کد خبر 21198
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰

رييس جمهور کشورمان، در ديدار رييس مجلس سومالي مقابله با جريانات افراطي در جهان که بنام اسلام و مقدسات دست به اقدامات پليدي مي‌زنند را نيازمند همبستگي اعتقادي و فرهنگي کشورهاي اسلامي دانست.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، دکتر محمود احمدي نژاد در ديدار "شريف حسن شيخ آدم" با تاکيد بر اين‌که جمهوري اسلامي ايران از پيشرفت و تثبيت امنيت و صلح در سومالي حمايت مي‌کند، اظهار داشت: اقدامات ضد انساني جريان افراط گراي تحت حمايت و پوشش سياسي قدرت هاي مستکبر و فاسد جهاني صورت مي گيرد، تحرکات جريانات افراطي منحصر به سومالي نيست، بلکه در نقاط مختلف جهان از جمله در افغانستان و پاکستان نيز مشکلاتي ايجاد کرده است

رييس جمهور با تاکيد بر اين‌که به واسطه ايستادگي ملت‌ها تمام جريانات افراطي و اربابان آن در حال افول و اضمحلال است، گفت: بايد با دقت، ‌حکمت و برنامه‌ريزي با اينگونه جريانات که تحت حمايت کامل سلطه گران هستند، مواجه شد.

احمدي نژاد در ادامه لزوم افزايش همکاري هاي نزديک مجالس دو کشور را در توسعه روابط دو کشور مورد تاکيد قرار داد و گفت : دولت ايران از همکاري و ارتباط نزديک مجالس دو کشور حمايت و پشتيباني مي کند و آنرا در تقويت همکاري هاي دو ملت موثر مي داند.

شريف حسن شيخ آدم رييس مجلس سومالي نيز در اين ديدار با ارايه گزارشي از اوضاع داخلي کشورش و نيز ملاقات هايي دو جانبه خود در ايران گفت : سومالي از پيشرفت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران حمايت مي کند و آن را پشتوانه‌اي براي خود و جهان اسلام مي‌داند.

وي وضعيت ناامني در سومالي را حاصل دخالت هاي بيگانگان دانست و گفت: بيگانگان همواره به دنبال تضعيف مسلمانان و اسلام بوده اند و با توجه به اين‌که سومالي کشوري کاملا اسلامي است و صد در صد جمعيت آن مسلمان است، دشمنان با ايجاد ناامني ناراحتي خود را از اسلام نشان مي دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس