کد خبر 21280
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲

رئيس مجلس با بيان اينکه پيام قيام 9 دي ايستادگي و پايداري ملي بر ميثاق انقلاب خميني بود، گفت: پيام قيام 9 دي حمايت از اصل "ولايت‌فقيه " و پيشواي انقلاب اسلامي "حضرت آيت‌الله خامنه‌اي " بود که در تمامي فراز و فرودهاي پس از انقلاب سنگر نگهباني از حقوق ملت ب

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز (سه‌شنبه) و در آغاز صحن علني پارلمان طي سخناني با اشاره به اولين سالگرد حماسه عاشورايي ملت ايران در 9 دي اظهار داشت: سال گذشته در چنين روزي مجلس شوراي اسلامي به حرکت سخيف و ضدديني و ضدانقلابي روز عاشورا پاسخي به موقع و قاطع داد و با راهپيماي نمادين در اطراف مجلس و سخنراني، خانه ملت به اقدامات غيرقانوني چند ماه پس از انتخابات پاسخي روشن اعلام کرد.

وي افزود: همين حرکت آغاز خيزش ملت در 9 دي ماه سال گذشته شد، که بار ديگر عزت انقلاب اسلامي که بر 3 رکن "معارف اهل بيت "، "امامت امت " و "هوشياري ملي " استوار است، به جهان نشان داد.

رئيس مجلس در ادامه يادآور شد: پس از چند ماه ماجراجويي دول غربي پس از انتخابات و اقدامات غير قانون عناصر داخلي، قيام 9 دي، آتشفشان غيرديني و عزت‌مندي ملت بود که براي صيانت از انقلاب اسلامي و حمايت از رهبري به خيابان‌ها شتافتند.

به گفته وي، پيام اين راهپيماي عظيم کاملاً روشن بود و انتظار بود دسيسه‌گران دريافت درستي از آن پيدا کرده باشند.

رئيس دستگاه قانون‌گذاري کشورمان در بخش ديگري از سخنان خود تأکيد کرد: پيام 9 دي پيام عاشوراي حسيني بود که احياي سنت نبوي و علوي در زندگي فردي و اجتماعي در آن موج مي‌زد و دست رد ملت بر جسارت‌کنندگان بر ساحت قدس عاشورا بود و پاي‌بندي جوهري ملت را با معارف اهل‌بيت (ع) نشان داد و کسي نبايد تصور کند مي‌تواند با ارکان فعلي جامعه بازي کند.

وي ادامه داد: پيام قيام 9 دي ايستادگي و پايداري ملي بر ميثاق انقلاب خميني بود که عزت و شرف ملت را در اين 3 دهه تضمين کرد؛ پيام قيام 9 دي حمايت از اصل "ولايت‌فقيه " و پيشواي انقلاب اسلامي "حضرت آيت‌الله خامنه‌اي " بود که در تمامي فراز و فرودهاي پس از انقلاب سنگر نگهباني از حقوق ملت بوده است.

علي لاريجاني همچنين يادآور شد: قيام 9 دي سيلي محکمي بر صورت ايالات متحده آمريکا و چند کشور غربي بود که با همه پلشتي‌هاي اقدام ضد انقلابي‌ در روز عاشورا به عنوان مراسم مذهبي به دفاع از آن پرداختند.

وي اضافه کرد: پيام قيام 9 دي آن بود که ادامه رفتار ماجراجويانه و فتنه‌گرانه در کشور با اراده ملت مواجه است، هر چند برخي حوادث پس از انتخابات عاملي براي سوء استفاده بيگانگان شد که محاسبات غلطي براي طرح‌ريزي عليه ايران پيدا کنند قيام 9 دي اين محاسبات غلط را فرو ريخت و آمريکا متوجه شد با ملتي فرهيخته و هوشيار مواجه است.

لاريجاني که رداي نمايندگي مردم قم در مجلس هشتم را نيز بر تن دارد، عنوان کرد: تأسف از اين است که در اين يک سال برخي از افراد همچنان بر مدار گذشته خود سخنان تکراري سر مي‌دهند و بيانيه مي‌نويسند اين ناشنوايي عمدي از پيام ملت، چيزي جز لجاجت نيست که نهايت آن ندامت است؛ تصور باطل از هر جانب اين است که فکر شود با هر انتخابات اقدامي حادث مي‌شود، انتخابات وسيله تکامل انقلاب اسلامي است نه ابزاري براي به هم ريختگي.

وي گفت: از رسول‌الله (ص) نقل است که فرمود "زنهار از لجاجت که آغازش جهالت و پايانش ندامت است ".

لاريحاني ادامه داد: خردمندي به تصلب رأي نيست که انسان را به استبداد مي کشاند. کسي که معجب به رأي خويش باشد دچار سقوط در کيش شخصيتي مي‌شود.

وي افزود: پيامبر (ص) فرمود "در دانايي آدمي همين بس که در مسير تبعيت و پرستش خداوند باشد و در جهل آدمي همين بس که از رأي خود خوشش آيد. "

لاريجاني گفت: مدارا با مردم توصيه پيامبر و اولياء دين است نه ايجاد کشمکش؛ در اين‌گونه کشمکش‌ها حق ظاهر نمي‌شود بلکه ميدان جدال فراهم مي‌شود؛ چه از منظر ديني و چه از منظر ملي امروز بيش از هر زماني کشور نيازمند آرامش و وحدت جهت آباداني و آسايش ملت است نه جدال‌گري.

وي گفت: از پيامبر (ص) نقل است " با پرواترين مردم آن کسي است که جدال‌گري را رها کند. "

رئيس مجلس تصريح کرد: در ميدان مبارزه استکبار با ملت ايران، تضعيف وحدت ملي کشور هر چند کم وزن، بهره‌دهي مجاني به دشمنان خلق و ظرفيت‌سوزي توان ملي کشور است؛ در اين يک سال ملت و فرهيختگان در پناه راهنمايي رهبر فرزانه انقلاب آب‌ديده‌تر و آماده‌تر براي حرکت انقلاب شدند اينک همه دلسوزان انقلاب بايد فضا را ميدان مسابقه در خيرات براي خدمت به خلق بدانند و وقت خويش را در آباداني و حل مشکلات ملت مصروف کنند و از بحث‌هاي فرعي و کشمکش‌هاي غير اصيل پرهيز کنند.

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: موضوع ديگر اقدامات تجاوزکارانه رژيم‌صهيونيستي در روزهاي اخير به مردم مظلوم فلسطين و در دومين سالگرد جنگ غزه است، بعد از فضاحت در پروسه مذاکرات صلح، اين اقدامات همراه با برخي تحرکات ناشيانه در لبنان، ماجراجويي شکست خورده‌اي است.

وي گفت: مطمئناً آمريکا و رژيم‌صهيونيستي در اين برهه با ميدان‌هاي مين مواجه خواهند شد. 2 سال محاصره مردم مظلوم غزه از يک سو و مقاومت شجاعانه مردم فلسطين از سوي ديگر بايد براي غرب درس عبرت باشد که با آتش خشم فلسطيني‌ها بازي نکنند.

لاريجاني گفت: اميدواريم در سال جديد ميلادي با تأسي به آموزه‌هاي حضرت‌مسيح (ع)، غرب مسيحي خود را دستاويز ماجراجويي شنيع صهيونيزم نسازد.

رئيس مجلس در خاتمه رحلت عالم وارسته محمدعلي عربي نماينده مردم کاشمر در دوره دوم مجلس را به خانوداه و نمايندگان خراسان تسليت گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس