور جدی مورد توجه بنیاد برکت بوده و در همین حال ﺑﺮ اﻳﺠﺎد ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎي ﺷﻐﻠﻲ ﻣﺤﻠﻲ و ﺟﻠﻮﮔﻴﺮي از ﻣﻬﺎﺟﺮت ﻧﻴﺮوﻫﺎي ﺑﻮﻣﻲ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم و ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ ، تاکید داشته است .
ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﺟﺬب ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺗﺼﺪي ﮔﺮاﻳﺎﻧﻪ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎن ﻣﺤﻠﻲ و ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاران در راه اﻧﺪازي ﺑﻨﮕﺎﻫﻬﺎي اﻗﺘﺼﺎدي  و اﻳﺠﺎد اﺷﺘﻐﺎل ﭘﺎﻳﺪار در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﺤﺮوم و ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ از ﻃﺮﻳﻖ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﻣﺮدﻣﻲ و آﻣﻮزش آنان و اﻳﺠﺎد ﻓﻀﺎﻫﺎي زﻳﺮﺑﻨﺎﻳﻲ و آﻣﻮزﺷﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻜﻤﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎي اﻗﺘﺼﺎدي ، از دیگر مسایل مورد توجه بنیاد برکت در این سال ها بوده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس