کد خبر 211573
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱

معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور در مورد انتقاد قوه قضائيه از كاهش بودجه دستگاه قضا گفت: اگر قرار باشد هر دستگاهي درخواستش عملي شود كه بايد بودجه كشور را دو برابر كنيم.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، ميرتاج الديني در حاشيه بزرگداشت روز معلم در دانشگاه دفاع ملي در پاسخ مبني بر اينكه مسئولان دستگاه قضايي از كاهش چشمگير بودجه قوه قضائيه براي ساخت بازداشتگاهها، اجراي طرح كاداستر و توسعه فن آوري اطلاعات انتقاد دارند گفت: همه دستگاهها انتقاد دارند البته نياز هم دارند. نمي شود به همه خواسته ها پاسخ مثبت داد. اگر بخواهیم به خواسته‌های آنها پاسخ مثبت دهیم باید اعتبار آنها افزایش یابد و در این صورت بودجه مملکت دو برابر می‌شود، اما در کمیسیون تلفیق صحبتهایی انجام می‌شود تا بودجه معقولی به تصویب برسد. البته ما سال گذشته افزايش خوبي در بودجه قوه قضائيه داشتيم.

معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی درباره این‌که گفته می‌شود سفرهای استانی دولت جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: برنامه دولت این است که تا آخرین ساعات و آخرین روز کار کند و به حرف‌های تبلیغاتی توجهی ندارد.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به سئوالی در مورد اينكه آيا سفرهاي استاني دولت جنبه تيليغاتي دارد گفت: آیا معتقد به این هستید که دولت در چند وقت باقیمانده کار کند یا کارها را تعطیل کند؟ اگر کار کند تمام کارهای دولت در سطح ملی است و همه اینها را به کارهای تبلیغاتی می‌توانند نسبت دهند.

وی با تاکید بر اینکه "برنامه کاری دولت این است که تا آخرین ساعات کار کرده و به حرفهای تبلیغاتی نیز توجه ندارد"، اظهار کرد: در سفرهای استانی اخیر اغلب مصوبه خاصی صورت نمی‌گیرد و تنها اگر هم مصوبات قبلی که هنوز به اتمام نرسیده باقی مانده باشد رقمی اختصاص می‌دهند تا آن پروژه‌ها به اتمام برسد.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه "در سفرهای دور چهارم بنا نیست که مصوبه جدیدی تصویب شود"، گفت: این در حالی است که برخی از مصوبه‌ها نیز در صورت انجام راهگشا خواهد بود به عنوان مثال در خوزستان 2 درصد از درآمدهای نفت به استان اختصاص داده می‌شود كه البته لايحه آن را بايد به مجلس تقديم كنيم. یا در استان اصفهان درصدی از منابع آبی استان از طريق انتقال آب از خليج فارس تامین می‌ شود.

میرتاج‌الدینی گفت: سیاست دولت و سیاست آقای احمدی‌نژاد این است که در زمینه تامین آب، منابع جدیدی ایجاد شود؛ بنابراین کارهای دولت اجرایی هستند و طبیعی است که تمامی این کارها در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده و دولت پیشنهادات خود را برای مبلغ یارانه ارائه کرده است که کمیسیون تلفیق مجلس آن را نپذیرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس