کد خبر 212135
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

نمیاینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به استیضاح شیخ‌الاسلامی گفت: در استیضاح شیخ‌الاسلامی مشکل اصلی رئیس سازمان تامین اجتماعی بود که لازم است آقای عباسی توضیح دهند که چه برنامه‌ای برای ریاست سازمان تامین اجتماعی دارند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز یکشنبه مجلس که به بررسی صلاحیت و برنامه‌های اسدالله عباسی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، در مخالفت با این وزیر پیشنهادی اظهار داشت: وقتی احساس می‌کنیم ‌کسی نمی‌تواند یک روز یک وزارتخانه را اداره کند، نباید به آن رای اعتماد دهیم، حتی اگر مدت تصدی آن وزارتخانه از سوی این فرد کوتاه باشد.

وی ادامه داد: همچنین اینکه فردی خوب یا بسیجی باشد، نمی‌تواند دلیلی برای سپردن یک وزارتخانه به وی باشد چرا‌که این فرد باید تخصص لازم را هم داشته باشد. 

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به استیضاح شیخ‌الاسلامی خاطرنشان کرد: مگر ما با شیخ‌الاسلامی مشکل داشتیم؟ مشکل اساسی ما رئیس سازمان تامین اجتماعی بود، همچنین سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای گفته بود که حضور مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی است بنابر‌این ما یک سوال جدی از آقای عباسی داریم که باید شفاف جواب دهد و آن هم این است که می‌خواهد با رئیس سازمان تامین اجتماعی چه کند؟

حیدرپور بر همین اساس افزود: آقای عباسی به ما پاسخ دهد که آیا قصد دارد رئیس سازمان تامین اجتماعی را برکنار کند یا خیر و یا قصد تمکین در زمینه ابقای رئیس سازمان تامین اجتماعی را دارد؟ این موضوع باید به صورت شفاف به مجلس پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: مشکلی که ما داشتیم، حلقه انحرافی بود اما آقای عباسی در طول هشت سالی که که نماینده مجلس بود، با حلقه انحرافی دولت همکاری و همیاری داشت و با آنها صمیمی بود.

نماینده شهرضا در مجلس با اشاره به سفرهای استانی دوره چهارم هیئت دولت، گفت: اگر به سفر استانی هیئت دولت به گیلان نگاه کنیم، می‌بینیم که مدیرانی که در وزارت کار بودند، پای کار آمده بودند همچنین این سفرها کاملاً انتخاباتی و تبلیغاتی بود، بر همین اساس آقای عباسی به ما بگوید که این اقدامات در سفر گیلان با هماهنگی ایشان بوده است یا خیر؟

حیدرپور به گفته‌های پورابراهیمی نماینده کرمان نیز اشاره کرد و گفت: آقای پورابراهیمی درباره شستا موضوعات درستی را مطرح کردند و ما از آقای عباسی می‌خواهیم که توضیح دهند آیا مدیریت‌هایی که در شرکت شستا هستند، صلاحیت انجام کارهای بزرگ این شرکت و قراردادهای نفتی را دارند یا خیر؟

وی در  ادامه سخنان خود یادآور شد: وقتی جلسه رأی اعتماد به آقای شیخ‌الاسلامی در مجلس در جریان بود، آقای عباسی که آن زمان نماینده مجلس بود، علیه فعالیت‌هایی که در مجلس اتفاق می‌افتاد، حرکت می‌کرد، بنابر‌این سوال این است که که این حق مجلس است که یک نماینده آن به سمتی حرکت کند که صلاح مجلس در آن نیست؟

نماینده مردم شهرضا با اشاره به صندوق بیمه سلامت روستاییان و عشایر گفت: وقتی ‌به حوزه‌های انتخابی خود می‌رویم، روستائیان و عشایر درباره این موضوع از ما سوال می‌پرسد بنابراین آقای عباسی به شفاف بگوید در مورد این صندوق‌های بیمه چه برنامه‌ای دارد؟

حیدرپور در پایان سخنان خود تاکید کرد: اگر علقه و علاقه آقای عباسی به حقله انحرافی در دولت به‌گونه‌ای است که ما در چند سال اخیر دیدیم، از نمایندگان می‌خواهم به ایشان رای اعتماد ندهند ولو برای یک روز وزارت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس