کد خبر 213116
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طرح مسکن مهر در دنیا به الگو تبدیل شده است، درباره سرنوشت مسکن مهر در دولت آینده تاکید کرد: طرح مسکن مهر در دولت اینده هم ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، علی نیکزاد گفت : هر دولتی از اول انقلاب اسلامی تاکنون و به طور کلی در دنیا می داند که مشکل مسکن مردم بدون دخالت دولتها قابل حل نیست.

وی افزود: در بخش مسکن روستایی در دولتهای هفتم و هشتم، 81 هزار مسکن نوسازی شد و هم اکنون دو میلیون و 250 هزار مسکن روستایی در حال ساخت بوده که یک میلیون و 520 هزار واحد آن واگذار شده است.

نیکزاد تصریح کرد : اگر این میزان مسکن روستایی در دولت احمدی نژاد مقاوم سازی نمی شد زلزله های بیش از 5 ریشتر که در این مدت در کشور به وقوع پیوست همه خانه های روستایی را نابود می کرد.

وی گفت: در مناطقی که اخیرا زلزله آمد مثل استانهای لرستان، آذربایجان شرقی و بوشهر هر کجا مقاوم سازی مسکن روستایی جدی انجام شده  آن خانه ها پابرجا مانده است. بنابراین ما در دولت به جای اینکه بگذاریم بر مردم مصیبت وارد شود و بعدش برویم دستشان را بگیریم و وام بلاعوض بدهیم بهتر است این خانه های باقی مانده روستایی را هم مقاوم سازی کنیم.

نیکزاد در بافت فرسوده بالاخره دولت به طور جدی وارد شد ،تسهیلات دادیم و از مجموع 72 هزار هکتار بافت فرسوده شهرهای کشور، بسیار بهتر و گسترده تر از دولتهای گذشته به نوسازی بافتهای فرسوده پرداختیم.

وزیر راه شهرسازی گفت : در بحث مسکن شهری دولت نهم و دهم قیمت زمین را از هزینه واحد مسکن تمام شده حذف کرده که کار خوبی است .

وی گفت : طرح مسکن مهر در دنیا به الگو تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس