کد خبر 213568
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با ۷۶ سنت کاهش به ۱۰۳.۹ دلار در هر بشکه رسید و طلا با سقوط ۲۲ دلاری به ۱۴۴۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، قیمت جهانی نفت روز جمعه و پس از افزایش ارزش دلار و نگرانی از احتمال کاهش سطح سیاست محرک اقتصادی از سوی فدرال رزرو آمریکا، به کمتر از 104 دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن با 76 سنت کاهش به بشکه ای 95 دلار و 63 سنت رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این روز با 57 سنت کاهش به 103.9 دلار رسید.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی گفت، افزایش ارزش دلار «به طور کلی بر همه بازارها» تاثیر گذاشته است. از آنجایی که نفت به دلار معامله می شود، افزایش ارزش دلار، جذابیت نفت و سایر کالاها را برای سرمایه گذارانی که با ارزهای دیگر قصد سرمایه گذاری دارند، پایین می آورد.

ارزش دلار در برابر یورو طی این روز 0.37 سنت افزایش یافت و هر یورو در برابر 1.3006 دلار طی این روز معامله شد. ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز طی این روز به بالاترین رقم در 4 سال گذشته رسیده است.
استن شامو، دیگر تحلیلگر بازار نفت نیز گفت، تجار همچنین از اظهارات روز پنجشنبه رئیس شعبه منطقه ای فدرال رزرو در فیلادلفیا متاثر شده اند.
چارلز پلوسر پیشنهاد کرده بود که به دلیل بهبود وضعیت فرصت های شغلی در آمریکا فدرال رزرو «به صورت جدی خرید دارایی ها را کاهش دهد.» این اقدام می تواند موجب افزایش ارزش دلار شود. فدرال رزرو در حال حاضر هر ماه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی خریداری می کند تا نرخ بهره در درازمدت را پایین نگه دارد و استقراض و مصرف را تشویق کند.
وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد آمریکایی هایی که برای دریافت حقوق بیکاری ثبت نام کرده اند، هفته گذشته 4 هزار نفر کاهش یافته و به 323 هزار نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار، روز جمعه همچنین موجب کاهش شدید قیمت طلا شد.
قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن طی امروز با 22 دلار کاهش به 1446 دلار و 70 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در روز گذشته نیز 5 دلار کاهش یافته بود.
علاوه بر افزایش ارزش دلار،‌ افزایش امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان نیز به کاهش قیمت طلا طی روزهای اخیر کمک کرده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی 12 درصد کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس