کد خبر 211039
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴

ادامه محاصره ساختمان وزارت امور خارجه لیبی توسط افراد مسلح و محاکمه فرزند ارشد معمر القذافی در دادگاه جنایی از جمله تحولات لیبی است.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از روزنامه القدس العربی نوشت: پس از چند ماه آرامش نسبی در لیبی افراد مسلح ساختمان وزارت امورخارجه این کشور را محاصره کردند.


منابع لیبیایی گزارش دادند، شب گذشته درگیریهای مسلحانه ای در شهرهای "تیجی" و "نالوت" رخ داده که در جریان آن دستکم سه نفر زخمی شده اند.

"علی زیدان" نخست وزیر لیبی ضمن هشدار در خصوص ادامه محاصره ساختمان وزارت خارجه توسط گروههای مسلح، افزود: اگر این شرایط ادامه داشته باشد، بی تردید به وجهه کشور خدشه وارد خواهد شد.

خبر دیگر اینکه، "صلاح المرغنی" وزیر دادگستری لیبی گفت: "سیف الاسلام قذافی" پنجشنبه آینده، در دادگاه جنایی شهر "الزنتان" حاضر خواهد شد تا درباره مسئله تخلف قانونی که با همدستی "ملیندا تایلر" وکیل استرالیایی خود در خصوص تبادل اسناد و مدارک مرتکب شده است، پاسخگو باشد.

سیف الاسلام قذافی در ژانویه گذشته به تهمت خدشه وارد کردن به امنیت کشور و تلاش برای هماهنگی با یک هیئت از دادگاه جنایی بین المللی به منظور فرار از لیبی بازداشت شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس